Ecclestone már korábban is amellett kardoskodott, hogy a legtöbb futamgyőzelmet szerző versenyző legyen a világbajnok, de a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) nem fogadta el ezt a javaslatot. Ennek ellenére az idei szezon előtt megváltozott a pontrendszer, a korábbi 10, 8, 6, 5, 4, 3, 2, 1-es pontozást a 25, 18, 15, 12, 10, 8, 6, 4, 2, 1-es rendszer váltotta fel. Ez azonban nem nyerte el a sportvezető tetszését.
KÖSZÖNJÜK, HOGY SZAVAZOTT!
„Az új pontrendszer egyáltalán nem hozott változást – idézi Ecclestone-t az autosport.com portál. – A régi rendszer alapján ugyanígy állna a világbajnokság, és ez furcsa. Talán most felébrednek, és elgondolkodnak a javaslatomon.”
Ecclestone érvelésének egyébként van gyenge pontja, hiszen az ő javaslata szerint is Mark Webber vezetne a pontversenyben, ugyanis az ausztrálnak van a legtöbb futamgyőzelme. A sportvezető azonban úgy véli, hogy az általa javasolt „aranyéremrendszer” garantálná az izgalmakat.
„Webber négy elsőséggel az élen állna, az üldözői pedig hárommal követnék. Így szinte biztos lenne, hogy csak az utolsó versenyen dőlne el a világbajnoki cím sorsa" – mondta Ecclestone.
A sportvezető ötlete szerint a legtöbb futamgyőzelmet szerző pilóta lenne a világbajnok, azonos számú futamgyőzelem esetén a második helyek, ha az is azonos, a harmadik helyezések (és így tovább) rangsorolnának.