Rosberg és a Mercedes komolyan gondolja az ismétlést

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2013.04.12. 03:55
null
Rosberg majdnem fél másodpercet adott csapattársának és majdnem egy másodpercet a harmadiknak (Fotó: Action Images)
Nico Rosberg tavaly meglepetésre uralni tudta a Kínai Nagydíjat, de a Mercedesnél nem mertek bízni benne, hogy az idén is képes lesz hasonlóra. Talán az első szabadedzés után elkezdenek hinni az ismétlésben, Rosberg ugyanis könnyű és nehéz autóval is nagyon gyors volt, s az élen zárta a tréninget. A második helyen csapattársa, Lewis Hamilton zárt, megelőzve a két Red Bullt és Fernando Alonsót. Kimi Raikkönen a 11. lett, de a Lotus nagyon gyors volt teletankolva is, ami biztató lehet a finn számára. Az edzés végén Sergio Pérez a McLarennel a boxutca bejáratánál a kavicságyba csúszott, mintegy lemásolva Hamilton 2007-es malőrjét.

Nico Rosberg a Mercedesszel a rövid és a hosszú menetében is olyan teljesítményt nyújtott a Kínai Nagydíj első szabadedzésén, amelyre alapozva joggal bízhat benne, sikerül megismételnie tavalyi sanghaji futamgyőzelmét. Persze még csak egy edzésen vagyunk túl, de Lewis Hamilton formája is csupa jót sejtet a német istálló számára.

10. KÍNAI NAGYDÍJ
PÉNTEK
8.00–9.30: 2. szabadedzés
SZOMBAT
5.00–6.00: 3. szabadedzés
8.00–9.00: időmérő edzés
VASÁRNAP
9.00: a verseny rajtja
Az NSO az összes edzésről, valamint a versenyről is élő tudósítással számol be.

A Red Bull ezúttal a két Mercedes mögött maradt, akárcsak Fernando Alonso. Kimi Räikkönen az első mért körében a forgalom miatt nem futotta meg azt az eredményt, amit valójában tud, a Lotusszal az edzés végén, használt gumikon érte el legjobbját.

A Pirelli közepesen kemény keverékű abroncsa az eddigiekhez képest kifejezetten jól bírja a körözést, többen is javítottak nagyon használt abroncsaikon. Igaz, ennél csak melegebb lesz a hétvége hátralévő részében, ami az abroncsokra is hatással lehet.

Az edzés csattanója Sergio Pérez kicsúszása volt a boxutcába vezető szűk sávon, ahol 2007-ben az eső eleredte után Hamilton is kikötött. A mexikói ezúttal edzésen, száraz pályán mutatta be ugyanezt a malőrt, plusz munkát adva szerelőinek.

PERCRŐL PERCRE

5.30: véget ért az edzés, a két Mercedes a két Red Bullt és Alonsót megelőzve zárt az élen. Pérez a McLarennel a kavicságyban zárta az edzést, ugyanott, a boxutca bejáratánál, amelybe csúszva Hamilton 2007-ben tulajdonképpen elbukta a világbajnoki címet. Azért Hamilton mindezt esőben csinálta…

5.28: a Lotus gumikímélő üzemmódját kihasználva Räikkönen javított addigi legjobbján, de két másodperces hátránnyal csak a 11. helyen állt. A Lotus mindenesetre gyors volt a hosszabb menet végén is.
5.26:
Bianchi javítani tudott a köridején, de Gutiérrez mögött maradt. A két Marussia mindenesetre ismét a Caterhamek előtt állt.
5.23:
Rosberg eredménye nemhogy romlott volna, 1:41-ről a német a 17. körében lement 1:40-re. Vettel első légterelőt cserélt volna, de a csapat a rádión körözte, nem sikerült. Mindenesetre állítottak rajta négy fokozatot.

Hamilton és Rosberg gyorsabb volt a Red Bulloknál, de ez az üzemanyag mennyiségének is az eredménye lehetett. A Mercedes mindenesetre biztató formát mutat.

5.19: a versenyzők már a futamra készültek megtankolt autóikkal, miközben a Ferrarikat a garázsban szerelték. A Red Bullnál szóltak Vettelnek, túl gyorsan megy ahhoz képest, mint amit várnak, attól félnek, túl gyorsan elkopnak a gumijai.

Webber és Vettel nehéz autóval köröz, 5-6 másodperccel gyengébb időket futva, mint korábban.

5.10: Gutiérrez a 16. körében futott legjobb szektoridőt, igaz, neki a kiscsapatok pilótái előtt, a 18. helyen volt is honnan javulnia.

Elkophattak a gumik, hiába tértek ugyanis vissza a pilóták a pályára, a szektoridők elmaradtak a korábbi legjobbaktól. A malajziainál viszont mindenképpen jobb volt a helyzet, nem csak három-négy körük volt a pilótáknak arra, hogy az abroncsokat a legjobb formájukban élvezzék, sokan a 10. kör után is javítottak eredményükön.

5.05: elcsendesedett az élmezőny, a Mercedesek a boxba hajtottak. A sorrend 25 perccel a vége előtt Rosberg, hamilton, Webber, Vettel, Alonso, Button, Massa, Sutil, Grosjean, Räikkönen, Di Resta, Vergne, Maldonado, Hülkenberg, Pérez, Bottas, Ricciardo, Gutiérrez, Bianchi, Van der Garde, Chilton, Ma Csing-hua volt.

Közben a Marussiánál jelezték Bianchinak, van még mit tanulnia, a boxkiállás próbáján ugyanis tíz centivel az adott hely mögött és tíz centivel az ideálistól balra állt meg.

5.02: Rosberg 1:36.717-re javított, jelezve, hogy az idén is szeretné megnyerni a Kínai Nagydíjat, és erre még esélye is van.

Hamilton feljött a második helyre, a két Mercedes mögött a két Red Bull Webber, Vettel sorrendben, majd a két Ferrari, Alonso, Massa sorrendben állt. Fél óra maradt hátra.

4.58: Rosberg, miután a boxban állítottak az első légterelőjén, 1:36.904-et futva az élre állt, s bizonyára elégedett volt autója egyensúlyával.
4.56:
Vettellel közölte a mérnöke, hogy ha egy körre visszavesz a tempóból, marad annyi üzemanyaga, hogy még egy mért kört futhasson. A német a harmadik helyre jött fel Webber és Rosberg mögé.
4.53:
a brazil pillanatok alatt lecsúszott a dobogóról, Webber (1:37.658), Rosberg és Alonso is megelőzte.
4.51:
Massa 1:38.095-tel átvette a vezetést. Ugyanakkor jelezte, az első kerekek szemcsésednek, mérnöke, Rob Smedley azt mondta, ez a belső kamerás felvételen is látszik.
4.49:
Webber 79 ezreddel Sutil mögött a harmadik helyen iratkozott fel a listára. Räikkönen megcsúszott a 9-es kanyarban, de folytatta. Azért jelezte, lesz mit állítani a Lotuson.

Alonso, Rosberg és Webber is a pályán volt már, a csapatok élvezték, hogy az időjárás nem szól bele a munkájukba, amit nyugodtan végezhetnek.

4.48: Massa jött fel a második helyre, Vettel a lista 6. helyén mutatkozott be.
4.47:
Sutil hozza a Force India korábbi formáját, 1:38.1-gyel az élre állt, a Force Indián a 10. körben is gyorsult a gumi, ami jó jel a hétvége korai szakaszában.
4.46:
a Lotus finn pilótája a hátsó egyenesben nehezen kerülte ki Hülkenberget, addigi jó részeredményei ellenére a harmadik helyre jött be.
4.44:
Räikkönen, Massa és Vettel is a pályára hajtott.
4.41:
a két Force India feljött Button mögé, de 7-8 tizeddel elmaradtak a már a boxban várakozó angoltól.

A McLaren a „szűz” pályán általában gyorsabb szokott lenni riválisainál, Button folytatja a trendet, persze idei dobogós még nem futott mért kört.

4.38: Button már 1:38.2-vel vezetett Bottas és Maldonado előtt.
4.36:
Di Resta átvette a vezetést 1:40.5-tel, egyre jobbak lettek a köridők a tisztuló ideális ív miatt, miközben Ma Csing-hua egy kemény fékezéssel elintézte az egyetlen rendelkezésére álló közepesen kemény készlet első gumijait.
4.35:
Di Resta és Bottas is mért körbe kezdett.
4.33:
Ma Csing-hua tíz másodperccel lassabb volt, egyre többen hajtottak ki a pályára.
4.32:
Button is a pályán volt, 1:41.8-at ment, Gutiérrez 1:41.3-mal válaszolt.
4.30:
Gutiérrezé az első mért kör: 1:43.097. A miheztartás végett: Hamilton a tavalyi első edzést 1:37.106-os körrel zárta az élen.

Webber és a GI Joe-frizura
Webber és a GI Joe-frizura

Webber katonás frizurában érkezett Sanghajba. Csütörtökön elmondta, nem a Red Bullon belüli harc miatt változtatta meg a fizimiskáját, csak amikor elment fodrászhoz, az annyit kérdezősködött a Sepangban történtekről, hogy inkább azt mondta neki, gyorsan tolja le géppel. Későn látta, milyen rövid lett, de nem bánja, mert legalább fiatalos.

4.27: a tavaly a HRT-nél már közöző Ma Csing-hua, valamint Hamilton és Gutiérrez is a pályára hajtott.

Vergne erős vibrációt érzett a kerekei miatt, a Toro Rosso ezt a készlet Pirellit visszaküldi az olasz beszállítónak, ellenőrizze, hátha rosszul került fel valamelyik gumi a felnire.

4.22: Hülkenberg visszatért a depóba, csend lett a pályán.

A csapatok nagy része aerodinamikai tesztként kezeli ezt az edzést, főleg azok, akiknek volt okuk arra az első két verseny után, hogy rohamosan változtassanak az autójukon. A McLaren, a Williams és a Sauber mindenképp ide tartozik, de a többiek sem ülnek a babérjaikon. Ugyanakkor nagyszabású fejlesztést senki sem hozott, az autók ugyanis Sepangból egyenesen Sanghajba kerültek, a Spanyol Nagydíj előtti hetekig nem lesz lehetőségük a csapatoknak arra, hogy a saját gyárukban dolgozzanak a kocsikon.

4.17: Vergne egy kör után visszament a boxba, Hülkenberg ment ki a pályára.

A Toro Rossónál az első két versenyen a kipufogó túlhevülése okozta a fő problémát, Ricciardo mindkétszer amiatt esett ki, az olasz csapat reméli, sikerült megoldania az égető problémát.

4.14: Hamilton visszatért a boxba, de nem csendesedett el a pálya, Vergne hajtott ki rá a Toro Rossóval.

A Mercedesnél remélik, az angol túltette magát z őt szerdán és csütörtökön is gyötrő allergián. Fontos lenne Hamilton jó közérzete ahhoz, hogy a csapat megfelelően felkészüljön a versenyre, amelyen megismételné tavalyi sikerét.

4.11: viszonylag rövid volt a várakozás az újabb menetig, Hamilton a Mercedesszel a saját késői próbakörére ment ki.

Az időjósok szerint napsütéses lesz a három nap Sanghajban
Az időjósok szerint napsütéses lesz a három nap Sanghajban

A Pirelli a fehér feliratú közepesen kemény és a sárga betűs lágy gumikat hozta el a Kínai Nagydíjra, a harmadik versenyen ez a harmadik kombináció az auszrtráliai közepes/szuperlágy és a malajziai kemény/közepes után.

4.08: miután Hamiltont leszámítva mindenki teljesítette egy vagy (Rosberg, Sutil, Maldonado és Bottas esetében) két próbakörét, elcsendesedett a pálya. A mérnökök ellenőrizték, minden rendben van-e.
4.04:
többen egyenletes tempóban hajtottak a hátsó egyenesben, a csapatok újításainak aerodinamikai tesztjét végezve. Így tett Grosjean is, akinek Lotusán először van fent a kipufogó, amelyet Räikkönen korábban is használhatott.
4.00:
a pilóták Ricciardo vezérletével mentek ki a pályára, egy körben ellenőrizték, hogy a Malajziában szétszedett, csütörtökön Sanghajban újra összerakott autó alapvető funkciói megfelelően működnek-e.

A várakozásoknak megfelelően napsütéses időben veszi kezdetét a Kínai Nagydíj első edzése, amely helyi idő szerint 10 órakor, 18 fokos levegőben indul. Az idén először látunk tesztpilótát szabadedzésen, a Caterhamben Charles Pic autóját a kínai Ma Csing-hua vezeti.

KÍNAI NAGYDÍJ, 1. SZABADEDZÉS
1. Nico Rosberg német Mercedes 1:36.717 átlag: 202.897 km/ó 21 kör
2. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:37.171 0.454 mp h. 20
3. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 1:37.658 0.941 21
4. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:37.942 1.225 20
5. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1:37.965 1.248 17
6. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:38.069 1.352 24
7. Felipe Massa brazil Ferrari 1:38.095 1.378 14
8. Adrian Sutil német Force India-Mercedes 1:38.125 1.408 21
9. Romain Grosjean francia Lotus-Renault 1:38.398 1.681 17
10. Paul di Resta brit Force India-Mercedes 1:38.561 1.844 15
11. Kimi Räikkönen finn Lotus-Renault 1:38.790 2.073 16
12. Jean-Éric Vergne francia Toro Rosso-Ferrari 1:39.057 2.340 19
13. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Renault 1:39.158 2.441 22
14. Nico Hülkenberg német Sauber-Ferrari 1:39.180 2.463 21
15. Daniel Ricciardo ausztrál Toro Rosso-Ferrari 1:39.336 2.619 19
16. Sergio Pérez mexikói McLaren-Mercedes 1:39.360 2.643 20
17. Valtteri Bottas finn Williams-Renault 1:39.392 2.675 21
18. Esteban Gutiérrez mexikói Sauber-Ferrari 1:40.032 3.315 22
19. Jules Bianchi francia Marussia-Cosworth 1:41.966 5.249 16
20. Max Chilton brit Marussia-Cosworth 1:42.056 5.339 18
21. Giedo van der Garde holland Caterham-Renault 1:42.083 5.366 21
22. Ma Csing-hua kínai Caterham-Renault 1:43.545 6.828 20

 

DRS-ZÓNA

A Nemzetközi Automobil-szövetség két DRS-zónát jelölt ki a sanghaji pályán a Kínai Nagydíjra. A zónákhoz (amelyek az aktiválási ponttól az első fél távig tartanak) külön mérési pontok tartoznak, aki ezeken a pontokon (DRS detection) a versenyen egy másodpercen belül van az előtte haladóhoz képest, kinyithatja a hátsó légterelőjét, hogy nagyobb legyen a végsebessége. S ha a versenyhelyzet úgy hozza, a hátsó egyenesben megelőzött versenyző a célegyenesben visszaveheti a pozícióját.

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik