A pálya felszáradt az edzés elejére, nem volt szükség esős vagy intermediate gumikra, de a csapatok számíthattak további csapadékra. A körözést, akárcsak az első tréningen, Vergne kezdte meg elsőként.
A nap is kisütött, az aszfalt 26 fokosra melegedett, a levegő hőmérséklete 22 fok volt.
Vettel azonnal szuperlágyon hajtott ki a pályára, az első edzés hajrájában ezeken a gumikon jött fel Hamilton mögé a 2. helyre.
Az első percek legjobb időeredménye Räikkönené volt 1:20.489-cel, Kobajasi 1:17.709-cel majdnem három másodpercet faragott a finn eredményén. Vettel csaknem öt másodpercre volt a japántól, alaposan megtankolt autón próbálta ki a szuperlágy gumikat.
A 8. percben 18 versenyző körözött a pályán, minden perc, amelyet száraz pályán tölthettek, roppant fontosnak tűnt, akárcsak 15 napja Monte-Carlóban.
Glock megpördült a kettes kanyarban, néhány ember mért körét elszúrta ezzel. Az időeredmények addig is egyre inkább javultak, Hamilton, Rosberg, majd Alonso állt az élre, a spanyol 1:16.240-et futott.
Vettel a megtankolt autójával száguldva öt kör után jelezte, hogy a hátsó gumijain kezd megszűnni a tapadás. Ugyanezekkel a kerekekkel már az első edzésen is száguldott.
A HRT egyik mérnökét az első szabadedzésen elütötte véletlenül az egyik pilóta, kórházba kellett szállítani, de szerencsére semmije sem tört el.
Az élmezőny roppant szoros volt, a 14. percben Alonsóhoz képest Webber, Pérez és Rosberg is 5 századon belül volt. Aztán jött Hamilton, aki 1:15.895-tel átvette a vezetést.
Alonso megpördült, szerencséjére a pálya olyan pontján hibázott, ahol a fűre csúszott ki, és nem a falnak csapódott, így olcsón megúszta kitérőjét. Webber is elhagyta a pályát az egyes kanyarban.
Hamilton tovább javított, 1:15.662-re tornázta le legjobbját. A legjobb második szektort futó Webber feljött mögé másodiknak. Hamilton a másik két szektoron csúcsot döntve 1:15.439-re javított, ami már jobb volt délelőtti eredményénél.
Miközben Hamilton remek időket futott, a délelőtt csak 12 kört teljesítő Button leverten ült a McLaren garázsában, várta, hogy a szerelők végezzenek az autóján folyó munkával – nem szolgáltak neki jó hírekkel.
A paddockban megjelent Jacques Villeneuve is, a kanadaiak legutóbbi F1-es pilótája tar fejjel járt-kelt az apjáról elnevezett pálya sétányán.
Vettel18 kör után is kiegyensúlyozott köridőket ért el a Red Bull-lal, igaz, csalóka volt, hogy csak a 19. helyen állt. Button mellett Kovalainen is a garázsban várakozott, délelőtt összetört autóján az utolsó simításokat végezték el a szerelői. A McLarennél viszont a 30. percben még semmi jel nem utalt arra, hogy a tavalyi győztes rövidesen a pályára hajthat, a váltóján dolgoztak a szerelők.
Kobajasi a szuperlágy gumikon 212 ezredre megközelítette Hamilton legjobbját.
Vettel végül 18 kör után fejezte be szuperlágy gumis menetét, Hülkenberg a Force Indiával kettővel ment kevesebbet nála.
(magyar idő szerint) |
SZOMBAT |
16.00–17.00: 3. szabadedzés |
19.00–20.00: időmérő edzés |
VASÁRNAP |
20.00: a verseny rajtja |
Az NSO az összes edzésről, valamint a versenyről is élő tudósítással számol be. |
Di Resta megcsúszott a célegyenes végén, de folytatni tudta. Közben Pérez az 5. helyre felzárkózva megerősítette, hogy a Saubernek kedveznek a szuperlágy gumik.
A 40. perc közeledtével Hamilton is megkapta a lágyabb keveréket, amellyel 1:15.259 perces eredményt ért el.
Alonso közben újabb kitérőt tett a pálya melletti füves területen a Ferrarival. Hamilton is kiment a fűre, miközben Vettel egy készlet lágy gumin feljött a 2. helyre.
A Meteo France jelezte a csapatoknak, hogy az eső csak az edzés után érkezik meg. Kovalanen az első, nyolckörös menete után elégedetten beszélt az autójáról, Button 50 perc elteltével is a boxban várakozott.
A „Bajnokok Fala” a célegyenes elején megszerezte első áldozatát: z első edzésen is sokat hibázó Bruno Senna csapta neki Williamsét. Az edzést le kellett állítani piros zászlóval. A helyt azért hívják így, mert az évek során több világbajnok veszített el versenyt vagy jó eredményt ennek a falnak ütközve.
Hamilton mögött Vettel, Kobajasi, Schumacher, Rosberg, Massa, Pérez és Webber sorakozott a listán.
Bár a Williamst sikerült gyorsabban eltakarítani a pályáról, mint Kovalainen Caterhamjét az első edzésen, a gumifal rendbe tétele miatt ez a megszakítás is eltartott tíz percig.
Végül 28 perccel a másfél óra letelte előtt újra kigyulladt a zöld lámpa a boxutca végén.
Button továbbra is a garázsában várakozott, miközben a Kanadai Nagydíj sportfelügyelői jelezték: az első edzésen Sennát veszélyesnek tűnő manőverrel megelőző Vettelt figyelmeztetik, s nem sújtják további büntetésről.
A 68. percben 21 autó is a pályán száguldott, Senna és Button mellett Pic tartózkodott a boxban. Alonso a szuperlágy gumikon feljött a 3. helyre.
Button 20 perccel az edzés vége előtt beülhetett az autójába, és felkészült arra, hogy abban a bő negyedórában behozza az elmulasztott száguldást. Az előző nagydíjak pénteki napján a legjobb volt, de a futamok balszerencsésen alakultak számára, talán most megfordul a trend…
Massa a szuperlágy gumikon feljött a 2. helyre, miközben Alonso az első szektorban csúcsidőt futott. végül 54 ezredre megközelítette Hamiltont, és csapattársa elé került.
Button lágy gumikon hagyta el a boxutcát. Alonso egy lassabb kör után ismét belehúzott, az első szektorban elért eredményét újra lilával jelezte ki a hivatalos időmérő – azaz edzésrekord volt. A kör végén azonban a boxba hajtott a spanyol.
Button a lágy gumikon a 15. helyre jött fel, miközben feltámadt a szél, és az eső nagyon közel került a pályához. Tíz perc maradt hátra az edzésből.
Mivel a többiek elhasználták friss gumijaikat, minden figyelem a vadonatúj szuperlágyakon száguldó Buttonra irányult. Az angol ezeken az első mért körében a nagy forgalom miatt csak 1:21-et ment, a másodikban a 13. helyre ugrott előre 1:16.2-vel.
Egy másodpercen belül volt Hamiltonhoz képest, nagyon sűrű a mezőny. A monacói vonatozás a múlté, újabb klasszikus versenyre van kilátás.
Button másfél perccel a vége előtt fél másodpercet faragott a hátrányán, és feljött a 9. helyre.
Ennél előrébb nem jutott, lejárt az idő. Öt perccel a leintés után szakadt az eső.
1. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 1:15.259 | átlag: 208.607 km/ó | 43 kör |
2. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:15.313 | 0.054 mp h. | 36 |
3. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:15.410 | 0.151 | 39 |
4. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:15.531 | 0.272 | 44 |
5. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:15.544 | 0.285 | 32 |
6. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1:15.651 | 0.392 | 37 |
7. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 1:15.697 | 0.438 | 32 |
8. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:15.799 | 0.540 | 39 |
9. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:15.812 | 0.553 | 14 |
10. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:15.878 | 0.619 | 40 |
11. | Sergio Pérez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:15.898 | 0.639 | 38 |
12. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:15.907 | 0.648 | 41 |
13. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 1:15.987 | 0.728 | 39 |
14. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:16.360 | 1.101 | 29 |
15. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 1:16.562 | 1.303 | 33 |
16. | Heikki Kovalainen | finn | Caterham-Renault | 1:16.981 | 1.722 | 24 |
17. | Bruno Senna | brazil | Williams-Renault | 1:17.022 | 1.763 | 22 |
18. | Vitalij Petrov | orosz | Caterham-Renault | 1:17.075 | 1.816 | 41 |
19. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 1:17.124 | 1.865 | 41 |
20. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1:17.716 | 2.457 | 34 |
21. | Pedro de la Rosa | spanyol | HRT-Cosworth | 1:18.908 | 3.649 | 27 |
22. | Timo Glock | német | Marussia-Cosworth | 1:19.084 | 3.825 | 40 |
23. | Narain Karthikeyan | indiai | HRT-Cosworth | 1:19.378 | 4.119 | 21 |
24. | Charles Pic | francia | Marussia-Cosworth | 1:19.902 | 4.643 | 18 |