Szerdán már sokkal többen gyűltek össze a lelátókon a Valencia melletti Ricardo Tormo-versenypályán, mint egy nappal korábban, és Fernando Alonso nem hagyta, hogy szomorúan menjenek haza honfitársai: a legjobb időeredményt érte el új Ferrari F150-esével.
A második a keddi leggyorsabb Sebastian Vettel volt, a német délután negyed kettőig vezetett, mielőtt Alonso átvette volna tőle az első pozíciót. Vettel csapattársa, Mark Webber az utolsó órában hajtott ki a pályára, időeredményéből ítélve meglehetősen nehéz autóval.
A Renault-nál Robert Kubica sokkal gyorsabb volt, mint Vitalij Petrov az első napon, de a 2010-es autókkal a Pirelli-gumik tesztelésére összpontosító brit Paul di Resta, Lewis Hamilton párostól elmaradt.
Mivel még csak az idény második tesztnapjáról van szó, sejtéseket már megfogalmazhatunk az erőviszonyokról, de messzemenő következtetéseket levonni felelőtlenség lenne. Az autók ugyanis még sokat változnak a március 13-i szahíri idényrajt előtt, és most nem csak a 2010-es gépekre gondolunk…
A Williams-istálló a nap folyamán bejelentette, hogy új FW33-asában minden idők legkisebb F1-es váltója működik, ennek köszönhető az autó hátuljának meglehetősen szokatlan kialakítása. A Renault-hoz hasonlóan a Williams is átvette a Red Bull által tavaly sikerrel használt – pullrod – hátsó felfüggesztési rendszert.
Az első két napon mégis sok gond volt az autóval, állítólag Barrichello nem elégedett vele, sokat csóválta a fejét a csapat garázsában. Az újságíróknak persze nem beszélt az autó specifikus gondjairól, inkább az általános problémákat fejtegette, mint a kormányon található túl sok nyomógomb.
„Túl sok gombbal kell babrálni a vezetés közben, ami elveszi a figyelmünket a vezetéstől – mondta Barrichello, aki autója meghibásodása miatt reggel leállt a pályán. – Nincs többé olyan egyenes, amelyben pihenhetnénk, folyton használnunk kell valamelyik gombot a kormányon. Nem mondom, hogy életveszélyes a helyzet, de aggasztó, hiszen most már olyan gombokat is rendszeresen kezelnünk kell, amelyeket nehéz elérni, és van, hogy le kell vennünk a szemünket az útról. Talán idővel hozzászokunk.”
Barrichello mellett a Force Indiá-s Paul di Resta kicsúszása miatt állt az edzés, majd Nico Rosberg Mercedeséből fogyott ki az üzemanyag (ilyen próbát többször elvégeznek a csapatok az idény előtti felkészülés során), az utolsó negyedórában pedig Sébastien Buemi Toro Rossója állt meg a boxutca kijáratánál.
A tesztelés első napjának egyik fő témája a Renault forradalmi kipufogócsöve volt, amelynek kimeneti nyílása nem a kocsi hátulján, hanem az oldaldobozok elején található. Az autó alatti légáramlatot így befolyásoló gázok elméletileg növelik a leszorítóerőt, és több istálló mérnökei elmondták, hogy már elemzik vagy fejlesztik a saját hasonló rendszerüket (egyes pletykák szerint az autóját pénteken bemutató McLaren kocsiján már ugyanez a megoldás lesz látható).
Ross Brawn, a Mercedes csapatfőnöke arra számít, hogy a bahreini idénynyitón több csapat ilyen kipufogórendszerrel jelenik meg, ugyanakkor ő nem tartja szükségesnek az átállást.
„Több egyedi megoldást látni az autókon. A Renault kipufogócsövét nem vizsgáltam meg részletesen, de nem tartom olyan forradalmi megoldásnak, amely dönthet a csapat versenyképességéről” – mondta Brawn.
VALENCIA, 2. NAP | ||||
1. | Fernando Alonso | Ferrari | 1:13.307 | 108 |
2. | Sebastian Vettel | Red Bull-Renault | 1:13.614 | 43 |
3. | Paul di Resta | Force India-Mercedes* | 1:13.844 | 111 |
4. | Lewis Hamilton | McLaren-Mercedes* | 1:14.353 | 83 |
5. | Robert Kubica | Renault | 1:14.412 | 104 |
6. | Narain Karthikeyan | Hispania-Cosworth* | 1:14.472 | 80 |
7. | Nico Rosberg | Mercedes | 1:14.645 | 69 |
8. | Timo Glock | Virgin-Cosworth* | 1:15.408 | 34 |
9. | Rubens Barrichello | Williams-Cosworth | 1:16.023 | 50 |
10. | Sergio Pérez | Sauber-Ferrari | 1:16.198 | 42 |
11. | Pastor Maldonado | Williams-Cosworth | 1:16.266 | 29 |
12. | Sébastien Buemi | Toro Rosso-Ferrari | 1:16.359 | 46 |
13. | Jaime Alguersuari | Toro Rosso-Ferrari | 1:16.474 | 64 |
14. | Mark Webber | Red Bull-Renault | 1:17.365 | 17 |
15. | Heikki Kovalainen | Lotus-Renault | 1:20.649 | 15 |
Az eredmények nem hivatalosak *2010-es autó |