TEKINTSE MEG ONLINE KÖZVETÍTÉSÜNKET A FUTAMRÓL!
A Brit Nagydíj rajtjánál kérdés volt, hogy a rajtnál meg tudja-e tartani az első két helyet a Red Bull. A csapaton belül némi feszültség uralkodott a hétvégén, és csak remélhették, hogy ez nem okoz problémát a futam rajtjánál...
Mint ismert, a Red Bull a legújabb fejlesztésű, a korábbinál nagyobb tapadást, tehát jobb menetteljesítményt garantáló első légterelőjéből csupán kettőt készített el a Brit Nagydíjra, Vettel kapta az egyiket, Webber a másikat. A szombati szabadedzés végén azonban a pálya új szakaszának elején egy huppanón átszáguldva Vettel autójáról letört a vezetőszárny. A csapat vezetősége úgy döntött, az időmérőre odaadja a vb-pontversenyben jobban álló Vettelnek Webber épen maradt légterelőjét, és az ausztrálnak a korábbi alkatrésszel kell indulnia.
Webber kapta el jobban a rajtot, eljött csapattársa mellett, de mindkét pilótának figyelnie kellett, hogy a szintén jó ütemben startoló Lewis Hamilton ne előzze meg őket. Elsőre sikerült visszaverni a brit támadását, ezután azonban Vettel defektet kapott, kicsúszott, és az egész mezőny elment mellette.
De nemcsak Vettelnek, hanem Felipe Massának is „léket kapott a gumija” közvetlenül az indulás után. Mindketten kijöttek kerékcserére, majd az utolsó két helyről folytatták a küzdelmet. Eközben az élen Hamilton nagyon támadta az első Webbert, mögöttük Robert Kubica haladt még dobogós helyen az első körökben.
Az élen lévő kettős nagyon hamar meglépett a mezőnytől, mögöttük egy időközben hármassá duzzadó üldözőboly haladt Robert Kubicával a dobogós helyen, Nico Rosberg volt a 4., Fernando Alonso pedig az 5.
Michael Schumacher kezdte meg a nagyok közül a kerékcserét, a hétszeres világbajnok a 15. helyre jött vissza. Közben Webber közeledett Vettelhez, majdnem lekörözte csapattársát. Alonso, Kobajasi Kamui és Rubens Barrichello is „papucsot” cserélt ebben az időszakban.
A 17. körben jött el az ideje annak, hogy Hamilton is megérkezzen kerékcserére. A brit a második helyre jött vissza csapattársa, Jenson Button elé. Egy körrel később Webber az élről jött ki, és oda is tért vissza. Simán tartotta meg előnyét, ezzel gyakorlatilag a lényegi kérdés – a győztes kiléte – eldőlt.
Kemény összecsapás borzolta az idegeket a 17. körben: Alonso támadta Kubicát, aki lezavarta őt a pályáról, a spanyol mégis megelőzte a lengyelt. A Renault pilótája két körrel később feladta a versenyt. A történetnek azonban ekkor még nem volt vége.
Alonso a Kubica elleni eset miatt áthajtásos büntetést kapott, amit valószínűleg sokan megkérdőjeleznek. Pedro De La Rosa autójáról ráadásul alkatrészek szóródtak a pályára, ezért a 28. körben bejött a safety car, amely összerázta a mezőnyt.
A biztonsági autó alatt viszont nem lehet végrehajtani az áthajtásos büntetést, ezért Alonso csak ezután tudta le „hátralékát”. Ez pedig végzetes volt a spanyol számára, aki a 16. helyre esett vissza.
Közben visszatértek Vettel pontszerzési reményei: a német megelőzte Petrovot és Hülkenberget is, és már a 9. helyre jött fel. Majd a nyolcadikra, mert Schumachert is „megette”. Végül a hetedik helyen zárt.
Az élen eközben semmi sem változott: Webber gyakorlatilag sima rajt-cél győzelmet aratott, Hamilton lett a második, a dobogó harmadik fokára pedig a remek versenyt „futó” Nico Rosberg állhatott.
TEKINTSE MEG ONLINE KÖZVETÍTÉSÜNKET A FUTAMRÓL!
BRIT NAGYDÍJ, A NEM HIVATALOS VÉGEREDMÉNY | ||
1. Webber | Red Bull-Renault | 1 óra 24:38.200 |
2. Hamilton | McLaren-Mercedes | +1.360 |
3. Rosberg | Mercedes | +21.307 |
4. Button | McLaren-Mercedes | +21.986 |
5. Barrichello | Williams-Cosworth | +31.456 |
6. Kobajasi | Sauber-Ferrari | +32.171 |
7. Vettel | Red Bull-Renault | +36.734 |
8. Sutil | Force India-Mercedes | +40.932 |
9. Schumacher | Mercedes | +41.599 |
10. Hülkenberg | Williams-Cosworth | +42.012 |
11. Liuzzi | Force India-Mercedes | +42.459 |
12. Buemi | Toro Rosso-Ferrari | +47.627 |
13. Petrov | Renault | +59.374 |
14. Alonso | Ferrari | +1:02.385 |
15. Massa | Ferrari | +1:07.489 |
16. Trulli | Lotus-Cosworth | +1 kör |
17. Kovalainen | Lotus-Cosworth | +1 kör |
18. Glock | Virgin-Cosworth | +1 kör |
19. Chandhok | HRT-Cosworth | +2 kör |
20. Jamamoto | HRT-Cosworth | +2 kör |
NEM ÉRT CÉLBA | ||
Alguersuari | Toro Rosso-Ferrari | 45 |
De la Rosa | Sauber-Ferrari | 30 |
Kubica | Renault | 20 |
Di Grassi | Virgin-Cosworth | 10 |
PILÓTÁK | |
1. Hamilton | 145 |
2. Button | 133 |
3. Webber | 128 |
4. Vettel | 121 |
5. Alonso | 98 |
6. Rosberg | 90 |
7. Kubica | 83 |
8. Massa | 67 |
9. Schumacher | 36 |
10. Sutil | 35 |
11. Barrichello | 29 |
12. Kobajasi | 15 |
13. Liuzzi | 12 |
14. Buemi | 7 |
15. Petrov | 6 |
16. Alguersuari | 3 |
17. Hülkenberg | 2 |
KONSTUKTŐRÖK | |
1. McLaren-Mercedes | 278 |
2. Red Bull-Renault | 249 |
3. Ferrari | 165 |
4. Mercedes | 126 |
5. Renault | 89 |
6. Force India-Mercedes | 47 |
7. Williams-Cosworth | 31 |
8. Sauber-Ferrari | 15 |
9. Toro Rosso-Ferrari | 10 |