Sergio Pérez 1:21.848 perces ideje egy mért körös lágy gumis menet során született, a mexikói időmérős szimuláció során érte el. Az eredmény csak 178 ezreddel marad Kimi Räikkönen 2008-ben felállított pályacsúcsát, az akkor még a Ferrarit erősítő finn 1:21.670-et repesztett.
A Lotus pilótája szerdán nem tudta megközelíteni ezt az eredményt, sőt sokáig mért köre sem volt, mert a 9 órakor kezdődő teszt elején váltóproblémája akadt, az elromlott alkatrészt ki kellett cserélni az autójában, és csak az utolsó másfél órában tudott érdemi munkát végezni.
Sebastian Vettelnél ekkor jelentkeztek problémák, háromnegyed órával a zárás előtt éppen elhagyta a boxutcát, majd egy rosszul rögzített kerék miatt megállt az autója a célegyenesben. A címvédő több megszakítással versenyszimulációt teljesített, leggyorsabb körét korábban, szintén lágy gumis rövid menet során jegyezte.
Fernando Alonsónak is volt gondja a Ferrarival: a kipufogója annyira felhevült, hogy le kellett cserélni körülötte a borítólemezeket, ezért hosszú ideig nem tudott körözgetni a Ferrari spanyolja. A kétszeres világbajnok versenyző 1:23.247-es idejével az ötödik lett Pérez, Vettel, Räikkönen és Lewis Hamilton (1:22.726) mögött.
A pilóták a jerezi négy nap és az eddigi barcelonai száguldás alapján már nagyjából feltérképezték, mire lehet számítani a gumik kopása terén. Egybehangzó vélemény, hogy a tavalyinál több boxkiállás várható – ami nem feltétlenül meglepő, hiszen a Pirelli szándékosan ezért alakította a tavalyinál lágyabbra a két keményebbik keverékét.
A tavalyi idényt kihagyó Adrian Sutil úgy véli, csütörtökön az utolsó lehetőséget kapja meg a Force Indiától a barcelonai Formula–1-es teszten arra, hogy visszakerüljön a Formula–1-es mezőnybe. |
„Nagyon nagy a gumik kopása, ez mindenkinél látható. Nem tudom, mekkora szerepet játszik ebben az alacsony barcelonai hőmérséklet. Bízom benne, hogy nagy szerepe van, mert különben nagyon sok boxkiállás lesz a melbourne-i idénynyitón" – mondta Nico Rosberg.
Sebastian Vettel egyetért honfitársával.
„Nagyon gyorsan elkoptak a gumik, de szerintem ez a hideg miatt történt. Majd megértjük a gumikat, és sokkal jobb lesz a helyzet, de februárban mindenkinek vannak gondjai ezzel" – mondta Vettel.
A Williams-istálló lemondta a jövő hétre tervezett egyenes pályás tesztjét, a csapattól származó hírek szerint a következő barcelonai tesztre átépíti az autó oldaldobozát. A kedden bemutatott FW35-ös kipufogója mögötti csatornát az FIA szabálytalannak találta, mert a felső részére a Williams épített egy hidat, amely segít lefelé, a diffúzor irányába terelni a kipufogógázt, így javítja az autó aerodinamikai mutatóit – ez pedig szabálytalan.
F1, KOLLEKTÍV TESZT, BARCELONA, 2. NAP
1. Sergio Pérez McLaren 1:21.848 97 kör
2. Sebastian Vettel Red Bull 1:22.197 84
3. Kimi Räikkönen Lotus 1:22.697 43
4. Lewis Hamilton Mercedes 1:22.726 121
5. Fernando Alonso Ferrari 1:23.247 76
6. Valtteri Bottas Williams 1:23.561 98
7. Daniel Ricciardo Toro Rosso 1:23.718 70
8. Paul di Resta Force India 1:23.971 62
9. Nico Hülkenberg Sauber 1:24.205 88
10. Max Chilton Marussia 1:25.115 67
11. Charles Pic Caterham 1:26.243 102
Az időeredmények nem hivatalosak.
AZ UTOLSÓ KÉT NAP BEOSZTÁSA | ||
Február 21. | Február 22. | |
Red Bull | Webber | Webber |
Ferrari | Alonso | Massa |
McLaren | Button | Button |
Lotus | Grosjean | Grosjean |
Mercedes | Rosberg | Hamilton |
Sauber | Hülkenberg | Gutiérrez |
Force India | Sutil | Bianchi |
Williams | Maldonado és Bottas | Maldonado és Bottas |
Toro Rosso | Vergne | Vergne |
Caterham | Van der Garde | Van der Garde |
Marussia | Razia | Razia |