A pénteki felhős idő után szombaton tiszta kék ég alatt kezdték meg a száguldást a pilóták, az aszfalt hőmérséklete még 30 fok alatt volt, de az időmérő idejére várhatóan 40 fok fölé emelkedik.
A valenciai pályára kilátogató spanyol közönség fél szemmel az Ukrajnából érkező hírekre is figyelt, este ugyanis a spanyol válogatott a labdarúgó Európa-bajnokság negyeddöntőjében Franciaországgal csap össze. A pilóták közül Fernando Alonso már meg is találta korábbi renault-s csapattársát, Romain Grosjeant, akinek kedélyes üzenetet küldött a meccskapcsán: „Kanadai dobogós helyezése után nagyon érdekes szezon elébe néz, a legnehezebb pillanatok azonban a szombati meccs alatt várnak rá. Még nem beszéltem vele erről, de biztosan sort kerítek még rá.”
Az edzés elején Di Resta hajtott elsőként a pályára, őt sokan követték, három percen belül mindenki megkezdte próbakörét. Kobajasi kint is maradt, mért kört kezdett – ám nagyon lassan haladt, és a köre végén a boxba is hajtott. Maldonado hasonlóképp járt el.
Hosszú perceken át nem volt mozgás. A pénteki erős szél is csillapodott, csak lenge szellő fújt – ideálisak voltak a körülmények az autóvezetésre.
A szabadedzés előtt rendezték meg a GP3-asok időmérőjét, amelyen Kiss Pál Tamás a 11. helyen zárt, innen kezdheti meg a délutáni első futamot, amelyet az Eurosport 17.15-től élőben közvetít.
A csendet a két Lotus törte meg, Grosjean és Räikkönen versenytempója egész jónak ígérkezik, de valahogy ki kell találniuk, hogyan kerülhetnek az első sorokba, mert Valenciában fontosabb lesz a jó rajthely, mint két hete Kanadában.
Grosjean 1:40.136-tal nyitott, közben mások is a pályára hajtottak, Hamilton is így tett. Az angol a két Lotus közé, Grosjean mögé ékelődött be az időlistán. Räikkönen rövidesen megelőzte, de a finn elmaradt csapattársától. A következő körben aztán 1:39.796-tal át is vette a vezetést.
Hamilton aztán három ezreddel megelőzte Räikkönent, miközben a Red Bull és a Ferrari pilótái még a boxban várakoztak. Vettel és Webber a 24. percben elhagyta a garázsát.
Button feljött a 3. helyre, az angol a Kínai Nagydíj óta árnyéka tavalyi önmagának. A ferrarisok is kijöttek a pályára, miközben a Mercedes mérnökei arra figyelmeztették Schumachert, hogy túl agresszívan bánik a fékkel az utolsó kanyarban.
A pálya hosszúsága: 5419 méter |
A 27. percben Maldonado átvette a vezetést, 31 ezreddel előzte meg Hamiltont. Alonso mért kör megtétele nélkül tért vissza a boxba, Vettel a 4. helyre jött fel, 61 ezredre Maldonadótól. Massa a 8., Webber a 15. helyen állt.
Vettel, aki pénteken nem tudta összerakni egy körbe a legjobb szektoridőit, 1:39.448 perces idejével átvette a vezetést, Massa a 3. helyre jött fel Maldonado és Hamilton közé.
A 34. percben Grosjean a lágy gumikon kezdett mért körbe. A francia mindhárom szektorban megjavította az addigi csúcsidőt, és 1:38.655 perccel, 8 tizeddel Vettelt megelőzve az élre állt. Ekkor már nyolc fokkal volt melegebb az aszfalt, mint az edzés elején.
Alonso a keményebb keveréken elkezdte a körözést, a 8. helyre jött fel. Senna is felrakatta a lágy gumikat a Williamsre, amely erősnek tűnik ezen a hétvégén. A brazil a 3. helyre jött fel, 888 ezreddel Grosjean mögé, s Vettelt sem tudta megelőzni.
Közben a Mercedesnél arra figyelmeztették Rosberget, hogy néhány széllökés a tegnapihoz hasonló erejű, és vigyázzon a fékezésekkor.
14 perccel az edzés vége előtt Webber csupán négy megtett körrel a boxban várakozott, az ausztrál autójával gondok voltak, ami azután különösen fájó, hogy Webber pénteken elégedetlen volt az átalakított, a csapat szeriont nem B, hanem D-verziójú RB8-assal.
Kobajasi és Pérez a keményebb gumikkal gyors volt, a 4. és az 5. helyen állt, a fehér betűs gumikon csak Vettel előzte meg őket.Tíz perccel a leintés előtt Räikkönen is kipróbálta a sárga feliratos lágy gumikat.
Grosjean mögé jött be, 104 ezredes hátránnyal. Ezután egyre többen érkeztek a lágy gumikon. Alonso a mért körében elrontotta a 12-es kanyart, elfékezte magát, és kiegyenesítette a kanyarkombinációt.
Kobajasi a 3. helyre érkezett, 7 tizeddel Grosjean mögé. Öt perccel a leintés előtt mindkét Red Bull a boxban volt – Vettel kivárt, Webber viszont kényszerből, fékhibája miatt.
Di Resta 3 tizedes hátránnyal feljött a 3. helyre, Button viszont 1:38.562-vel az élre állt. Hülkenberg a remek Force Indiával a 4. Hamilton a McLarennel a 6. helyre jött fel. A saját esélyeit pénteken leíró Schumacher a 7. helyre jött be Hamilton mögé.
Vettel két és fél perccel a leintés előtt jött ki, egyetlen mért körre maradt ideje, Webber helyett is kipróbálta a lágy gumikat. A ferrarisok is a vége felé, néhány lassabb menetet követően próbálkoztak gyors körrel, de nem tudták felverekedni magukat az élmezőnybe. Vettel a mért körének első kanyarjában elfékezte magát, így a Red Bull lágy gumis gyors kör nélkül zárta a 3. szabadedzést.
Nem túl jó előjel az időmérő előtt, de Vettelt nem szabad leírni – a boxba vezető körében az első két szektorban csúcsidőt autózott, ezzel jelezte, hogy csúcsformában várja a 14 órakor kezdődő kvalifikációt.
1. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:38.562 | átlag: 197.930 km/ó | 17 kör |
2. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:38.655 | 0.093 mp h. | 18 |
3. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 1:38.759 | 0.197 | 18 |
4. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:38.819 | 0.257 | 17 |
5. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:38.892 | 0.330 | 17 |
6. | Sergio Perez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:39.084 | 0.522 | 20 |
7. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 1:39.141 | 0.579 | 15 |
8. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 1:39.178 | 0.616 | 17 |
9. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:39.318 | 0.756 | 15 |
10. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 1:39.357 | 0.795 | 18 |
11. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1:39.358 | 0.796 | 19 |
12. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:39.395 | 0.833 | 15 |
13. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:39.434 | 0.872 | 13 |
14. | Bruno Senna | brazil | Williams-Renault | 1:39.543 | 0.981 | 13 |
15. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:39.946 | 1.384 | 20 |
16. | Jean-Eric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 1:40.037 | 1.475 | 17 |
17. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1:40.134 | 1.572 | 20 |
18. | Heikki Kovalainen | finn | Caterham-Renault | 1:40.681 | 2.119 | 15 |
19. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:41.282 | 2.720 | 4 |
20. | Vitalij Petrov | orosz | Caterham-Renault | 1:41.931 | 3.369 | 15 |
21. | Pedro de la Rosa | spanyol | HRT-Cosworth | 1:42.758 | 4.196 | 14 |
22. | Charles Pic | francia | Marussia-Cosworth | 1:42.815 | 4.253 | 16 |
23. | Narain Karthikeyan | indiai | HRT-Cosworth | 1:42.943 | 4.381 | 14 |
24. | Timo Glock | német | Marussia-Cosworth | 1:43.124 | 4.562 | 16 |