RED BULL
Bár műszaki hiba miatt fel kellett adnia a valenciai futamot, magabiztosan megszerzett pole-ja és a versenyen kieséséig mutatott magabiztos teljesítménye alapján joggal tarthatnak attól a riválisai, hogy visszanyerte tavalyi formáját, és az autója is összeállt.
Kilátások. Napos idő előrejelzése esetén azt mondanánk, ő a favorit, de a csapadékos Silverstone-ban bármi előfordulhat. Semmiképp sem tartozik az esélytelenek közé.
PÉNTEK |
11.00–12.30: 1. szabadedzés |
15.00–16.30: 2. szabadedzés |
SZOMBAT |
11.00–12.00: 3. szabadedzés |
14.00–15.00: időmérő edzés |
VASÁRNAP |
14.00: a verseny rajtja |
Az NSO az összes edzésről, valamint a versenyről is élő tudósítással számol be. |
„Ebben az idényben már nem fog véget érni az őrület, de továbbra is az a célom, hogy futamokat nyerjek. Ha dühössé válunk attól, hogy a pole-okat az előző két futamon nem tudtuk győzelemre váltani, csak magunknak ártunk. Sok futam van még hátra, lesz még esélyünk arra, hogy nyerjünk, és össze is fog jönni.”
A 19. rajthelyről indulva a verseny második felében Michael Schumacher minden lépését követve negyedik lett Valenciában, s ami ennél is fontosabb, a vb-pontverseny második helyére került. A kiegyensúlyozottsága rendületlenül viszi előre.
Kilátások. Két éve érte szólt az ausztrál himnusz Silverstone-ban, de esőben még sohasem győzött, ami ellene szólhat.
MCLAREN
A kaotikus valenciai futam sem támogatta ki a gödörből, talán éppen a brit időjárás jön a segítségére?
Kilátások. Élete első Brit Nagydíján, 2000-ben ötödik lett a Williamsszel, szinte hihetetlen, de azóta csak eggyel tudott javítani, kétszer lett negyedik Silverstone-ban. Az idei őrült szezon éppen arra lehet jó, hogy Button megtörje hazai átkát.
„Sokat fantáziáltam már arról, milyen lehet megnyerni a Brit Nagydíjat, de még a dobogó sem jött össze. Lewis 2008-as győzelme óta várnak a honfitársaink a sikerre, határozott célom, hogy véget vessek a várakozásnak.”
A két hete az utolsó előtti körben Pastor Maldonadóval ütköző és kieső Hamilton számára akkor is szép lesz a hétfő, ha nem nyeri meg a Brit Nagydíjat: futhat ugyanis az olimpiai lánggal.
Kilátások. Emlékezetes győzelmet aratott négy éve szakadó esőben, a csapadékos időjárás mindenképp pluszt jelentene számára, mint ahogy a hűvös idő is rendre kedvez a McLarennek, amely nagyszabású fejlesztésekkel érkezik hazai futamára.
„Jó előérzetem van, a hűvös idő mindenképpen nekünk kedvez majd, a gumikat ilyen időben jól tudjuk használni. Persze az idén ebben sem lehetünk biztosak.”
FERRARI
A valenciai győzelme, 20 pontos vb-előnye és Spanyolország labdarúgó Eb-sikere után a világ egyik legboldogabb embereként érkezett Silverstone-ba, de őt is lesújtotta honfitársa, María de Villota tesztbalesete, az elsők között kívánt jobbulást a Marussia alkalmazásában álló hölgynek.
Kilátások. Tavaly itt aratta egyetlen győzelmét, az idei egyetlen esős versenyt ő nyerte meg, és egyedül ő tudott kétszer nyerni 2012-ben. Lesz-e harmadik siker? Ne fogadjunk ellene!
A montreali és valenciai hőség után a Brit Nagydíjon tavaszias klímára számíthat a Formula–1-es mezőny: a háromnapos versenyhétvége során csapadékos, hűvös szeles időre van kilátás. Az Atlanti-óceánt beborító felhőréteg és a délnyugati széláramlat folyamatosan biztosítja majd a csapadék-utánpótlást Közép-Angliában, ahol péntekre 100 százalékra teszik az eső valószínűségét. A levegő hőmérséklete nap közben 16-18 fokon állandósul, az eső valószínűsége szombaton 60, vasárnap 70 százalék lesz. |
Monacóban és Montrealban mutatott biztató teljesítménye után Valenciában ismét visszasüllyedt a középmezőnybe.
Kilátások. Műszaki hiba és a Kobajasival történt ütközés is közrejátszott ebben, de ez is elég lehet ahhoz, hogy megfossza lendületétől a morálisan könnyen sebezhető brazilt.
„A silverstone-i pálya nagyban különbözik a legutóbbi néhány helyszíntől, fel kell készülnünk minden eshetőségre. Az első szabadedzésen kiderülhet, hogyan állunk, talán kellemes meglepetés ér minket, de jobb lesz, ha az időmérőig megtartjuk magunknak a véleményünket.”
MERCEDES
Valenciában az utolsó körök káoszában meglett a visszatérés óta várt dobogós helyezés, és erős a gyanúnk, hogy Schumacher személyének szólt a döntés, amely szerint nem büntették meg a sárga zászlós figyelmeztetés ellenére használt DRS miatt. Nem akartak botrányt a sportfelügyelők, és Schuminak is kijárt a szerencse a sok pech után.
Kilátások. A hűvös idő a McLaren mellett a Mercedesnek használhat, érdekes lesz látni, mit ér Schuminak a két hete megszerzett lendület.
„Senki sem tagadhatja, hogy Silverstone az F1 bölcsője, mindig beleborzongok, amikor visszatérek ide. Sok emlék köt ide, jók és rosszak egyaránt, de most nem jósolnék. Túl sokszor alakult másképp a verseny, mint ahogy előre számítottam, nem akarok megint mellélőni.”
A Mercedes stratégiai tanácstalansága ellenére végül sikerült bejönnie a hatodik helyre Valenciában, tartja vb-pontversenybeli ötödik helyezését, ráadásul az egyik kedvenc pályája következik.
A pálya adatai: Hosszúság: 5.901 km Teljes versenytáv: 52 kör (306.227 km) Pályacsúcs: 1:29.615 (Sebastian Vettel, Red Bull, 2010) Versenyen futott leggyorsabb kör: 1:30.874 (Fernando Alonso, Ferrari, 2010) A tavalyi verseny: Pole pozíció: Mark Webber (1:30.399; Red Bull) Futamgyőztes: Fernando Alonso (1:28:41.94; Ferrari) Leggyorsabb kör: Fernando Alonso (1:34.908; Ferrari) Hivatalos honlap: www.silverstone.co.uk |
Kilátások. A legutóbbi három Brit Nagydíján az első hatban végzett, javított rajtpozíciójához képest, ami önmagához képest nagy szó. A dobogó sem elérhetetlen.
„Ha nem is minden helyszínen, de néhány futamon a mi autónk volt a leggyorsabb, és már csak nagyon kis lépés kell ahhoz, hogy minden nagydíjon a győzelemért csatázhassunk. Így pedig a vb-cím sem elérhetetlen.”
LOTUS
Második helyezéssel zárta le kisebb mélyrepülését – mindent elmond a két év kihagyás után egy középcsapathoz visszatérő finn Pazar idényéről, hogy egy 9. és egy 8. helyezés után máris mélyrepülésről beszélünk…
Kilátások. 2003 és 2007 között nem lehetett leszállítani a silverstone-i dobogóról, mindig nagyon jól ment neki a Brit GP-n. Csakhogy az idei Lotus hűvös időben árnyéka önmagának, ami mindenképpen aggasztó.
„Tudom, hogy többen aggódnak a Lotuson belüli helyzetem miatt, de nincs miért félni, jól megvagyunk. A kormányművel csak annyi a gond, hogy korábbi F1-es csapataimnál nagyon kifinomult rendszerhez szoktam, és tudom, hogy néhány apró módosítással itt is megoldjuk.”
Nagy lehetőségtől esett el a forró Valenciában a Renault-generátor meghibásodása miatt, s továbbra is ő az, aki a legtöbb versenykört tette meg a 2012-es mezőnyben. Pedig az autosport.com szerint már bebizonyította, hogy ennek az idénynek ő az igazi nagy visszatérője.
Kilátások. A hűvös időtől tartanak a Lotusnál, az egyetlen remény az új Batman-film forgalmazójával kötött marketingmegállapodás lehet.
FORCE INDIA | |
A skót az Európai Nagydíj óta szakított menedzserével, Lewis Hamilton édesapjával, Anthonyval, ami azért roppant érdekes, mert Di Resta iránt több nagy csapat is érdeklődik, és az esetleges tárgyalások idején lenne szükség a jó képviselőre. |
Valenciában KERS-ének meghibásodása miatt is képtelen volt ellenállni Schumacher és Webber hajrábeli rohamának, és elesett a dobogós helyezéstől. Európában megy Hülkenbergnek: Monacóban 10., Barcelonában 8., Valenciában 5. lett. |
SAUBER | |
„Nagyon sokat várok a Brit Nagydíjtól, Silverstone az egyik kedvenc pályám, és az idén kifejezetten kedvez az autónknak. Az öt rajthelyes büntetésem ellenére bizakodom.” |
Malajziában megmutatta, hogy a gyors kanyarokkal teletűzdelt, vizes pályán az egyik leggyorsabb tud lenni a mezőnyben, így nem is olyan titkos favorit a hétvégére. |
TORO ROSSO | |
„A Caterham Valenciában nagyon erős volt, és Silverstone-ra is hoz fejlesztéseket, de ha ügyesek leszünk, előtte maradhatunk. Ez a feladat ránk, a pilótákra vár. |
A francia a legutóbbi két időmérőn kikapott az egyik vagy mindkét Caterhamtől, ráadásul Valenciában úgy ment neki Kovalainennek, hogy 10 rajthelyes büntetést kapott érte. |
WILLIAMS | |
Két harmatgyenge versenyhétvége után Valenciában visszanyerte barcelonai formáját, és dobogóra is állt volna, ha nem hamarkodja el Hamilton elleni előzési kísérletét. Az egyetlen megszerzett pontja is elúszott, és már nagyon távoli a katalán győzelem. |
A brazil pilótának 2010-ben a Hispania versenyzőjeként át kellett engednie autóját a csapathoz pénzt hozó Jamamoto Szakonnak Silverstone-ban, tavaly csak a Belga Nagydíjon vette át a Renault volánját Nick Heidfeldtől, így ez lesz az első F1-es Brit GP-je. |
CATERHAM | |
A 2009 végén a McLarent elhagyó finn a harmadik idényét tölti a csapatnál, amelyet enyhén figyelmeztetett: van ajánlata más istállótól. A Caterham Silverstone-ra új fejlesztéseket hoz annak érdekében, hogy valóban a Toro Rosso szintjére érjen. |
Az orosz pilóta és csapata elfogadta a meghívást, így jövő hét végén ő lesz az első F1-es pilóta, aki autójával köröz a Moszkva külterületén, Volokolamszkban megépített versenypályán. Az F1-re hitelesített ringen a Renault-világsorozat szerepel. |
HRT | |
Az indiai pilóta az első szabadedzésen átadja helyét Dani Closnak, a csapat spanyol tesztpilótájának, aki már Barcelonában is vezette az autót az első másfél órában. |
Tartania kellene a Marussiától, amely nagyszabású fejlesztéseket tervezett a Brit Nagydíjra, de María de Villota balesete miatt kétséges, hogy teszt nélkül bevetik-e azokat. |
MARUSSIA | |
A valenciai futamot gyomorbetegsége miatt kihagyó német felépült, edzett, és készen áll, hogy ismét autóba üljön. |
„Nagyon megviselt María balesete, remélem, gyorsan felépül, szükség van rá, tényleg nagyon fontos tagja a csapatnak.” |
Győzelem | Dobogó | Pontszerzés | Pont | ||
1. | Fernando Alonso | 2 | 4 | 8 | 111 |
2. | Mark Webber | 1 | 1 | 7 | 91 |
3. | Lewis Hamilton | 1 | 4 | 7 | 88 |
4. | Sebastian Vettel | 1 | 2 | 6 | 85 |
5. | Nico Rosberg | 1 | 2 | 6 | 75 |
6. | Kimi Räikkönen | – | 3 | 7 | 73 |
7. | Romain Grosjean | – | 2 | 4 | 53 |
8. | Jenson Button | 1 | 2 | 4 | 49 |
9. | Sergio Pérez | – | 2 | 4 | 39 |
10. | Pastor Maldonado | 1 | 1 | 2 | 29 |
11. | Paul di Resta | – | – | 5 | 27 |
12. | Kobajasi Kamui | – | – | 4 | 21 |
13. | Michael Schumacher | – | 1 | 3 | 17 |
14. | Nico Hülkenberg | – | – | 4 | 17 |
15. | Bruno Senna | – | – | 4 | 16 |
16. | Felipe Massa | – | – | 3 | 11 |
17. | Jean-Éric Vergne | – | – | 1 | 4 |
18. | Daniel Ricciardo | – | – | 1 | 2 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Red Bull-Renault | 176 |
2. | McLaren-Mercedes | 137 |
3. | Lotus-Renault | 126 |
4. | Ferrari | 122 |
5. | Mercedes | 92 |
6. | Sauber-Ferrari | 60 |
7. | Williams-Renault | 45 |
8. | Force India-Mercedes | 44 |
9. | Toro Rosso-Ferrari | 6 |