A Kanadai Nagydíj 3. szabadedzése 24 fokos melegben, 29 fokos aszfalton kezdődött meg, az első percekben Kovalainen vezérletével hajtottak ki a pilóták a pályára.
Az új időjárási körülmények miatt a pilóták próbakörökkel kezdték a tréninget, egy-egy kör után mindenki visszatért a boxba, ahol a 2. szabadedzés után leszakadó eső miatt a pályán történt változásokat jelentették, és ellenőrizték az autókat. Utolsóként Hamilton és Rosberg ment ki a pályára, a Mercedes pilótája az első körében félreállt a pályáról.
A Mercedes sokat remélt a Kanadai Nagydíjtól, a Kínai GP győztesének leállása azonban megnehezítheti a csapat feladatát.
A következő percekben kiürült a pálya. A csendet a 10. percben Kobajasi törte meg. A japánt Button követte ki a boxból, az angol pénteken alig tudott körözni autója váltóhibája miatt, ezért szüksége volt a körözésre, hogy „érezze” a pályát. Váltócseréje egyébként nem jár rajtbüntetéssel, egyrészt mert miután kiesett Monacóban, szabadon használhat új váltót.
Kobajasi 1:17.376-tal nyitott. Button1:19.008-at ment elsőre, majd Kobajasi 1:17.223-ra javított. Többen is kijöttek a pályára. Button 1:16.297-tel átvette a vezetést, Räikkönen feljött mögé másodiknak. Kobajasi a következő körében az első két szektorban pazar eredményt elérve 1:16.104-es eredményt ért el, és az élre állt.
A Saubernél az első nap után elégedettek voltak az autó teljesítményével, nem úgy a Toro Rossónál, ahol elismerték, túl lassú az autó. Vergne a 2-es kanyarban kisodródva a gumifalba hajtott, ami nem segít a csapatának, ez az edzés a francia számára véget ért. Kovalainen és Senna pénteki balesetével ellentétben ezúttal nem volt szükség a tréning piros zászlós megszakítására.
Button közben az autójára panaszkodott, ennek ellenére 1:15.833 perces eredménnyel átvette a vezetést. Eredményét nem veszélyeztethették, Vergne autójának mentése miatt a célegyenes végén sárga zászlót lengettek, mindenkinek lassítania kellett.
A veszély elmúltával Webber a 23. percben legjobb első szektort futott, de csak az 5. helyre jött fel. Pérez a Sauber gyorsaságát bizonyítva feljött a 2. helyre, 105 ezreddel Button mögé.
A pálya egyre inkább gyorsult, Vettel 1:15.440-nel az élre állt, majd még gyorsabb lett, 1:15.022 perces eredménnyel jelezte, hogy az elmúlt két versenyhétvégével ellentétben igenis jól érzi magát a Red Bullban, és harcba száll a pole pozícióért.
A vb-címvédő mögé Massa, Schumacher, Grosjean és Maldonado sorakozott fel. Massa hátránya fél másodperc volt. Alonso első valamirevaló mért körével megelőzte csapattársát, 26 századdal Vettel mögé a 2. helyre jött fel.
A pilóták a lágy gumikon száguldották, a szuperlágyakat későbbre tartogatták. Alonso a lágyakon az első szektorban körről körre gyorsult, de a pálya második felében annyi időt veszített, hogy nem tudott közelebb kerülni Vettel időeredményéhez.
Aztán mire 1:14.737-tel megelőzte a németet, ismét a második helyen találta magát, Hamilton ugyanis 1:14.712-vel az élre ugrott.
Huszonöt perccel az edzés vége előtt Button és Räikkönen próbált meg felzárkózni az élmezőnyhöz a lágy gumikon. Räikkönen Rosberghez, Schumacherhez és Maldonadóhoz hasonlóan új motort kapott a Kanadai GP-re. A finn feljött az 5., helyre, Button pedig nála is jobbat ment, a 4. pozícióba zárkózott fel. Grosjean mindkettejüket lepipálta, és a 3. helyre jött be – a francia már a szuperlágy gumikat használta. 20 perc maradt hátra.
Vettel egy ezreddel megverte Hamilton idejét, és ismét az élre állt. A lágy gumikon száguldó német újabb két villámgyors kört futott, Schumacher a szuperlágyon 85 ezredre megközelítette, a Mercedes pilótája ezzel a 4. helyre jött fel Vettel, Hamilton és Alonso mögé.
(magyar idő szerint) |
SZOMBAT |
19.00–20.00: időmérő edzés |
VASÁRNAP |
20.00: a verseny rajtja |
Az NSO az összes edzésről, valamint a versenyről is élő tudósítással számol be. |
A Ferrari pilótái 11 perccel az edzés vége előtt szuperlágy gumikon kezdték meg mért körüket. Alonso mindhárom szektorban csúcsot döntve 1:14.448-cal az élre állt, Massa 402 ezredes hátránnyal az 5. helyre jött fel. A jelek szerint nagyon jól működik a Scuderia új kipufogó-kialakítása.
Massa a következő körében a 8-as kanyarnál csúnyán elfékezte magát, Räikkönen a szuperlágy gumikon elmaradt csapattársától, Grosjeantól, sőt Hülkenbergtől is. A Force India Kanadában megcélozta az első öt rajtsort.
Az utolsó öt percre a McLaren és a Red Bull is kijött a szuperlágy gumikon. Vettel 1:14.442-vel, 6 ezreddel megelőzte Alonsót.
Maldonado is remek szektoridőket futott, de a végén az egyik Marussia feltartotta, a 461 ezredes hátránnyal a 7. helyre jött fel.
Räikkönen meredek manőver után, egy megcsúszást követően hajtott a boxba, amit vizsgálni kezdett a sportfelügyelő testület. Pénteken Vettel furcsa manőverét vizsgálták, a címvédő megúszta figyelmeztetéssel.
Hamilton és Button nem javított a szuperlágy gumikon, a pénteki edzéseket az élen záró Hamilton nem is igen próbálhatta meg, rendre forgalomba keveredett.
1. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:14.442 | átlag: 210.897 km/ó | 22 kör |
2. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:14.448 | 0.006 mp h. | 17 |
3. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 1:14.712 | 0.270 | 19 |
4. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:14.724 | 0.282 | 21 |
5. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 1:14.755 | 0.313 | 22 |
6. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:14.767 | 0.325 | 21 |
7. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 1:14.796 | 0.354 | 19 |
8. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:14.873 | 0.431 | 20 |
9. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 1:14.977 | 0.535 | 21 |
10. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:14.992 | 0.550 | 22 |
11. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:15.067 | 0.625 | 19 |
12. | Sergio Perez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:15.112 | 0.670 | 21 |
13. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1:15.126 | 0.684 | 24 |
14. | Bruno Senna | brazil | Williams-Renault | 1:15.237 | 0.795 | 22 |
15. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:15.327 | 0.885 | 22 |
16. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1:15.498 | 1.056 | 19 |
17. | Vitalij Petrov | orosz | Caterham-Renault | 1:16.268 | 1.826 | 24 |
18. | Heikki Kovalainen | finn | Caterham-Renault | 1:16.545 | 2.103 | 20 |
19. | Pedro de la Rosa | spanyol | HRT-Cosworth | 1:17.705 | 3.263 | 21 |
20. | Timo Glock | német | Marussia-Cosworth | 1:17.974 | 3.532 | 23 |
21. | Narain Karthikeyan | indiai | HRT-Cosworth | 1:18.189 | 3.747 | 21 |
22. | Charles Pic | francia | Marussia-Cosworth | 1:18.684 | 4.242 | 23 |
23. | Jean-Eric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | idő nélkül | 3 | |
24. | Nico Rosberg | német | Mercedes | idő nélkül | 1 |