McLAREN
Bár az időmérő után nagyon aggódtak a McLarennél a meleg montreali aszfalt miatt, az autó Lewis Hamilton alatt nem kínozta agyon a gumikat, az angol jobban megkímélte, mint Sebastian Vettel a Red Bull-lal. Amikor érezte, hogy kopnak a gumijai, a boxba állt, és a végén ugyanúgy visszajött, mint a 2008-as Német Nagydíjon, amelyen szintén késői boxkiállását követően küzdötte vissza magát az élre.
Jenson Button továbbra sem tudja visszahozni jó idény eleji formáját, s ami még aggasztóbb, neki és mérnökeinek fogalmuk sincs arról, mi lehet a baj. A McLaren emiatt egyautós csapat, ami a Red Bull-lal szembeni konstruktőr-világbajnoki küzdelemben visszaüthet.
Martin Whitmarsh csapatfőnök: „Jó lenne azt mondani, hogy visszavettük az irányítást a világbajnokságban, de fogalmam sincs, mi fog történni két hét múlva Valenciában. Nem normális ez az idény, minden versenyhétvége rengeteg nehéz feladatot hárít ránk, semmi sem megy rutinból, de ennek így is kell lennie.”
RED BULL
A Sauber és a Lotus vezetősége nem győzte hangsúlyozni az időmérő után, hogy a rajthelyek nem tükrözik hűen a versenytempót, az idén ugyanis kompromisszumot kell találni az autó egykörös és hosszú távú teljesítménye között. Végül igazuk lett, s a kvalifikáción hozott áldozatuknak a versenyen a Red Bull látta kárát.
Az RB8-ason gyorsan felmelegedtek a gumik, de hamarabb el is használódtak, ami összességében visszavetette Sebastian Vettelt és Mark Webbert. Az ausztrálnak a motorjával is volt kisebb gondja a verseny elején, s ő sem tudott változtatni a trenden: az előző futam győztese képtelen az ötödik helynél előrébb végezni.
Christian Horner csapatfőnök: „Sebastian pole pozíciója és pazar első körei arról árulkodtak, hogy nagyon agresszívak voltunk a gumikkal. Ez sajnos később visszaütött, hamarabb kopni kezdtek a gumik, és korábban ki kellett állni kereket cserélni. Marknál egyértelmű volt a két boxkiállás, de végül erre Sebastian esetében is szükség volt. Az egyszer kereket cserélők közül többen is megelőztek minket, nem volt tökéletes a stratégiánk.”
FERRARI
Felipe Massa korai megpördülésével, Fernando Alonso a második kerékcsere elmulasztásával maradt le arról az eredményről, amelyet a Ferrari F2012-essel el lehetett volna érni Montrealban. A spanyol és csapata abban bízott, hogy a Hamilton boxkiállását követően az élre állva meg fogja tudni őrizni pozícióját, de miután eltelt két kör, és látszott, hogy nem sikerül meggátolni az angolt, már késő lett volna kiállni, mert a Hamiltont követő Grosjean mögé is beszorult volna Alonso. Aztán ugyanez lett volna Pérezzel is, és a Ferrari ördögi körbe került. A végére persze Grosjean, Pérez és Sebastian Vettel is megelőzte a spanyolt.
Stefano Domenicali csapatfőnök: „Utólag a hétéves gyerekeim is megmondták, hogy ki kellett volna állnia Fernandónak. Akkor ez tűnt jó döntésnek, és nem is ezt bánjuk igazán, hanem azt, hogy nem követtük Vettelt a boxba. Az volt a legmeghökkentőbb, ahogy ő nagyon gyorsan utolérte Fernandót.”
LOTUS
1. | Red Bull-Renault | 164 |
2. | McLaren-Mercedes | 133 |
3. | Lotus-Renault | 108 |
4. | Ferrari | 97 |
5. | Mercedes | 69 |
6. | Sauber-Ferrari | 58 |
7. | Williams-Renault | 44 |
8. | Force India-Mercedes | 28 |
9. | Toro Rosso-Ferrari | 6 |
Az autó valóban imádja a forró időjárási körülményeket, a gumikkal rendívül jól bánik az E20-as a meleg aszfalton, amiből Kanadában Romain Grosjean húzott hasznot, egyetlen boxkiállása előtt az élen haladt, és két hosszú menet végén is kifejezetten gyors volt, főleg Alonsóhoz képest. Második helyezése azt bizonyítja, hogy a Lotus valóban az egész idényben versenyképes lehet – a Ferrari vb-beli megelőzésével jelezte, hogy az is.
Kimi Räikkönen sebessége is meglett volna egy jó eredményhez, de a finn alig autózhatott szabad úton, mindig beragadt valaki mögé, végül meg kellett elégednie a 8. helyezéssel.
Eric Boullier csapatfőnök: „Mindkét pilótánk több helyezéssel előrébb végzett a rajtpozíciójához képest, ami azt mutatja, hogy az autó elsősorban a versenyre volt beállítva, és ez jól is sikerült. Ha kicsit javulunk az időmérőn, még előrébb kerülhetünk.”
MERCEDES
A csapat minden igyekezetével azon dolgozik, hogy a gumijai végigbírják a versenyeket, aminek az időmérő látja kárát: Nico Rosberg és Michael Schumacher sem volt esélyes a pole pozíció megszerzésére, pedig előzetesen tőlük várták, hogy gyorsak legyenek egy körön. Az autó gumikkal szembeni kíméletes beállítását a versenyen megerősítette, hogy Rosberg a rajt utáni körökben még lassabb volt, több kör kellett, mire üzemi hőmérsékletbe hevültek az abroncsai – ezután viszont a mezőny leggyorsabbjai közé emelkedett a német.
Hatodik helyezésének köszönhetően Rosberg megtartotta azt az elismerést, hogy az előző öt versenyhétvége legjobb pontszerzőjének számít, és versenyben van a vb-címért. Schumacher viszont az elmúlt két évhez képest is gyenge teljesítményt nyújtott, elmaradt a várakozásoktól, és hidraulikai hiba miatt kiesett.
Ross Brawn csapatfőnök: „Bocsánatot kell kérnünk Michaeltől az újabb technikai hiba miatt, hihetetlen balszerencsés. Amikor a Ferrarinál voltunk, sokan azzal vádoltak minket, hogy Michael kapja a jobb autót, most pedig a fordítottját halljuk. Természetesen ez mind sületlenség, az az érdekünk, hogy két autóval legyünk az élbolyban, és ha mindig az egyikükkel történik valami, arról csak a sors tehet.”
SAUBER
Nagy viták előzték meg a versenyt a Saubernél arról, hogy a csalódást okozó időmérő edzés után egy vagy két boxkiállással teljesítsék a Kanadai Nagydíjat. Végül úgy döntöttek, hogy Sergio Pérez csak egyszer, Kobajasi Kamui pedig kétszer cserél kereket, végül a japán is csak egyszer állt ki, 46 kört tett meg a lágy gumikon, amelyekkel száguldva 9. lett. A mexikói hozta szokásos formáját, megkímélte a gumikat, és rajthelyéhez képest 12 helyezést nyerve az idén másodszor állhatott fel a dobogóra.
Peter Sauber csapattulajdonos: „Kiváló verseny volt, nem hittem volna, hogy olyan versenyen dobogóra lehet érni a 15. rajthelyről, amelyen semmi sem töri meg a futam ritmusát. Sergio vasárnap bemutatta ezt a mesterművet! Az utóbbi időben nem mutathattuk meg, mit tudunk, de most az egész világ láthatta, mennyire remek csapatunk van.”
FORCE INDIA Paul di Resta remekül rajtolt, az első boxkiállások előtt feljött az 5. helyre, de az autó a Red Bullokhoz hasonlóan hamar elkoptatta a gumijait, a keményebb keverékeken pedig nem tudta azt a tempót produkálni, amit a szuperlágyakon. Végül a skót és csapattársa, Nico Hülkenberg is lemaradt a pontszerzésről, ami a nagy reménykedés után óriási csalódás a Force India számára. |
WILLIAMS Pastor Maldonado pénteken nagyon biztató hosszú távú meneteket teljesített a szabadedzéseken, de az időmérőn a falnak csapta az autóját, ami miatt váltót is kellett cserélni a Williamsben, és végül csak a 22. helyről rajtolt, ahonnan nem tudott Pérezéhez hasonló előretörést bemutatni. Bruno Senna reménytelen volt a hétvégén, a rajt után a Caterham párosa mögé szorult, és nem lehetett több célja, minthogy eléjük kerüljön a futam végére. Ez sikerült, de dicséret nem jár érte. |
TORO ROSSO |
CATERHAM |
HRT Pedro de la Rosa kisebbfajta csodákat művel a HRT-vel, a Marussia elé repítette csapatát, de a montreali futamot a fékek korai meghibásodása miatt egyik versenyző sem fejezhette be. Nem hiába mondják a Circuit Gilles Villeneuve-re, hogy fékgyilkos pálya, a HRT kicsit bele is halt. |
MARUSSIA |
1. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 1:32:29.586 |
2. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 2.253 mp h. |
3. | Sergio Pérez | mexikói | Sauber-Ferrari | 5.260 mp h. |
4. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 7.295 mp h. |
5. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 13.411 mp h. |
6. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 13.842 mp h. |
7. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 15.085 mp h. |
8. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 15.567 mp h. |
9. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 24.432 mp h. |
10. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 25.272 mp h. |
11. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 37.693 mp h. |
12. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 46.236 mp h. |
13. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 47.052 mp h. |
14. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1:04.475 p h. |
15. | Jean-Eric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 1 kör h. |
16. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1 kör h. |
17. | Bruno Senna | brazil | Williams-Renault | 1 kör h. |
18. | Heikki Kovalainen | finn | Caterham-Renault | 1 kör h. |
19. | Vitalij Petrov | orosz | Caterham-Renault | 1 kör h. |
20. | Charles Pic | francia | Marussia-Cosworth | 3 kör h. |
FELADTÁK | megtett körök | |||
Timo Glock | német | Marussia-Cosworth | 56 | |
Michael Schumacher | német | Mercedes | 43 | |
Pedro de la Rosa | spanyol | HRT-Cosworth | 24 | |
Narain Karthikeyan | indiai | HRT-Cosworth | 22 | |
Leggyorsabb kör: Vettel (70. kör) 1:15.752 |
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | ||
1. | Lewis Hamilton | 1 | 4 | 7 | 88 |
2. | Fernando Alonso | 1 | 3 | 7 | 86 |
3. | Sebastian Vettel | 1 | 2 | 6 | 85 |
4. | Mark Webber | 1 | 1 | 6 | 79 |
5. | Nico Rosberg | 1 | 2 | 5 | 67 |
6. | Kimi Räikkönen | – | 2 | 6 | 55 |
7. | Romain Grosjean | – | 2 | 4 | 53 |
8. | Jenson Button | 1 | 2 | 3 | 45 |
9. | Sergio Pérez | – | 2 | 3 | 37 |
10. | Pastor Maldonado | 1 | 1 | 2 | 29 |
11. | Kobajasi Kamui | – | – | 4 | 21 |
12. | Paul di Resta | – | – | 4 | 21 |
13. | Bruno Senna | – | – | 3 | 15 |
14. | Felipe Massa | – | – | 3 | 11 |
15. | Nico Hülkenberg | – | – | 3 | 7 |
16. | Jean-Eric Vergne | – | – | 1 | 4 |
17. | Daniel Ricciardo | – | – | 1 | 2 |
18. | Michael Schumacher | – | – | 2 | 2 |