Spórolásban is Mark Webber a legjobb

Vágólapra másolva!
2010.09.23. 13:03
null
Mark Webber nyugodtan várhatja a világbajnokság hajráját (Fotó: Action Images - archív)
A legtöbb győzelem és a legkevesebb kiesés is hozzájárult ahhoz, hogy Mark Webber vezesse a bajnoki pontversenyt, de ez a múlt. Sokkal megnyugtatóbb lehet az ausztrál pilóta számára, hogy míg fő riválisai közül Fernando Alonso mind a nyolc engedélyezett motorját „megkezdte”, sőt a Sebastian Vettel, Lewis Hamilton, Jenson Button trió is már hétnél jár, ő hattal megoldotta az eddigi viadalokat.  

Ha a világbajnoki ponttáblára nézünk, Mark Webbert láthatjuk a legfelső sorban, s csak a Red Bull pilótája után következik a három világbajnok, Lewis Hamilton, Fernando Alonso és Jenson Button, valamint az évad előtt favoritnak kikiáltott Sebastian Vettel. Bár meglepő lehet az éllovas kiléte, cseppet sem érdemtelenül előzi meg riválisait a 34 esztendős ausztrál.

Egyrészt négy győzelmével ebben a tekintetben is a többiek előtt jár (azaz ha megvalósult volna Bernie Ecclestone korábbi ötlete, hogy a legtöbb győzelmet arató pilóta legyen a világbajnok, ugyanúgy ő lenne a fő esélyes), és kiegyensúlyozottságban is jobb ellenfeleinél.

Hamiltonnak, Alonsónak és Vettelnek három-három versenye volt már 2010-ben, amelyen nem szerzett pontot, Buttonnak kettő, míg Webbernek csupán egy – a valenciai betonrengetegben rohant bele hátulról Heikki Kovalainen Lotusába, miközben a mezőny végéről igyekezett felzárkózni.

De nem csak a közelmúlt szól Webber mellett: az ausztrálnak még két vadonatúj motor áll rendelkezésére a teljes idényre engedélyezett nyolcból, több, mint bármely riválisának. Ebből a szempontból Alonso helyzete a legkényesebb, a spanyol Monzában a nyolcadik erőforrását is „megkezdte”, így már nincs több új motorja. Vettel, Hamilton és Button egy-egy új V8-ast tartott meg az utolsó öt versenyre.

Ezek mellett természetesen használhatnak régebbieket is, feltéve, hogy nem valamelyik nagydíj szombati szabadedzése és a verseny között vették ki az autóból (ezek közül a motorok közül csak az idényzárón vethetnek be egyet). Ha valakinek kilencedik hajtóműre lesz szüksége, tíz rajthelyes büntetésre számíthat (a tizediknél és minden továbbinál hasonló szankció jön).

Legfrissebb hírek

„Nem fair az összehasonlítás” – továbbra is számos elemében régebbi gép Cunoda Red Bullja

F1
2 órája

„Messze ez a legrosszabb pályám” – Leclerc nem tudja, miért nem megy neki a Hungaroringen

F1
5 órája

Verstappen megerősítette, hogy 2026-ban is a Red Bullnál versenyez

F1
6 órája

F1 75: Senna és az „istenek köre” az egyetlen Donington Park-i futamon

F1
6 órája

Jön a 40. Magyar Nagydíj! – az eddigi 20 győztes hungaroringi sztorijai

F1
13 órája

A Magyar Nagydíj előtt szerződést hosszabbított csapatfőnökével a Ferrari

F1
14 órája

Jön a 40. Magyar Nagydíj! – futamunk sikerének öt titka

F1
Tegnap, 12:55

F1 75: a boxban kattant a bilincs Schumacher első győzelmének hétvégéjén

F1
Tegnap, 11:28
Ezek is érdekelhetik