Lewis Hamilton szerint a Mercedes Brit Nagydíjon megszerzett első rajtsora ellenére a Red Bull a vasárnapi verseny fő esélyese. Így véli Nico Rosberg is, aki társával együtt abban bízik, nem lesz olyan rossz a helyzet, mint Bahreinben és Spanyolországban.
„Nagyon nehéz lesz Sebastiant magunk mögött tartani – mondta az idei második rajtelsőségét megszerző Hamilton. – A versenytempónk nem tűnik olyan rossznak, mint korábban a hasonló pályákon, ha tudunk vigyázni a gumikra, összejöhet egy jó eredmény. Nicóval együtt keményen nyomjuk majd, hogy elöl maradjunk."
Hamilton 2007-ben is az első helyről indult Silverstone-ban, akkor újoncként a McLaren pilótájaként érte el a bravúrt.
„Hihetetlen érzés, ugyanolyan, mint hat évvel ezelőtt. A közönség ugyanolyan fantasztikus, remélem, a versenyen is örömet tudunk szerezni neki. A csapat kiváló munkát végzett, mindent neki köszönhetek, hiszen nem éreztem kényelmesen magam az autóban, de a végére csak összejött egy jó kör" – mondta Hamilton a szombaton a pályára kilátogató 90 ezer emberről.
Nico Rosberg is attól tart, hogy a Red Bull sokkal gyorsabb lesz a versenyen.
KÖSZÖNJÜK, HOGY SZAVAZOTT!
„Talán jobbak leszünk, mint Barcelonában és Bahreinben, de abban biztos vagyok, hogy más csapatok autói gyorsabbak lesznek nálunk. Az, hogy az élről indulunk, csak segíthet, reméljük, összejön egy jó eredmény" – mondta a német.
Sebastian Vettel az időmérő után tátott szájjal nézte Hamilton pole pozíciót érő körének belső kamerás felvételét, s elismerően bólintott az őt hat tizeddel legyőző angol teljesítménye láttán. Ám rámutatott, hogy a pontokat csak a verseny után osztják ki.
„Nem tudtam, hogy lehet ilyen köridőt elérni, azt hittem, Lewis levágott egy kanyart, de valójában fenomenális köre volt – mondta félig viccesen Vettel. – Ám a verseny még hátravan, meglátjuk, melyik autó hogyan bánik a gumikkal versenytávon. Az elmúlt néhány futamon nem panaszkodhattunk, és a mostani rajthelyünk is nagyon biztató."
KÖSZÖNJÜK, HOGY SZAVAZOTT!
Az utolsó F1-es Brit Nagydíján induló Mark Webber – aki 2007 óta először szorult ki az első három rajtkockából Angliában – szintén abban bízik, hogy a versenyen fel tud jönni a dobogóra, és folytatja négy éve tartó jó silverstone-i sorozatát.
„Hiába bíztunk benne, hogy felvehetjük a versenyt a Mercedesekkel, más szintet képviselnek egy körön belül. Kár, hogy egy századdal kikaptam Sebtől, a pálya utolsó szakaszán lehettem volna gyorsabb is – mondta Webber. – A felkészülésünk során arra törekedtünk, hogy kiegyensúlyozzuk a teljesítményünket az időmérő és a verseny között. Előbbi nem sikerült rosszul, de a verseny hosszú és érdekes lesz, előreléphetünk a negyedik helyről."
PÉNTEK |
1. szabadedzés: Ricciardo bejelentkezett Webber állására |
2. szabadedzés: Száraz pályán Rosberg a leggyorsabb Silverstone-ban |
Pénteki reakciók: Nico Rosberg: Visszatérnek a régi problémáink |
SZOMBAT |
3. szabadedzés: Rosberg és a Mercedes továbbra is az élen |
VASÁRNAP |
14.00: a verseny rajtja |
Az időpontok magyar idő szerint értendők. Az NSO az összes edzésről, valamint a versenyről is élő tudósítással számol be. |
IDŐJÁRÁS. Vasárnapra teljesen kitisztulhat az ég, a hőmérséklet akár 25 fokra is emelkedhet. |
GUMIK. A Pirelli a kemény és a közepesen kemény gumit szállítja Silverstone-ba, ahol az enyhe idő megkímélheti a mezőnyt attól, hogy a gumikat gyötrő, gyors kanyarok ellenére négy kerékcserével kelljen teljesíteni a futamot. |
BÜNTETÉS. Giedo van der Garde, a Caterham holland pilótája öt rajthelyes büntetést kapott, mert a Kanadai Nagydíjon figyelmen kívül hagyta a kék zászlókat, és Mark Webberrel, majd Nico Hülkenberggel is összeütközött. Utóbbi esetben mindketten kiestek. |
BRIT PÁLYÁK. Ez lesz a 64. Formula–1-es futam Angliában. Silverstone 47. alkalommal ad otthont a szigetország versenyének, amelyet Brands Hatchben (12-szer) és Aintree-ben (ötször) is megtartottak már korábban. Előbbi pályáról ide kattintva olvashatja el az Ideális Ív összeállítását. |
ÚJ SZABÁLYOK. Az FIA pénteken nyilvánossá tette az F1 2014-es szabályait, amelyekről ide kattintva olvashat. |
Fernando Alonso szerint a Ferrari a legutóbbi négy-öt versenyen állva maradt a fejlesztési csatában. A Brit Nagydíjon csak a 10. rajtkockát megszerző, de Felipe Massát így is két pozícióval megelőző spanyol emellett igazságtalannak tartja, hogy a Pirelli gumiválasztásai a Red Bullnak és a Mercedesnek kedveznek.
„Egyáltalán nem vagyunk versenyképesek, nem szoktunk hozzá, hogy az egyik autónk lemarad a harmadik szakaszról. Nagyon rossz volt ez a szombat, ami annak az eredménye, hogy az elmúlt négy-öt futam óta nem fejlesztettük eléggé az autót. Az idehozott új alkatrészek nem hozták meg a várt javulást – fogalmazott Alonso. – Azt sem értem, miért viszi mostanában minden versenyre a legkeményebb gumikeverékeket a Pirelli. Nyilvánvaló, hogy ez a választás csak két csapatnak kedvez."
Kimi Räikkönen indul Alonso mellől, a finn kevésbé csapongva, de hasonlóan elkeseredetten nyilatkozott.
„A két autó közel zárt egymáshoz, ami azt mutatja, hogy nem volt sokkal több ebben az edzésben. Jobb lenne közelebb lenni, de ez van. A versenyen jobb lenne előrébb jutni, ami általában sikerülni szokott, remélem, most sem lesz másképpen" – mondta a 2007-es világbajnok.
Az időmérő egyik meglepetésembere Paul di Resta volt, aki a Force Indiával a hazai versenyén az ötödik rajtkockát szerezte meg.
„Elmondhatatlanul boldog vagyok, az egész csapat elégedett lehet az ötödik rajthellyel. A délelőtti edzés nehéz volt, ezek után különösen jó érzés szorosan a Mercedesek és a Red Bullok mögött végezni. A gumikkal nagyon jól bánik az autó, lehet lehetőségünk arra, hogy megkíméljük. Biztosan nem fogok álmatlanul forgolódni az ágyamban" – mondta az élete legjobbját elérő skót.
Daniel Ricciardóról nem tudni, hogy Webber év végi búcsúja és a Red Bullnál kínálkozó lehetőség miatt gyorsult fel hirtelen, de elképesztő, amit ezen a hétvégén művel. A hatodik rajthely mindenesetre újabb jelzés az anyacsapat felé, érdemes számításba venni a 2014-es pilóta kiválasztásánál.
„Motiváltabb vagyok, mint valaha. Nagyon jól alakul a hétvégénk, az első két nap legalábbis pazar volt, örülök, hogy sikerült nyomatékosítani, milyen sebesség van a kocsiban" – így az ausztrál.
TOVÁBBI NYILATKOZATOK
Adrian Sutil (7.): – Jó a hetedik rajthely, de ki kell találnunk, hogyan lehetünk eredményesek a versenyen. Az autó mindkét gumitípuson nagyon jó, ami segít a stratégia rugalmassá tételében.
Romain Grosjean (8.): – Nem tudom, mi okozta, hogy a kemény gumikon gyorsabbak voltunk, mint a közepesen keményeken. Ennyi volt az autóban, magammal elégedett vagyok.
Jenson Button (11.): – Az autó meglepően könnyen vezethető volt, de a gumikat nem tudtuk elég gyorsan bemelegíteni. A harmadik szakasz elúszása miatt nem bánkódom, ha továbbjutok, akkor is csak a tizedik rajtkocka az enyém. Jobb ez, mint amire számítottunk.
Felipe Massa (12.): – Nem tett jót a felkészülésemnek a pénteki kicsúszásom és a szombat reggeli motorcserém, ezek is közrejátszottak a második szakaszbeli kiesésemben. A kanadaihoz hasonló felzárkózás a célom, de az autó három hete sokkal gyorsabb volt. Talán teli tankkal versenyképesebbek leszünk.
Jean-Éric Vergne (13.): – A második szakaszban a gyors körömben hibáztam, amiért nagyon dühös vagyok magamra. Simán bejuthattam volna a záró etapba. Nem tudom, mi történt, talán túl közel voltam Vettelhez, és a leszorítóerő megszűnt, ettől megingott a kocsi.
Sergio Pérez (14.): – Nehéz nap volt, a szabadedzésen elszenvedett defekt megnehezítette a felkészülésemet, és az sem segített, hogy az FIA akkor mérte le a kocsimat a második szakaszban, amikor leginkább mennem kellett volna a pályára. Pech, és lehet, hogy nem látszik, de javulunk.
Nico Hülkenberg (15.): – Sajnos reális a tizenötödik rajthely, az autó nehezen vezethető, túl érzékeny, egy kis szél megzavar, és nem vagyunk elég gyorsak.
Pastor Maldonado (16.): – Azt hittük, közelebb leszünk az első tízhez, de nem sikerült összerakni a kocsit, hogy egy körön elég gyors legyen. Remélem, a versenyen sikerül előrelépnünk, és tanulunk valamit, amivel közelebb kerülünk a mezőny elejéhez.
Valtteri Bottas (17.): – Közel voltam a csapattársamhoz, de nem sikerült megelőznöm. Lehettem volna gyorsabb, de az autó nem elég jó ahhoz, hogy a tízbe jussunk.
Esteban Gutiérrez (18.): – A szabadedzésekhez képest előreléptünk, de nagyon nehéz előrébb jutni, ha itt van az autó határa. A kanyarok kijáratánál rengeteget veszítek, meg kell néznünk, mit tehetünk azért, hogy ez megváltozzon.
Charles Pic (19.): – Az idény egyik legjobb körét futottam, nagyon elégedett vagyok. A szabadedzéseken jó munkát végeztünk, ha valamelyik középcsapat szenved a gumikkal, megfoghatjuk, a Williams ellen nem reménytelen a helyzetünk.
Jules Bianchi (20.): – Jó, hogy az egyik Caterham mögöttünk van, kevésbé örömteli, hogy a másik elénk került. Nem sikerült tökéletesíteni a kocsit, meglátjuk, mire megyünk a versenyen.
Max Chilton (21.): – Nehéz nap volt, hiába javítottam, ez másoknak is sikerült.
Giedo van der Garde (22. – büntetés után): – Csak egy mért köröm volt, ami nem volt rossz, az egyik Marussiát megvertem, pedig a szabadedzéseken kizárólag a versenyre készültem, hiszen tudtuk, hogy mindenképpen az utolsó rajtkocka lesz az enyém.
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:29.607 | átlag: 236.673 km/ó |
2. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:30.059 | 0.452 mp h. |
3. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:30.211 | 0.604 |
4. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:30.220 | 0.613 |
5. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1:30.757 | 1.150 |
6. | Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | 1:30.908 | 1.301 |
7. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:30.955 | 1.348 |
8. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 1:30.962 | 1.355 |
9. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:30.979 | 1.372 |
10. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:31.649 | |
11. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:31.779 | |
12. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 1:31.785 | |
13. | Sergio Pérez | mexikói | McLaren-Mercedes | 1:32.082 | |
14. | Nico Hülkenberg | német | Sauber-Ferrari | 1:32.211 | |
15. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 1:32.359 | |
16. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Renault | 1:32.664 | |
17. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:32.666 | |
18. | Charles Pic | francia | Caterham-Renault | 1:33.866 | |
19. | Jules Bianchi | francia | Marussia-Cosworth | 1:34.108 | |
20. | Max Chilton | brit | Marussia-Cosworth | 1:35.858 | |
21. | Giedo van der Garde* | holland | Caterham-Renault | 1:35.481 | |
22. | Paul di Resta** | brit | Force India-Mercedes | 1:30.736 | 1.129 |
*Van der Garde a Kanadai Nagydíjról öt rajthelyes büntetést hozott magával, így az utolsó előtti rajtkockából indul. | |||||
** Paul di Resta büntetés miatt a rajtrács végéről indul. |
1. SZAKASZ | 2. SZAKASZ | ||||
1. | Hamilton | 1:30.995 | 1. | Vettel | 1:30.990 |
2. | Rosberg | 1:31.355 | 2. | Webber | 1:31.002 |
3. | Räikkönen | 1:31.400 | 3. | Rosberg | 1:31.028 |
4. | Grosjean | 1:31.466 | 4. | Sutil | 1:31.097 |
5. | Vettel | 1:31.559 | 5. | Ricciardo | 1:31.182 |
6. | Webber | 1:31.605 | 6. | Hamilton | 1:31.224 |
7. | Pérez | 1:31.953 | 7. | Di Resta | 1:31.291 |
8. | Button | 1:31.979 | 8. | Alonso | 1:31.387 |
9. | Sutil | 1:32.002 | 9. | Grosjean | 1:31.530 |
10. | Di Resta | 1:32.062 | 10. | Räikkönen | 1:31.592 |
11. | Ricciardo | 1:32.097 | 11. | Button | 1:31.649 |
12. | Vergne | 1:32.105 | 12. | Massa | 1:31.779 |
13. | Hülkenberg | 1:32.168 | 13. | Vergne | 1:31.785 |
14. | Massa | 1:32.241 | 14. | Pérez | 1:32.082 |
15. | Alonso | 1:32.266 | 15. | Hülkenberg | 1:32.211 |
16. | Maldonado | 1:32.512 | 16. | Maldonado | 1:32.359 |
17. | Bottas | 1:32.664 | |||
18. | Gutiérrez | 1:32.666 | |||
19. | Pic | 1:33.866 | |||
20. | Bianchi | 1:34.108 | |||
21. | Van der Garde | 1:35.481 | |||
22. | Chilton | 1:35.858 |
Győztes | Pole pozíció | Leggyorsabb kör | |
2003 | Rubens Barrichello | Rubens Barrichello | Rubens Barrichello |
2004 | Michael Schumacher | Kimi Räikkönen | Michael Schumacher |
2005 | Juan Pablo Montoya | Fernando Alonso | Kimi Räikkönen |
2006 | Fernando Alonso | Fernando Alonso | Fernando Alonso |
2007 | Kimi Räikkönen | Lewis Hamilton | Kimi Räikkönen |
2008 | Lewis Hamilton | Heikki Kovalainen | Kimi Räikkönen |
2009 | Sebastian Vettel | Sebastian Vettel | Sebastian Vettel |
2010 | Mark Webber | Sebastian Vettel | Fernando Alonso |
2011 | Fernando Alonso | Mark Webber | Fernando Alonso |
2012 | Mark Webber | Fernando Alonso | Kimi Räikkönen |