A helyi idő szerint 10 órakor kezdődő gyakorlás elején a levegő 28, az aszfalt 38 fokos volt. A legfrissebb jelentések úgy szólnak, hogy az eső helyi idő szerint szombat estétől vasárnap délelőttig tart majd, azaz legfeljebb a verseny elején lesz vizes a pálya Interlagosban.
Csakhogy, amint azt Vettel többször is elmondta, Sao Paulóban lehet a legkevésbé biztosra venni az előrejelzéseket, amelyek inkább csak irányadóak.
Erős szélben, sűrűsödő felhők alatt vette kezdetét a 2012-es idény utolsó szabadedzése, elsőként a két Toro Rosso ment ki a pályára.
De la Rosa HRT-jén olyan gumi volt, amelyet minden mérnök és szerelő aláírt a csapatból – ez a jel is arra utal, hogy ez lesz az istálló utolsó versenye. A z istálló spanyolországi főhadiszállásán már leálltak a jövő évi autógyártásával.
A két Mercedes kint maradt mért körre, Rosberg 1:20-szal, Schumacher 1:22-vel nyitott. A többiek a próbakörük után visszatértek a boxba. Másodszorra mindketten javítottak, Schumi 1:15.0-val megelőzte csapattársát élete utolsó szabadedzésén. A fotóügynökségek a németről szinte csak olyan képet adtak ki, amelyen a szemét törölgeti – de könnycsepp egyiken sem látszik…
Button közölte a rádión, hogy a péntekinél hűvösebb aszfalton meglepően jól viselkedett a gumi, erre egy kör után következtetett. Kobajasi csatlakozott a pályán a két Mercedeshez, valószínűleg a japánnak is ez az utolsó versenye a Formula–1-ben, a Sauber ugyanis jövőre Hülkenberggel és a mexikói Esteban Guitiérrezzel indul.
Rosberg 1:14.955-tel megelőzte veterán csapattársát.
Räikkönen Lotusából a 3-as és a 4-es kanyar közötti egyenesben sűrű füstfelhő tört ki, a finn leállította az autót a pálya mellett. A Renault-motor padlógáznál felmondta a szolgálatot, ami nem megnyugtató Vettel számára, a Red Bullnál ugyanis eleve aggódtak az erőforrás megbízhatósága miatt.
Vettel a világbajnok, ha az évadzárón… |
…legalább a negyedik helyen végez |
…legalább a hetedik helyen ér célba, Alonso pedig nem nyer |
…legalább kilencedikként végez, miközben Alonso legfeljebb harmadik |
…Alonso nem dobogós |
Alonso a világbajnok, ha Brazíliában… |
…győz, és Vettel legfeljebb ötödik |
…második, Vettel pedig legfeljebb nyolcadik |
…harmadik, Vettel pedig legfeljebb tizedik |
Pontegyenlőség esetén több győzelmének köszönhetően Vettel a világbajnok. |
A pálya közben megtelt, a két McLaren megelőzte a Mercedeseket, Button 1:14.419-cel az élre állt. A pilóták a kemény keverékű abroncsokat használták. Hamilton megelőzte Buttont, de társa 1:13.917-tel válaszolt.
A vb-aspiránsok közül 20 perc elteltével Vettel az 5. helyen állt (Button, Hamilton, Grosjean és Hülkenberg mögött), Alonso viszont nem hagyta el a boxutcát a próbaköre óta.
Vettel feljött az 1:13.858-ra javító Button mögé, s Hamilton a 3. helyen szintén 1:14 alá került. A felhők sűrűsödésével az aszfalt hőmérséklete csökkent, 35 fokon 15-tel volt alacsonyabb, mint a második tréningen.
Alonso 1:14.8-cal a 9. helyen mutatkozott be, aztán 4 tizedet javítva feljött a 7. helyre. Az edzés felénél Button, Vettel, Hamilton, Webber, Maldonado, Massa, Alonso, Di Resta, Grosjean, Hülkenberg volt az első tíz. Massa Alonso szélárnyékát a célegyenesben kihasználva megelőzte Webbert, és feljött a 4. pozícióba. A Ferrari nem először trükközött a szélárnyék teremtéséve, Interlagosban a hosszú célegyenesben megéri egymás mögé sorolni a két autót.
A brazil végsebessége 313 kilométer per óra volt, eggyel kevesebb a két McLarenénél. Button már Hamiltonhoz hasonlóan meredek hátsó légterelőt használt, nem a pénteki laposabbat, amellyel 320 felett volt a végsebessége.
A Lotus garázsában felkészültek Räikkönen motorjának kicserélésére – már csak az autó kellene hozzá, amely a pálya mellett várja az edzés végét. A csere, mivel egy korábbi hajtóművet (amellyel Abu-Dzabiban nyert) használnak majd és nem lépik át a 2012-re engedett nyolcmotoros határt, nem jár rajtbüntetéssel.
Vettel 20 perccel a vége előtt újabb menetbe kezdett a kemény gumikon, miközben Senna megpördült a célegyenes előtt. Schumachernek mázlija volt, hogy ki tudta kerülni. Vettel is lassított miatta, jó első szektora ellenére Button mögött maradt. A brazil visszagurult a boxba.
A záró negyedóra előtt Button, Vettel, Hamilton, Massa, Webber, Rosberg, Schumacher, Alonso, Maldonado, Di Resta, Grosjean, Hülkenberg volt az első 12 sorrendje. A két Mercedes-pilóta már használta a közepesen kemény keverékű abroncsokat is, a többiek még nem.
Az utolsó tíz percig vártak vele, ekkor megtelt a pálya. Hülkenberg 1:13.623-mal az élre ugrott, de Button nagyon jó körön volt és 1:13.192-vel visszaelőzte a 2010-es pole pozícióst. Hülkenberget Di Resta és Grosjean is maga mögé utasította.
Webber feljött a 2. helyre, miközben Räikkönen egy műanyag kerti székből figyelte az eseményeket a pálya mellett. Hamilton első köre a közepesen kemény gumival nem volt jó, majd a másodikkal az 5. helyre jött fel, de nehéz volt tiszta helyet találni a pályán a nagy forgalomban. Vettel is lassú volt, vissza is ment a boxba.
Újra kijött, és feljött a második helyre, 57 ezreddel az 1:13.188-ra javító Button mögé. Az első négy helyen a két McLarent és a két Red Bullt 201 ezred választotta el egymástól, a fél másodperces hátrányban záró Alonsót ezúttal Grosjean és a két Force India is megelőzte.
1. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:13.188 | átlag: 211.952 km/ó | 22 kör |
2. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:13.245 | 0.057 mp h. | 21 |
3. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:13.385 | 0.197 | 25 |
4. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 1:13.389 | 0.201 | 17 |
5. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:13.420 | 0.232 | 24 |
6. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:13.486 | 0.298 | 21 |
7. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:13.602 | 0.414 | 22 |
8. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:13.691 | 0.503 | 15 |
9. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 1:13.700 | 0.512 | 20 |
10. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:13.712 | 0.524 | 17 |
11. | Bruno Senna | brazil | Williams-Renault | 1:13.948 | 0.760 | 20 |
12. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:14.126 | 0.938 | 25 |
13. | Sergio Pérez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:14.190 | 1.002 | 26 |
14. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1:14.192 | 1.004 | 21 |
15. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 1:14.347 | 1.159 | 24 |
16. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1:14.687 | 1.499 | 21 |
17. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 1:14.972 | 1.784 | 19 |
18. | Vitalij Petrov | orosz | Caterham-Renault | 1:15.159 | 1.971 | 22 |
19. | Heikki Kovalainen | finn | Caterham-Renault | 1:15.707 | 2.519 | 21 |
20. | Timo Glock | német | Marussia-Cosworth | 1:15.763 | 2.575 | 24 |
21. | Charles Pic | francia | Marussia-Cosworth | 1:16.059 | 2.871 | 21 |
22. | Pedro de la Rosa | spanyol | HRT-Cosworth | 1:16.198 | 3.010 | 15 |
23. | Narain Karthikeyan | indiai | HRT-Cosworth | 1:16.793 | 3.605 | 18 |
24. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | idő nélkül | 3 |
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | ||
1. | Sebastian Vettel | 5 | 10 | 16 | 273 |
2. | Fernando Alonso | 3 | 12 | 17 | 260 |
3. | Kimi Räikkönen | 1 | 7 | 18 | 206 |
4. | Lewis Hamilton | 4 | 7 | 14 | 190 |
5. | Mark Webber | 2 | 4 | 14 | 167 |
6. | Jenson Button | 2 | 5 | 13 | 163 |
7. | Felipe Massa | – | 1 | 13 | 107 |
8. | Romain Grosjean | – | 3 | 10 | 96 |
9. | Nico Rosberg | 1 | 2 | 10 | 93 |
10. | Sergio Pérez | – | 3 | 7 | 66 |
11. | Kobajasi Kamui | – | 1 | 8 | 58 |
12. | Nico Hülkenberg | – | – | 10 | 53 |
13. | Paul di Resta | – | – | 9 | 46 |
14. | Pastor Maldonado | 1 | 1 | 5 | 45 |
15. | Michael Schumacher | – | 1 | 7 | 43 |
16. | Bruno Senna | – | – | 10 | 31 |
17. | Jean-Éric Vergne | – | – | 3 | 12 |
18. | Daniel Ricciardo | – | – | 6 | 10 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Red Bull-Renault | 440 (már bajnok) |
2. | Ferrari | 367 |
3. | McLaren-Mercedes | 353 |
4. | Lotus-Renault | 302 |
5. | Mercedes | 136 |
6. | Sauber-Ferrari | 124 |
7. | Force India-Mercedes | 99 |
8. | Williams-Renault | 76 |
9. | Toro Rosso-Ferrari | 22 |