Az élmezőnyből Lewis Hamilton (és Sebastian Vettel) teljesítette a legtöbb kört a pénteki napon, 2008 világbajnoka gyakorlatilag csapattársa helyett is dolgozott.
„Örülök, hogy végül nem esett az eső – kezdte értékelését Hamilton – Így rengeteg munkát el tudtunk végezni a beállításokkal. Ezen a pályán nagyon jó vezetni, százszázalékos figyelmet kíván, és itt rengeteget számítanak a pilóta képességei. Noha a szuperlágy keverék valamivel gyorsabb volt, nekem jobban tetszett a lágy.”
Hamilton beszélt a másik McLarent vezető Button problémáiról is:
„Nem jól alakult a nap Jenson számára, gondjai voltak az autó hátuljával, de a végén legalább ki tudott gurulni néhány körre. Itt nagyon fontos minél több kört megtenni, ugyanis a falak itt-ott nagyon közel vannak, csak fokozatosan lehet felépíteni a tempót.”
Jenson Button a két edzésen összesen harmadannyi kört tudott megtenni, mint márkatársa:
„Volt néhány problémánk, délelőtt olajszivárgás, később pedig egy másik gond miatt kellett kivenni a helyéről a sebességváltót, majd visszatenni. A szerelők jó munkát végeztek, ám a késlekedés következtében nem tudtunk teletankolt autóval menni, illetve a beállításokon sem igen dolgozhattunk. Annyira azért nem aggódom, mert a kocsi jónak tűnik, és Lewis is egész nap gyors volt, így lesz információnk bőven.”
A világbajnokságot vezető Fernando Alonso autózta a második leggyorsabb kört pénteken:
„Délelőtt új alkatrészeket teszteltünk, majd délután a két gumikeveréket hasonlítottuk össze, és az első benyomásaink pozitívak. Mivel a Gilles Villeneuve nevét viselő aszfaltcsík nagyon hasonlít az utcai pályákhoz, ugyanis nagyon közel vannak a falak, fontos megtalálni a helyes hivatkozási pontokat, fékezési pontokat, illetve a helyes távolságot a falaktól, ami lehetővé teszi egy gyors kör összerakását, illetve a problémamentes autózást a hosszabb szakaszokon.”
A másik Ferrarival – az egyes pletykák szerint Monacóban az utolsó esélyét megragadó – Felipe Massa a harmadik helyen zárt:
„Mivel az eső szerencsére csak a második tréning vége után érkezett, végig tudtunk menni a tervezett programunkon. Az új fejlesztések, amelyekkel érkeztünk, működtek. Azt ugyan még nem tudjuk, hogy ez milyen teljesítménybeli javulást fog eredményezni, de ezzel a konfigurációval szeretnénk tovább dolgozni. Még nem tapad igazán a pálya, ám az autó egyensúlya jónak tűnik, a teljesítménye pedig kiegyensúlyozott. Összességében ez volt a legjobb péntekünk 2012-ben.”
A világbajnoki pontverseny 2. és 3. helyén pontazonossággal álló Red Bull-pilóták is elégedetten értékeltek az első két gyakorlást követően.
„Arra számítottunk, hogy délután esni fog – nyilatkozta Sebastian Vettel – Ezért délelőtt próbáltuk ki a szuperlágy gumikat, de végül nem esett. Jó napunk volt, különböző beállításokkal is megfelelő időket autóztunk. Kiváló ez a pálya, rengeteg fékezés, sikánok, gyors irányváltások, nagyon jó érzés végigmenni rajta – az egyenetlenségek miatt pedig vad és nyers, de ez is jó.”
„Kicsit módosítanunk kellett a programunkon, mivel esővel számoltunk – magyarázta Mark Webber –, de így is el tudtunk végezni mindent, amit akartunk. Elégedett vagyok és magabiztos a mai munkát követően, már várom a holnapot. Van néhány gyors autó a mezőnyben, ez azonban idén péntekenként megszokott.”
Michael Schumacher szerint a Kanadai Nagydíj első napján elért 7. helyezése nem tükrözi, mennyire gyors a montreali pályán.
„Végig lógott az eső lába az edzéseken, így már délelőtt bevetettük a szuperlágy gumikat, és a délutáni tréningen nem tudtuk őket használni – mondta Schumacher. – Így pedig esélyünk se volt megmutatni, mit is tudunk valójában, ez majd szombaton derül ki. Nem vagyunk messze az élcsoporttól, az biztos.”
1. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 1:15.259 | átlag: 208.607 km/ó | 43 kör |
2. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:15.313 | 0.054 mp h. | 36 |
3. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:15.410 | 0.151 | 39 |
4. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:15.531 | 0.272 | 44 |
5. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:15.544 | 0.285 | 32 |
6. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1:15.651 | 0.392 | 37 |
7. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 1:15.697 | 0.438 | 32 |
8. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:15.799 | 0.540 | 39 |
9. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:15.812 | 0.553 | 14 |
10. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:15.878 | 0.619 | 40 |
11. | Sergio Pérez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:15.898 | 0.639 | 38 |
12. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:15.907 | 0.648 | 41 |
13. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 1:15.987 | 0.728 | 39 |
14. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:16.360 | 1.101 | 29 |
15. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 1:16.562 | 1.303 | 33 |
16. | Heikki Kovalainen | finn | Caterham-Renault | 1:16.981 | 1.722 | 24 |
17. | Bruno Senna | brazil | Williams-Renault | 1:17.022 | 1.763 | 22 |
18. | Vitalij Petrov | orosz | Caterham-Renault | 1:17.075 | 1.816 | 41 |
19. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 1:17.124 | 1.865 | 41 |
20. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1:17.716 | 2.457 | 34 |
21. | Pedro de la Rosa | spanyol | HRT-Cosworth | 1:18.908 | 3.649 | 27 |
22. | Timo Glock | német | Marussia-Cosworth | 1:19.084 | 3.825 | 40 |
23. | Narain Karthikeyan | indiai | HRT-Cosworth | 1:19.378 | 4.119 | 21 |
24. | Charles Pic | francia | Marussia-Cosworth | 1:19.902 | 4.643 | 18 |