A Magyar Nagydíj nevezési listáján hét korábbi győztes található, egyiküknek biztosan nem lesz esélye arra, hogy 2012-ben újra nyerjen: a 2008-as futamot a McLaren-Mercedesszel megnyerő Heikki Kovalainen számára a Caterham volánjánál a pontszerzés is elérhetetlennek tűnik.
„Nagyon jó emlékeim vannak a Magyar Nagydíjról, s nemcsak a győzelmem miatt, hanem azért is, mert évről évre rengeteg finn szurkoló jön el a versenyre – mondta Kovalainen. – Nagyon technikás a pálya, az első szektor az egyeneseké, a másodikban gyors, de szűk kanyarok követik egymást, itt lehet a legtöbb időt nyerni vagy veszíteni, míg az utolsó szakaszt a lassú, száznyolcvan fokos visszafordítók uralják. A kocsi beállítása nehéz, mert teljesen más az aszfalt pénteken, mint vasárnap, és a versenyen nem azokra a tulajdonságokra lesz szükség, mint az első napon a poros pályán.”
Alonsót 25 pont választja el a gondtalan nyaralástól |
Räikkönen: A győztesen kívül mindenki szenved a Hungaroringen |
Csapattársa, Vitalij Petrov 2010-ben a Renault pilótájaként hazánkban verte meg először Robert Kubicát az időmérőn és a versenyen is, ezért szintén kedves számára a pálya.
„Kedves nekem ez a helyszín, két éve ötödik lettem itt, és az időmérőn meg tudtam verni Robertet, míg szintén Magyarországhoz fűződik első F3000-es sikerem. Nagy szükségem van a jó eredményre az augusztusi szünet előtt” – mondta Petrov.
A Marussiánál Timo Glock 2008-ban szintén itt érte el pályafutása legjobb eredményét, második lett Heikki Kovalainen mögött a Toyotával. Egy évre rá hatodik lett, azóta a Virginnel, illetve a Marussiával esélytelen hasonló eredményekre.
„Mindig is különös érzésekkel jöttem a Magyar Nagydíjra, amelyet szinte a második hazai versenyemnek tekinthetek. Sokan szurkolnak nekem, különösen kétezer-nyolc óta, amikor először állhattam dobogóra a Formula–1-ben. Minden alkalommal nagy várakozásokkal tekintek a verseny elé, mivel gyorsan megszokom a pályát, és ezért élvezem rajta a futamot” – mondta Glock.
Charles Pic tavaly a GP2-es mezőnyben második lett a fő versenyen a Hungaroringen, s számára azért is kedves lehet hazánk, mert Illés Tamás egykori autóversenyző, ma műrepülő a nevelőapja.
„Pozitív érzésekkel hagytam el Hockenheimet, megnyugtató, hogy az újításoknak köszönhetően megbízhatóan teljesített az autó Silverstone-ban és Németországban. Emiatt örülök neki, hogy egyből megyünk Magyarországra, hiszen frissek az élményeink, és meg tudjuk nézni, hogyan viselkedik a kocsi egy más típusú pályán. Az eddigi négy alkalommal kifejezetten élveztem a versenyeket a Hungaroringen, amikor más sorozatokban álltam rajthoz. Tavaly a GP2-ben is jól teljesítettem, érzem a pályát, ami mindig sokat segít. Ezután az egész csapat megérdemli a szabadságot, amelyen rápihenhet a szezon hátralévő, hosszú utazásokat igénylő futamaira, remélem, újabb jó versenyt zárunk ezen a hétvégén” – mondta Pic.
A HRT-nél Pedro de la Rosa mondhatja el magáról, hogy a Hungaroringen érte el legjobb eredményét: 2006-ban Juan Pablo Montoya helyére beugorva a kaotikus futamon a 2. helyen ért célba a McLaren-Mercedesszel. Két éve a Sauberrel hetedik lett hazánkban, Mogyoródon hetedik futamának ötödik különböző csapatával vág neki (az Arrows-zal és a Jaguarral is indult hazánkban).
„A Hungaroringet az épített Monte-Carlóként tartom számon, és a kétezer-hatban elért második helyezésem óta kifejezetten örömmel gondolok rá – mondta De la Rosa. – Az idei versenyt azért is nagyon várom, mert lassú kanyarjai miatt fekszik nekünk a pálya, és ugyanolyan jók lehetünk, mint Monacóban, és a Német GP is biztató volt.”
Narain Karthikeyan hét éve saját elmondása szerint addigi karrierje legmegerőltetőbb versenyét futotta a Hungaroringen, ahol azóta nem járt versenyzőként.
„Eddig csak egyszer versenyeztem a Hungaroringen, még kétezer-ötben, de arra jól emlékszem, hogy nagyon technikás pálya – mondta Karthikeyan. – Azóta eltelt hét év, teljes egészében újra kell tanulnom a pályát. A Német Nagydíj jól sikerült, ha a Hungaroringen is hasonló teljesítményre leszünk képesek, nyugodt lelkiismerettel mehetünk a nyári pihenőre.”
Az indiainak szüksége lesz a gondtalan szabadedzésekre, amelyek közül az elsőt ki kell hagynia, a csapattól ugyanis ismét lehetőséget kap Dani Clos tartalék pilóta.
1. | 2. | 3. | pole pozíció | leggyorsabb kör | |
2002 | Barrichello | M. Schumacher | R. Schumacher | Barrichello | M. Schumacher |
2003 | Alonso | Räikkönen | Montoya | Alonso | Montoya |
2004 | M. Schumacher | Barrichello | Alonso | M. Schumacher | M. Schumacher |
2005 | Räikkönen | M. Schumacher | R. Schumacher | M. Schumacher | Räikkönen |
2006 | Button | De la Rosa | Heidfeld | Räikkönen | Massa |
2007 | Hamilton | Räikkönen | Heidfeld | Hamilton | Räikkönen |
2008 | Kovalainen | Glock | Räikkönen | Hamilton | Räikkönen |
2009 | Hamilton | Räikkönen | Webber | Alonso | Webber |
2010 | Webber | Alonso | Vettel | Vettel | Vettel |
2011 | Button | Vettel | Alonso | Vettel | Massa |