A második edzésre már 20 fokra melegedett a levegő, az aszfalt 30 fokos, kétszer annyi, mint az első tréning elején. Akkor a pilótáknak rengeteg gondjuk volt az aszfalttal, amelyen csak a kemény keveréket használták, ám a második edzésen előkerülnek a közepesen kemény, azaz ezúttal lágyabb abroncsok is.
A körözés azonnal megkezdődött, nem voltak próbakörök. A két edzés között korábbi F1-es autók lepték el a pályát, s olyan legendák vezették azokat, mint Niki Lauda vagy Mario Andretti.
…négy vagy annál több pontot szerez |
…legalább egy pontot szerez, a Ferrari pedig nem arat kettős győzelmet |
…nem szerez pontot, a Ferrari pilótái pedig nem végeznek jobban, mint az első és harmadik hely |
Az első gyors körök közül Pérezé sikerült legjobban, a mexikói 1:43.418-at futott a Sauberrel. Aztán jött Vettel, és 1:40.790-nel az élre ugrott. Az első hét perc után csak a két HRT maradt a boxban.
Vettel újabb nagyon gyors körbe kezdett, de a boxba hajtott. Hamilton feljött a 2. helyre, 8 tizedre a némettől. A Red Bullnál a csapatfőnök Christian Horner ma ünnepli 39. születésnapját – csapata a 3. vb-cím küszöbén van, pedig ő maga fiatalabb két aktív versenyzőnél, Schumachernél és De la Rosánál is.
Hamilton, Webber, majd Button állt az élre, utóbbi is csak 66 ezreddel előzte meg a garázsában várakozó Vettelt. Rosberg még be tudott furakodni másodiknak, hirtelen szoros lett az élmezőny.
Alonso 1:40.431-e már jobb idő volt, de Hamilton 15 ezredre feljött rá. Rosberg 1:40.096-tal válaszolt a Mercedes korábbi, már-már elfelejtett kipufogójával, amelyet még a mélyrepülése előtt használt a csapat.A német azután 1:39.842-t futott.
SZOMBAT |
16.00–17.00: 3. szabadedzés |
19.00–20.00: időmérő edzés |
VASÁRNAP |
20.00: a verseny rajtja |
Az NSO az összes edzésről, valamint a versenyről is élő tudósítással számol be. Az időpontok magyar idő szerint értendőek. |
A Red Bull garázsában közben Vettel autóját vizsgálták, a hűtővíz szivárgott belőle.
A két HRT-nek 20 perc után sem volt nyoma – Hamilton és Kobajasi ekkor már a 11. körénél járt. A 25. percben Massa feljött a 2. helyre.
Pérez az első edzés után megrovást kapott, mert Glock előtt cikázott a pályán. Lehet, hogy jövőre már büntetőpont is jár érte – az FIA szabálytervezetéről ide kattintva olvashat.
Fél óra elteltével többen második menetükre jöttek ki a pályára, de Vettel a garázsban maradt. A Sky boxutcai tudósítója szerint nem egyszerű szivárgásról van szó, súlyosabb a gond az autóval.
A többiek viszont belehúztak: Webber 1:39.485-tel az élre állt, miközben Alonso is remek körbe kezdett – végül öt ezreddel elmaradt az ausztráltól. A korábbi versenyeken Webbernek voltak gondjai a KERS hűtésével, lehet, hogy Vettelnél most ugyanez a probléma.
A 39. percben Karthikeyan kikormányozta a HRT-t a boxból – ez a sok várakozás biztosan nem segített az első edzést a tesztpilóta miatt kihagyó indiainak.
Webber 1:39.277-re javított, s Alonso is gyors körön volt, de az utolsó kanyar előtt elvettre a gázt, így ő nem javított.
A McLarenek festésén érdekes, hogy a főszponzor Vodafone az amerikai elnevezését, a Verizont használja.
Massa 1:39.106-tal átvette a vezetést, a tréning felénél Vettel még mindig a boxban volt. Massa mögött Webber, Alonso, Rosberg, Button, Räikkönen, Grosjean, Hamilton, Pérez és Vergne volt az első tízben.
A boxutcában David Coulthard Gil de Ferrannal beszélgetett, Hermann Tilke, a pálya tervezője pedig a paddockban Sabine Kehmmel, Schumacher menedzserével kávézgatott.
De la Rosa megpördüléssel jelezte, hogy kint volt a pályán, míg Karthikeyan Grosjeant tartotta fel.
Az utolsó negyven percre előkerültek a lágyabb gumik is, a Lotusnál Grosjean arra panaszkodott, hogy sokkal rosszabb vele a tapadás.
Webber viszont 1:38.475-re javított, ami még mindig elmaradt Vettel első edzésen elért eredményétől (1:38.125). Hamilton egy másodperccel elmaradt Webbertől, akit Petrov zavart meg azzal, hogy az útjába került.
Vergne közben Kovalainennel koccanva eltörte első légterelőjét. A finn Caterhamjének bal hátsó kereke ugyanakkor defektes lett.
Hamilton második kísérletével 273 ezredre megközelítette Webbert. Vettel visszajött a pályára, a lágyabb gumikon 4 tizedre feljött csapattársára, a 4. helyre.
A 19-es kanyarban a csúszós aszfaltra figyelmeztették a pilóták a versenyzőket – ez az ív továbbra is rengeteg gondot okozott a versenyzőknek. 20 perccel a leintés előtt mégis azt mutatták, hogy tiszta a pálya.
Vettel 1:37.718-as idejével jelezte, semmi gond az autójával. A német megfutotta azt a köridőt, amit a számítógépes elemzésekkor jósoltak a tervezők. Alonso feljött Webber mögé a 3. helyre.
A paddockban az a hír járja, hogy a súlyos anyagi gondokkal küszködő HRT nem is akarja kvalifikálni autóit a versenyre, ezzel is spórolna a csapat. A versenyhétvégén való megjelenés ugyanakkor kötelező, azért mentek el, hogy ne sújtsák pénzbírsággal a csapatot, amelyet új befektetővel még meg lehet menteni. A Forti-istálló 1996-ban, az Arrows 2002-ben már maradt le szándékosan a 107 százalékos határról ugyanilyen okokból, egyik istálló sem volt a következő évi rajtnál.
Az utolsó negyedórára megtankolták az autókat, nem lehetett több gyors körre számítani – leszámítva Karthikeyant, aki igyekezett faragni 11 másodperces hátrányán.
Massának azt mondták rádión, ne rángassa a kormányt az egyes kanyar bejáratánál, Alonso a tisztább ívvel nagyobb leszorító erőre számíthat. Emellett a fékerőn is állított a brazil.
Az utolsó tíz perc kezdetén mind a 24 autó a pályán volt. A sorrend nem változott, Vettel a második edzést is az élen zárta.
Némi izgalom maradt a végére is: Maldonado autója alig gurult el a boxutcáig, ahol már a szerelői betolták a garázsba. Az első tréning végén Räikkönennek volt hasonló esete.
1. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:37.718 | átlag: 203.102 km/ó | 17 kör |
2. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:38.475 | 0.757 mp h. | 36 |
3. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:38.483 | 0.765 | 35 |
4. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 1:38.748 | 1.030 | 31 |
5. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:38.786 | 1.068 | 32 |
6. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:39.029 | 1.311 | 33 |
7. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:39.448 | 1.730 | 32 |
8. | Bruno Senna | brazil | Williams-Renault | 1:39.531 | 1.813 | 38 |
9. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1:39.653 | 1.935 | 36 |
10. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 1:40.115 | 2.397 | 30 |
11. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 1:40.166 | 2.448 | 32 |
12. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 1:40.230 | 2.512 | 35 |
13. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:40.286 | 2.568 | 32 |
14. | Sergio Perez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:40.326 | 2.608 | 35 |
15. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1:40.435 | 2.717 | 30 |
16. | Jean-Eric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 1:40.516 | 2.798 | 32 |
17. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:40.700 | 2.982 | 34 |
18. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:41.430 | 3.712 | 35 |
19. | Heikki Kovalainen | finn | Caterham-Renault | 1:42.476 | 4.758 | 38 |
20. | Timo Glock | német | Marussia-Cosworth | 1:42.652 | 4.934 | 33 |
21. | Vitalij Petrov | orosz | Caterham-Renault | 1:42.846 | 5.128 | 38 |
22. | Charles Pic | francia | Marussia-Cosworth | 1:43.538 | 5.820 | 38 |
23. | Pedro de la Rosa | spanyol | HRT-Cosworth | 1:44.453 | 6.735 | 16 |
24. | Narain Karthikeyan | indiai | HRT-Cosworth | 1:45.114 | 7.396 | 20 |
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | ||
1. | Sebastian Vettel | 5 | 9 | 15 | 255 |
2. | Fernando Alonso | 3 | 11 | 16 | 245 |
3. | Kimi Räikkönen | 1 | 7 | 17 | 198 |
4. | Mark Webber | 2 | 4 | 14 | 167 |
5. | Lewis Hamilton | 3 | 6 | 13 | 165 |
6. | Jenson Button | 2 | 5 | 12 | 153 |
7. | Felipe Massa | – | 1 | 12 | 95 |
8. | Nico Rosberg | 1 | 2 | 10 | 93 |
9. | Romain Grosjean | – | 3 | 9 | 90 |
10. | Sergio Pérez | – | 3 | 7 | 66 |
11. | Kobajasi Kamui | – | 1 | 8 | 58 |
12. | Nico Hülkenberg | – | – | 9 | 49 |
13. | Paul di Resta | – | – | 9 | 46 |
14. | Pastor Maldonado | 1 | 1 | 4 | 43 |
15. | Michael Schumacher | – | 1 | 7 | 43 |
16. | Bruno Senna | – | – | 9 | 30 |
17. | Jean-Éric Vergne | – | – | 3 | 12 |
18. | Daniel Ricciardo | – | – | 6 | 10 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Red Bull-Renault | 422 |
2. | Ferrari | 340 |
3. | McLaren-Mercedes | 318 |
4. | Lotus-Renault | 288 |
5. | Mercedes | 136 |
6. | Sauber-Ferrari | 124 |
7. | Force India-Mercedes | 95 |
8. | Williams-Renault | 73 |
9. | Toro Rosso-Ferrari | 22 |