Az első edzésnap után nagy talány volt, hogy a Mercedes versenytempó terén mennyire tud lépést tartani három fő riválisával. Ross Brawn rámutatott, hogy még csapaton belül is csak találgatnak.A silverstone-ihoz hasonló gyors kanyarok voltak Malajziában és Barcelonában is, és amíg Sepangban a Mercedes versenytempója kifejezetten jó volt, a Spanyol Nagydíjon látványosan szenvedett a futamon Nico Rosberg és Lewis Hamilton.
Szombat délelőtt a német csapat sok időt töltött azzal, hogy a versenyre készüljön, de a végén mindkét pilótája megmutatta, hogy egy körön ellenállhatatlanok az „ezüstnyilak.” Rosberg és Hamilton fél másodperccel megelőzte a két Red Bullt, amelyektől közel ugyanennyire volt a Lotus párosa, valamint Fernando Alonso és a hét végére megtáltosodó Daniel Ricciardo.
Az időmérő 14 órakor veszi kezdetét.
PERCRŐL PERCRE
12.01: Hamilton javított saját eredményén, de maradt a második helyen. Az edzés Rosbergé lett.
12.00: …egészen az utolsó percig, amikor Rosberg 1:31.487-tel az élre ugrott. Hamilton pedig lecsúszott az útról igyekezetében.
11.58: Grosjean feljött az 5. helyre, de Hamilton eredményét senki sem veszélyeztette...
11.56: Pérez kicsúszott a Chapel-kanyarban (14-es), miközben Vettel feljött a 3. helyre friss közepesen kemény gumijain.
Az utolsó öt percre megtelt a pálya.
11.52: Pérez visszatért a pályára.
11.51: kilenc perccel a vége előtt csak Räikkönen volt a pályán. A Ferrarinál Massa autóját javították, a brazil ki is szállt az F138-asból.
Pérez visszaült a McLarenbe, amely megkapta új padlólemezét.
11.47: a finn a Lotusszal a 6. helyre jött fel Hamilton, Rosberg, Webber, Alonso és Ricciardo mögé.
11.45: negyedórával a vége előtt Räikkönen is megkapta a közepesen kemény gumikat. Az aszfalt hőmérséklete 25 fokra emelkedett, hattal magasabb volt, mint az edzés elején.
11.43: Hamilton tovább faragott a legjobbján, amely immár 1:31.750 volt.
Vettel továbbra is a kemény gumikon körözött, amelyeket az edzés eleje óta használt. A 20. helyen állt.
11.41: Rosberg új közepesen kemény abroncsokon érkezett, 52 ezreddel kikapott Hamiltontól, akinek legjobbja már 1:32.140 volt.
A brazil a Maggots-Becketts kombináció végén kis híján lesodródott az útról, de meg tudta fogni a Ferrarit.
11.38: Massa a friss közepesen kemény gumijain a hetedik helyre jött fel.
11.34: Hamilton könnyű autóval érkezett, s 1:32.317-tel az élre is állt a kemény keverékű gumikon – ő az edzést a közepesen keményeken kezdte.
Féltávnál Webber, Vergne, Di Resta, Ricciardo, Sutil, Bottas, Pérez, Alonso, Massa, Räikkönen a sorrend. Hamilton, Rosberg és Vettel a 18., 19. és 20. helyen állt Pic és Bianchi mögött, ők hárman a versenyre készültek.
11.29: a Toro Rosso jó formáját bizonyítja, hogy Vergne feljött a második helyre, 2 tizeddel Webber mögé a kemény gumikeverékkel. Közben Vettel hibázott, lecsúszott az útról, de tovább tudott menni.
11.27: Webber tovább javított, 1:32.369-cel állt az élen, több mint egy másodperccel a második Ricciardo előtt.
A McLarennél Pérez autójának padlólemezét cserélték.
11.24: Webber 1:32.560-nal az élre állt.
Vergne, Di Resta, Vettel, Webber és Maldonado azonnal a pályára hajtott. Bottas áll az élen 1:33.603-mal.
11.20: rövid szünet után újraindult az edzés.
PÉNTEK |
1. szabadedzés: Ricciardo bejelentkezett Webber állására |
2. szabadedzés: Száraz pályán Rosberg a leggyorsabb Silverstone-ban |
Pénteki reakciók: Nico Rosberg: Visszatérnek a régi problémáink |
SZOMBAT |
14.00–15.00: időmérő edzés |
VASÁRNAP |
14.00: a verseny rajtja |
Az időpontok magyar idő szerint értendők. Az NSO az összes edzésről, valamint a versenyről is élő tudósítással számol be. |
IDŐJÁRÁS. Szombaton az előrejelzések szerint felszakadozik a felhőzet, s bár hűvös, 20 fok körüli marad az idő, eső már nem valószínű. Vasárnapra teljesen kitisztulhat az ég, a hőmérséklet akár 25 fokra is emelkedhet. |
GUMIK. A Pirelli a kemény és a közepesen kemény gumit szállítja Silverstone-ba, ahol az enyhe idő megkímélheti a mezőnyt attól, hogy a gumikat gyötrő, gyors kanyarok ellenére négy kerékcserével kelljen teljesíteni a futamot. |
BÜNTETÉS. Giedo van der Garde, a Caterham holland pilótája öt rajthelyes büntetést kapott, mert a Kanadai Nagydíjon figyelmen kívül hagyta a kék zászlókat, és Mark Webberrel, majd Nico Hülkenberggel is összeütközött. Utóbbi esetben mindketten kiestek. |
BRIT PÁLYÁK. Ez lesz a 64. Formula–1-es futam Angliában. Silverstone 47. alkalommal ad otthont a szigetország versenyének, amelyet Brands Hatchben (12-szer) és Aintree-ben (ötször) is megtartottak már korábban. Előbbi pályáról ide kattintva olvashatja el az Ideális Ív összeállítását. |
ÚJ SZABÁLYOK. Az FIA pénteken nyilvánossá tette az F1 2014-es szabályait, amelyekről ide kattintva olvashat. |
A Pirelli megpróbálta biztonságosabbá tenni az abroncsait, de néhány csapat, köztük a Lotus és a Force India nem engedte, hogy módosítsanak a kialakításon. Talán az eset miatt újra napirendre kerül a téma.
11.15: a pályán elterülő hatalmas gumicafatok miatt piros zászlóval leállították az edzést. Pérez lassan visszacsorgott a boxba kemény keverékű abroncsain – legalábbis hármon.
Azután, hogy a Monacói és a Kanadai Nagydíjat megúsztuk a korábbi futamokra jellemző defektek nélkül (gumikímélő pályák voltak, ezt támasztja alá a Mercedes jó szereplése is), megint előjött a probléma.
11.14: Pérez McLarenje lelassult, a mexikóinak a fűre kellett terelnie bal hátsó defektes autóját. A Copse-kanyarban (9-es) robbant szét a gumija.
Bottas négy ezreddel megelőzte Pérezt, a Mercedesek megtankolva több mint 3 másodperccel lemaradtak tőlük.
11.11: Alonso az első mért körével a 6. helyre jött be, éppen Massa mögé.
11.10: Pérez átvette a vezetést a McLarennel (1:33.607), mögötte Räikkönen, Grosjean, Bottas, Pic, Rosberg, Hamilton, Van der Garde volt a sorrend.
Alonso a kemény keverékű gumikon hagyta el a boxutcát.
11.07: a két Mercedes is kijött a boxból, Hamilton máris erős vibrációról jelent a csapatnak. Pedig az angol a közepesen keményekkel hagyta el a boxutcát, szemben a többséggel.
11.05: második körével 1:34.184-re javított.
11.04: miközben a többség visszatért a boxba próbaköre után, Räikkönen mért körbe kezdett. 1:34.367 lett az ideje.
Räikkönen Lotusán láthatóak a rések, a csapat kitart a pénteken tesztelt dupla DRS használata mellett.
11.00: megkezdődött az edzés, Hülkenberg, Massa, Gutiérrez és Alonso vezette ki a mezőnyt a boxból.
10.56: a levegő 16, az aszfalt 19 fokos Silverstone-ban.
1. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:31.487 | átlag: 231.809 km/ó | 18 kör |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:31.633 | 0.146 mp h. | 20 |
3. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:32.037 | 0.550 | 20 |
4. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:32.078 | 0.591 | 17 |
5. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:32.391 | 0.904 | 18 |
6. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1:32.440 | 0.953 | 19 |
7. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:32.454 | 0.967 | 18 |
8. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 1:32.459 | 0.972 | 22 |
9. | Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | 1:32.536 | 1.049 | 17 |
10. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:32.571 | 1.084 | 17 |
11. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 1:32.580 | 1.093 | 15 |
12. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:32.926 | 1.439 | 18 |
13. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 1:33.133 | 1.646 | 17 |
14. | Nico Hülkenberg | német | Sauber-Ferrari | 1:33.225 | 1.738 | 16 |
15. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:33.273 | 1.786 | 16 |
16. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Renault | 1:33.309 | 1.822 | 25 |
17. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:33.370 | 1.883 | 19 |
18. | Sergio Pérez | mexikói | McLaren-Mercedes | 1:33.607 | 2.120 | 9 |
19. | Charles Pic | francia | Caterham-Renault | 1:34.971 | 3.484 | 18 |
20. | Jules Bianchi | francia | Marussia-Cosworth | 1:34.990 | 3.503 | 17 |
21. | Max Chilton | brit | Marussia-Cosworth | 1:36.694 | 5.207 | 16 |
22. | Giedo van der Garde | holland | Caterham-Renault | 1:37.443 | 5.956 | 18 |
DRS-ZÓNA
A Nemzetközi Automobil-szövetség két DRS-zónát jelölt ki a silverstone-i pályán. A zónákhoz (amelyek az aktiválási ponttól az első féktávig tartanak) külön mérési pontok tartoznak: aki ezeken a pontokon (DRS detection) a versenyen egy másodpercen belül van az előtte haladóhoz képest, a következő zónában kinyithatja a hátsó légterelőjét, hogy nagyobb legyen a végsebessége, és esélyt kapjon az előzésre.