A Német Nagydíj első rajtkockáját megszerző Fernando Alonso szerint bátor döntés volt a versenyigazgató részéről, hogy szakadó esőbben engedte elkezdődni az időmérő edzés harmadik szakaszát, de maga végül szerencsés volt a Ferrarival. Ehhez kellett egy jól időzített kerékcsere is.
„Furcsa ez a hétvége, folyamatosan változik az idő, de megnyugtató, hogy mindenféle aszfalton erősek vagyunk – mondta Alonso. – Az edzés utolsó szakaszának kezdete veszélyes volt, a hatodik kanyarhoz érve nagy vízátfolyás volt a pályán, ami miatt aggódtam is. A határon voltak a körülmények."
A spanyol annak ellenére nem élvezte a vezetést, hogy gyorsabb volt a riválisainál.
„Végül minden jól sült el, de nem volt élvezetes úgy menni, hogy tudtad, 280 kilométer per óráról 90-re fékezve több vízátfolyás is volt az úton. Ezeken a pontokon nagyon óvatos voltam. Máshol meg nyomtam, ahogy tudtam – folytatta a spanyol, aki 22. pole pozíciójával ismét Lewis Hamilton elé került az örökranglista 11. helyén. – Jó döntés volt kereket cserélni a harmadik szakaszban, hogy a friss esőgumikon javítsak az esélyeimen."
Sebastian Vettel szerint Alonso éppen azzal a döntésével happolta el a pole pozíciót előle, hogy kereket cserélt az időmérő edzés harmadik szakaszának derekán, és az eső elállta után friss esőgumikkal száguldott.
„Ilyen körülmények között szerencsejáték az időmérő, de úgy tűnik, Fernando és a Ferrari nagyon okosan döntött a kerékcserével, ezt meg kell néznünk, okulhatunk belőle. Ekkora vízben könnyű kicsúszni, ám az autó nagyon jó volt, meg kellett volna szereznünk a pole-t – mondta Vettel. – A verseny rajtja nagyon érdekesnek ígérkezik, a belső ív lesz az enyém, meglátjuk, mi történik."
A német szerint nem kétszemélyes csata fog dönteni a pole pozícióról.
„Nem kétszemélyes csata lesz, a McLarennel is számolni kell, mert száraz pályán nagyon gyors. Nem is tudom, mi történhetett velük a végén. A célom, hogy a dobogón végezzek, mert kellenek a pontok – mondta Vettel, aki az edzés harmadik szakaszában csapattársára panaszkodott a rádión, mert feltartotta őt. – Biztosan nem szándékosan tette, ilyen körülmények között könnyű hibázni és a másik elé kerülni, főleg úgy, hogy a vízfüggönytől nem is látod, mi van mögötted."
Az időmérő edzést harmadik helyen záró, a versenyt azonban a váltócseréje miatti rajtbüntetéssel a 8. rajtkockából kezdő Mark Webber szerint is a Ferrari taktikája döntött Alonso javára.
„Minden körülmény kedvez a kocsinak, de nem csak mi mondhatjuk ezt el az autónkról. Kár a büntetésért, nem örülök, hogy öt hellyel hátrébb kerülök, ám néha előfordul – mondta az ausztrál. – Lehetett volna jobban is csinálni a harmadik szakaszt, mint ahogy a Ferrari is megmutatta, de a nyolcadik hely sem kilátástalan, nagyon várom a versenyt."
Webber büntetése nyomán Michael Schumacheré lett a harmadik rajthely, a száraz pályán az első szakaszból 55 ezredes különbséggel továbbjutó német örömmel nyugtázta, hogy a második sorba került.
„Szép kezdet a Német Nagydíjra, az ötödik és a hetedik rajthely környékére vártam magam – mondta a német. – Örülök, hogy szép élményekkel kecsegtetünk a Mercedes munkatársainak, akik kilátogatnak a versenyre, ideje visszaadni nekik valamit abból, amit nap mint nap a gyárban tesznek. Ennél jobb eredmény nem volt az időmérőben, még akkor sem, ha a Ferrarihoz hasonlóan esetleg kereket cserélünk. A versenyt száraz pályán futjuk, versenyképesebbek leszünk, mint Silverstone-ban."
1. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:40.621 | átlag: 163.647 km/ó |
2. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:41.026 | 0.405 mp h. |
3. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:41.496 | 0.875 |
4. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 1:42.459 | 1.838 |
5. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:43.501 | 2.880 |
6. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 1:43.950 | 3.329 |
7. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:44.113 | 3.492 |
8. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 1:44.186 | 3.565 |
9. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:44.889 | 4.268 |
10. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 1:45.811 | 5.190 |
11. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1:39.789 | |
12. | Sergio Pérez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:39.933 | |
13. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1:39.985 | |
14. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:40.212 | |
15. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:40.574 | |
16. | Bruno Senna | brazil | Williams-Renault | 1:40.752 | |
17. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:41.551 | |
18. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 1:16.741 | |
19. | Heikki Kovalainen | finn | Caterham-Renault | 1:17.620 | |
20. | Vitalij Petrov | orosz | Caterham-Renault | 1:18.531 | |
21. | Charles Pic | francia | Marussia-Cosworth | 1:19.220 | |
22. | Timo Glock | német | Marussia-Cosworth | 1:19.291 | |
23. | Pedro de la Rosa | spanyol | HRT-Cosworth | 1:19.912 | |
24. | Narain Karthikeyan | indiai | HRT-Cosworth | 1:20.230 |
1. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari |
2. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault |
3. | Michael Schumacher | német | Mercedes |
4. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes |
5. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault |
6. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes |
7. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes |
8. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault |
9. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes |
10. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault |
11. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari |
12. | Sergio Pérez | mexikói | Sauber-Ferrari |
13. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari |
14. | Felipe Massa | brazil | Ferrari |
15. | Bruno Senna | brazil | Williams-Renault |
16. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari |
17. | Heikki Kovalainen | finn | Caterham-Renault |
18. | Vitalij Petrov | orosz | Caterham-Renault |
19. | Charles Pic | francia | Marussia-Cosworth |
20. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault |
21. | Timo Glock | német | Marussia-Cosworth |
22. | Nico Rosberg | német | Mercedes |
23. | Pedro de la Rosa | spanyol | HRT-Cosworth |
24. | Narain Karthikeyan | indiai | HRT-Cosworth |
1. SZAKASZ | 2. SZAKASZ | ||||
1. | Räikkönen | 1:15.693 | 1. | Hamilton | 1:37.365 |
2. | Perez | 1:15.726 | 2. | Schumacher | 1:38.010 |
3. | Rosberg | 1:15.988 | 3. | Vettel | 1:38.309 |
4. | Alonso | 1:16.073 | 4. | Alonso | 1:38.521 |
5. | Maldonado | 1:16.181 | 5. | Button | 1:38.659 |
6. | Hamilton | 1:16.221 | 6. | Maldonado | 1:38.731 |
7. | Massa | 1:16.265 | 7. | Webber | 1:39.382 |
8. | Hülkenberg | 1:16.271 | 8. | Hülkenberg | 1:39.467 |
9. | Di Resta | 1:16.352 | 9. | Di Resta | 1:39.703 |
10. | Vettel | 1:16.393 | 10. | Räikkönen | 1:39.729 |
11. | Senna | 1:16.426 | 11. | Ricciardo | 1:39.789 |
12. | Kobajasi | 1:16.481 | 12. | Perez | 1:39.933 |
13. | Webber | 1:16.500 | 13. | Kobajasi | 1:39.985 |
14. | Button | 1:16.507 | 14. | Massa | 1:40.212 |
15. | Ricciardo | 1:16.516 | 15. | Grosjean | 1:40.574 |
16. | Grosjean | 1:16.685 | 16. | Senna | 1:40.752 |
17. | Schumacher | 1:16.686 | 17. | Rosberg | 1:41.551 |
18. | Vergne | 1:16.741 | |||
19. | Kovalainen | 1:17.620 | |||
20. | Petrov | 1:18.531 | |||
21. | Pic | 1:19.220 | |||
22. | Glock | 1:19.291 | |||
23. | De la Rosa | 1:19.912 | |||
24. | Karthikeyan | 1:20.230 |