Az idénybeli negyedik futamgyőzelmét arató Webber elismerte, hogy jó adag szerencsére is szüksége volt első magyarországi elsőségének megszerzéséhez.
„Egy kis ajándék volt ez a számomra, eddig nem jutott belőle túl sok nekem. Hihetetlen nap ez a csapat számára. A kettős győzelem volt a célunk, ami sajnos nem jött össze, de így is rengeteg pontot gyűjtöttünk – örömködött az ausztrál, aki átvette a vezetést a vb-pontversenyben, ám továbbra is két lábbal a földön áll. – Még jó néhány nagy verseny előttünk áll, mind különböző kihívást jelent számunkra és az autók számára is."
Webber elmondta, nem nagyon hitt a győzelemben azután, hogy az első körben visszaesett a harmadik helyre: „Ha Seb nem követi el azt a hibát, valószínűleg ez az ő versenye lett volna."
Vettel szerint könnyed ujjgyakorlat lett volna számára a futamgyőzelem, ha nem sújtották volna áthajtásos büntetéssel, amiről csak a leintés után tudta meg, hogy azért kapta, mert a biztonsági autó kiállása előtt több mint tízautónyi távolságra maradta le Webbertől, feltartva ezzel a mögötte haladó Alonsót.
„Amikor kiment a biztonsági autó, elaludtam – ismerte el Vettel, hogy nem koncentrált százszázalékosan a kritikus esetnél. – Láttam a safety car pályán tartózkodását jelző táblákat, a távozását jelző fényt viszont nem vettem észre. Csak melegítettem a gumikat, biztos voltam benne, hogy még megyünk egy kört a biztonsági autó mögött. Aztán láttam, hogy Mark az utolsó kanyarba ér, a safety car pedig kimegy, de ekkor már nagyon sok időt vesztettem, egyáltalán nem szándékosan."
„Nem értettem mi történik, miért kaptam a büntetést. Nagy kérdés volt számomra egészen a futam végéig, amikor aztán valaki felvilágosított. Nagyon nagy balszerencse, hiszen ha ez nincs, könnyedén nyertem volna. De legalább a dobogóra odaértem" – zárta mondandóját Vettel, aki így is csak 10 ponttal van lemaradva az élen álló Webbertől.
Bár Alonso a második helyen végzett, szerinte a Magyar Nagydíjnak mégis figyelmeztető jelnek kell lennie a Ferrari számára.
„Egyértelműen lassabbak voltunk mindkettejüknél az egész hétvégén – utalt Alonso a Red Bull pilótáira. – Nem ért meglepetés a versenyen. Nagyon lassúnak éreztem magamat hozzájuk képest, de a pálya adottságinak köszönhetően nagyon nehéz itt előzni, így sikerült megtartanom a második helyet. Ennek mindenképpen örülhetünk, ám tudjuk, hogy mind a versenyeken, mind az időmérőkön gyorsulnunk kell. Negyven körön keresztül haladtam Vettel előtt, úgy, hogy egy-két másodperccel jobb volt nálam. A pálya vonalvezetése segített ma nekem, egy normális pályán lehetetlenség lett volna megőriznem a második pozíciót."
A sebességváltójának meghibásodása miatt kieső Lewis Hamilton nagyon csalódott, úgy gondolja, nagy veszteség érte, és jelentősen csökkentek esélyei a világbajnoki címre.
„Ez a versenyzés. Továbbra is keményen kell dolgoznunk. Nagyon sok pontot vesztettünk ma, ebben az évben már másodszor – mondta Lewis Hamilton. – Remélem, hogy nem lesznek problémáink a következő futamokon. Sajnos már nem tehetünk semmit ezért a hétvégéért. Ilyen a motorsport, ha az autót a határig elhasználjuk, akkor megtörténhet, hogy nem bírja tovább."
A VÉGEREDMÉNY | ||
1. Webber | Red Bull-Renault | 1:41:05.571 |
2. Alonso | Ferrari | 17.821 |
3. Vettel | Red Bull-Renault | 19.252 |
4. Massa | Ferrari | 27.474 |
5. Petrov | Renault | 1:13.100 |
6. Hülkenberg | Williams-Cosworth | 1:16.700 |
7. De la Rosa | Sauber-Ferrari | 1 kör |
8. Button | McLaren-Mercedes | 1 kör |
9. Kobajasi | Sauber-Ferrari | 1 kör |
10. Barrichello | Williams-Cosworth | 1 kör |
11. M. Schumacher | Mercedes | 1 kör |
12. Buemi | Toro Rosso-Ferrari | 1 kör |
13. Liuzzi | Force India-Mercedes | 1 kör |
14. Kovalainen | Lotus-Cosworth | 3 kör |
15. Trulli | Lotus-Cosworth | 3 kör |
16. Glock | Virgin-Cosworth | 3 kör |
17. B. Senna | HRT-Cosworth | 3 kör |
18. Di Grassi | Virgin-Cosworth | 4 kör |
19. Jamamoto | HRT-Cosworth | 4 kör |
NEM ÉRT CÉLBA | ||
Pilóta | Istálló | Kör |
Hamilton | McLaren-Mercedes | 25. |
Kubica | Renault | 25. |
N. Rosberg | Mercedes | 17. |
Sutil | Force India-Mercedes | 17. |
Alguersuari | Toro Rosso-Ferrari | 2. |
PILÓTÁK | |
1. Mark Webber | 161 pont |
2. Lewis Hamilton | 157 |
3. Sebastian Vettel | 151 |
4. Jenson Button | 147 |
5. Fernando Alonso | 141 |
6. Felipe Massa | 97 |
7. Nico Rosberg | 94 |
8. Robert Kubica | 89 |
9. Michael Schumacher | 38 |
10. Adrian Sutil | 35 |
11. Rubens Barrichello | 30 |
12. Vitalij Petrov | 17 |
13. Kobajasi Kamui | 17 |
14. Vitantonio Liuzzi | 12 |
15. Nico Hülkenberg | 10 |
16. Sébastien Buemi | 7 |
17. Pedro de la Rosa | 6 |
18. Jaime Alguersuari | 3 |
KONSTRUKTŐRÖK | |
1. Red Bull-Renault | 312 |
2. McLaren-Mercedes | 304 |
3. Ferrari | 238 |
4. Mercedes | 132 |
5. Renault | 106 |
6. Force India-Mercedes | 47 |
7. Williams-Cosworth | 40 |
8. Sauber-Ferrari | 23 |
9. Toro Rosso-Ferrari | 10 |