Nico Rosberg a Mercedesszel a rövid és a hosszú menetében is olyan teljesítményt nyújtott a Kínai Nagydíj első szabadedzésén, amelyre alapozva joggal bízhat benne, sikerül megismételnie tavalyi sanghaji futamgyőzelmét. Persze még csak egy edzésen vagyunk túl, de Lewis Hamilton formája is csupa jót sejtet a német istálló számára.
PÉNTEK |
8.00–9.30: 2. szabadedzés |
SZOMBAT |
5.00–6.00: 3. szabadedzés |
8.00–9.00: időmérő edzés |
VASÁRNAP |
9.00: a verseny rajtja |
Az NSO az összes edzésről, valamint a versenyről is élő tudósítással számol be. |
A Red Bull ezúttal a két Mercedes mögött maradt, akárcsak Fernando Alonso. Kimi Räikkönen az első mért körében a forgalom miatt nem futotta meg azt az eredményt, amit valójában tud, a Lotusszal az edzés végén, használt gumikon érte el legjobbját.
A Pirelli közepesen kemény keverékű abroncsa az eddigiekhez képest kifejezetten jól bírja a körözést, többen is javítottak nagyon használt abroncsaikon. Igaz, ennél csak melegebb lesz a hétvége hátralévő részében, ami az abroncsokra is hatással lehet.
Az edzés csattanója Sergio Pérez kicsúszása volt a boxutcába vezető szűk sávon, ahol 2007-ben az eső eleredte után Hamilton is kikötött. A mexikói ezúttal edzésen, száraz pályán mutatta be ugyanezt a malőrt, plusz munkát adva szerelőinek.
PERCRŐL PERCRE
5.30: véget ért az edzés, a két Mercedes a két Red Bullt és Alonsót megelőzve zárt az élen. Pérez a McLarennel a kavicságyban zárta az edzést, ugyanott, a boxutca bejáratánál, amelybe csúszva Hamilton 2007-ben tulajdonképpen elbukta a világbajnoki címet. Azért Hamilton mindezt esőben csinálta…
5.28: a Lotus gumikímélő üzemmódját kihasználva Räikkönen javított addigi legjobbján, de két másodperces hátránnyal csak a 11. helyen állt. A Lotus mindenesetre gyors volt a hosszabb menet végén is.
5.26: Bianchi javítani tudott a köridején, de Gutiérrez mögött maradt. A két Marussia mindenesetre ismét a Caterhamek előtt állt.
5.23: Rosberg eredménye nemhogy romlott volna, 1:41-ről a német a 17. körében lement 1:40-re. Vettel első légterelőt cserélt volna, de a csapat a rádión körözte, nem sikerült. Mindenesetre állítottak rajta négy fokozatot.
Hamilton és Rosberg gyorsabb volt a Red Bulloknál, de ez az üzemanyag mennyiségének is az eredménye lehetett. A Mercedes mindenesetre biztató formát mutat.
5.19: a versenyzők már a futamra készültek megtankolt autóikkal, miközben a Ferrarikat a garázsban szerelték. A Red Bullnál szóltak Vettelnek, túl gyorsan megy ahhoz képest, mint amit várnak, attól félnek, túl gyorsan elkopnak a gumijai.
Webber és Vettel nehéz autóval köröz, 5-6 másodperccel gyengébb időket futva, mint korábban.
5.10: Gutiérrez a 16. körében futott legjobb szektoridőt, igaz, neki a kiscsapatok pilótái előtt, a 18. helyen volt is honnan javulnia.
Elkophattak a gumik, hiába tértek ugyanis vissza a pilóták a pályára, a szektoridők elmaradtak a korábbi legjobbaktól. A malajziainál viszont mindenképpen jobb volt a helyzet, nem csak három-négy körük volt a pilótáknak arra, hogy az abroncsokat a legjobb formájukban élvezzék, sokan a 10. kör után is javítottak eredményükön.
5.05: elcsendesedett az élmezőny, a Mercedesek a boxba hajtottak. A sorrend 25 perccel a vége előtt Rosberg, hamilton, Webber, Vettel, Alonso, Button, Massa, Sutil, Grosjean, Räikkönen, Di Resta, Vergne, Maldonado, Hülkenberg, Pérez, Bottas, Ricciardo, Gutiérrez, Bianchi, Van der Garde, Chilton, Ma Csing-hua volt.
Közben a Marussiánál jelezték Bianchinak, van még mit tanulnia, a boxkiállás próbáján ugyanis tíz centivel az adott hely mögött és tíz centivel az ideálistól balra állt meg.
5.02: Rosberg 1:36.717-re javított, jelezve, hogy az idén is szeretné megnyerni a Kínai Nagydíjat, és erre még esélye is van.
Hamilton feljött a második helyre, a két Mercedes mögött a két Red Bull Webber, Vettel sorrendben, majd a két Ferrari, Alonso, Massa sorrendben állt. Fél óra maradt hátra.
4.58: Rosberg, miután a boxban állítottak az első légterelőjén, 1:36.904-et futva az élre állt, s bizonyára elégedett volt autója egyensúlyával.
4.56: Vettellel közölte a mérnöke, hogy ha egy körre visszavesz a tempóból, marad annyi üzemanyaga, hogy még egy mért kört futhasson. A német a harmadik helyre jött fel Webber és Rosberg mögé.
4.53: a brazil pillanatok alatt lecsúszott a dobogóról, Webber (1:37.658), Rosberg és Alonso is megelőzte.
4.51: Massa 1:38.095-tel átvette a vezetést. Ugyanakkor jelezte, az első kerekek szemcsésednek, mérnöke, Rob Smedley azt mondta, ez a belső kamerás felvételen is látszik.
4.49: Webber 79 ezreddel Sutil mögött a harmadik helyen iratkozott fel a listára. Räikkönen megcsúszott a 9-es kanyarban, de folytatta. Azért jelezte, lesz mit állítani a Lotuson.
Alonso, Rosberg és Webber is a pályán volt már, a csapatok élvezték, hogy az időjárás nem szól bele a munkájukba, amit nyugodtan végezhetnek.
4.48: Massa jött fel a második helyre, Vettel a lista 6. helyén mutatkozott be.
4.47: Sutil hozza a Force India korábbi formáját, 1:38.1-gyel az élre állt, a Force Indián a 10. körben is gyorsult a gumi, ami jó jel a hétvége korai szakaszában.
4.46: a Lotus finn pilótája a hátsó egyenesben nehezen kerülte ki Hülkenberget, addigi jó részeredményei ellenére a harmadik helyre jött be.
4.44: Räikkönen, Massa és Vettel is a pályára hajtott.
4.41: a két Force India feljött Button mögé, de 7-8 tizeddel elmaradtak a már a boxban várakozó angoltól.
A McLaren a „szűz” pályán általában gyorsabb szokott lenni riválisainál, Button folytatja a trendet, persze idei dobogós még nem futott mért kört.
4.38: Button már 1:38.2-vel vezetett Bottas és Maldonado előtt.
4.36: Di Resta átvette a vezetést 1:40.5-tel, egyre jobbak lettek a köridők a tisztuló ideális ív miatt, miközben Ma Csing-hua egy kemény fékezéssel elintézte az egyetlen rendelkezésére álló közepesen kemény készlet első gumijait.
4.35: Di Resta és Bottas is mért körbe kezdett.
4.33: Ma Csing-hua tíz másodperccel lassabb volt, egyre többen hajtottak ki a pályára.
4.32: Button is a pályán volt, 1:41.8-at ment, Gutiérrez 1:41.3-mal válaszolt.
4.30: Gutiérrezé az első mért kör: 1:43.097. A miheztartás végett: Hamilton a tavalyi első edzést 1:37.106-os körrel zárta az élen.
Webber katonás frizurában érkezett Sanghajba. Csütörtökön elmondta, nem a Red Bullon belüli harc miatt változtatta meg a fizimiskáját, csak amikor elment fodrászhoz, az annyit kérdezősködött a Sepangban történtekről, hogy inkább azt mondta neki, gyorsan tolja le géppel. Későn látta, milyen rövid lett, de nem bánja, mert legalább fiatalos.
4.27: a tavaly a HRT-nél már közöző Ma Csing-hua, valamint Hamilton és Gutiérrez is a pályára hajtott.
Vergne erős vibrációt érzett a kerekei miatt, a Toro Rosso ezt a készlet Pirellit visszaküldi az olasz beszállítónak, ellenőrizze, hátha rosszul került fel valamelyik gumi a felnire.
4.22: Hülkenberg visszatért a depóba, csend lett a pályán.
A csapatok nagy része aerodinamikai tesztként kezeli ezt az edzést, főleg azok, akiknek volt okuk arra az első két verseny után, hogy rohamosan változtassanak az autójukon. A McLaren, a Williams és a Sauber mindenképp ide tartozik, de a többiek sem ülnek a babérjaikon. Ugyanakkor nagyszabású fejlesztést senki sem hozott, az autók ugyanis Sepangból egyenesen Sanghajba kerültek, a Spanyol Nagydíj előtti hetekig nem lesz lehetőségük a csapatoknak arra, hogy a saját gyárukban dolgozzanak a kocsikon.
4.17: Vergne egy kör után visszament a boxba, Hülkenberg ment ki a pályára.
A Toro Rossónál az első két versenyen a kipufogó túlhevülése okozta a fő problémát, Ricciardo mindkétszer amiatt esett ki, az olasz csapat reméli, sikerült megoldania az égető problémát.
4.14: Hamilton visszatért a boxba, de nem csendesedett el a pálya, Vergne hajtott ki rá a Toro Rossóval.
A Mercedesnél remélik, az angol túltette magát z őt szerdán és csütörtökön is gyötrő allergián. Fontos lenne Hamilton jó közérzete ahhoz, hogy a csapat megfelelően felkészüljön a versenyre, amelyen megismételné tavalyi sikerét.
4.11: viszonylag rövid volt a várakozás az újabb menetig, Hamilton a Mercedesszel a saját késői próbakörére ment ki.
A Pirelli a fehér feliratú közepesen kemény és a sárga betűs lágy gumikat hozta el a Kínai Nagydíjra, a harmadik versenyen ez a harmadik kombináció az auszrtráliai közepes/szuperlágy és a malajziai kemény/közepes után.
4.08: miután Hamiltont leszámítva mindenki teljesítette egy vagy (Rosberg, Sutil, Maldonado és Bottas esetében) két próbakörét, elcsendesedett a pálya. A mérnökök ellenőrizték, minden rendben van-e.
4.04: többen egyenletes tempóban hajtottak a hátsó egyenesben, a csapatok újításainak aerodinamikai tesztjét végezve. Így tett Grosjean is, akinek Lotusán először van fent a kipufogó, amelyet Räikkönen korábban is használhatott.
4.00: a pilóták Ricciardo vezérletével mentek ki a pályára, egy körben ellenőrizték, hogy a Malajziában szétszedett, csütörtökön Sanghajban újra összerakott autó alapvető funkciói megfelelően működnek-e.
A várakozásoknak megfelelően napsütéses időben veszi kezdetét a Kínai Nagydíj első edzése, amely helyi idő szerint 10 órakor, 18 fokos levegőben indul. Az idén először látunk tesztpilótát szabadedzésen, a Caterhamben Charles Pic autóját a kínai Ma Csing-hua vezeti.
1. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:36.717 | átlag: 202.897 km/ó | 21 kör |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:37.171 | 0.454 mp h. | 20 |
3. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:37.658 | 0.941 | 21 |
4. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:37.942 | 1.225 | 20 |
5. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:37.965 | 1.248 | 17 |
6. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:38.069 | 1.352 | 24 |
7. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:38.095 | 1.378 | 14 |
8. | Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | 1:38.125 | 1.408 | 21 |
9. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:38.398 | 1.681 | 17 |
10. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:38.561 | 1.844 | 15 |
11. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 1:38.790 | 2.073 | 16 |
12. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 1:39.057 | 2.340 | 19 |
13. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 1:39.158 | 2.441 | 22 |
14. | Nico Hülkenberg | német | Sauber-Ferrari | 1:39.180 | 2.463 | 21 |
15. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1:39.336 | 2.619 | 19 |
16. | Sergio Pérez | mexikói | McLaren-Mercedes | 1:39.360 | 2.643 | 20 |
17. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Renault | 1:39.392 | 2.675 | 21 |
18. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:40.032 | 3.315 | 22 |
19. | Jules Bianchi | francia | Marussia-Cosworth | 1:41.966 | 5.249 | 16 |
20. | Max Chilton | brit | Marussia-Cosworth | 1:42.056 | 5.339 | 18 |
21. | Giedo van der Garde | holland | Caterham-Renault | 1:42.083 | 5.366 | 21 |
22. | Ma Csing-hua | kínai | Caterham-Renault | 1:43.545 | 6.828 | 20 |
DRS-ZÓNA
A Nemzetközi Automobil-szövetség két DRS-zónát jelölt ki a sanghaji pályán a Kínai Nagydíjra. A zónákhoz (amelyek az aktiválási ponttól az első fél távig tartanak) külön mérési pontok tartoznak, aki ezeken a pontokon (DRS detection) a versenyen egy másodpercen belül van az előtte haladóhoz képest, kinyithatja a hátsó légterelőjét, hogy nagyobb legyen a végsebessége. S ha a versenyhelyzet úgy hozza, a hátsó egyenesben megelőzött versenyző a célegyenesben visszaveheti a pozícióját.