„Egyszerűen halálos unalom" – írta a L'Équipe a 2010-es Formula–1-es világbajnokság első versenye, a vasárnapi Bahreini Nagydíj után. A francia sportnapilap kijelentése hűen tükrözi a szurkolók, a szakemberek és a nemzetközi sajtó véleményét, miszerint az új szabályok következtében unalomba fulladt a nagy izgalommal várt szezonnyitó. A sportág több vezetője attól tart, hogy a tankolás betiltása miatt az F1-nek nem sikerül kiaknáznia azt, hogy egyszerre négy világbajnok (Jenson Button, Fernando Alonso, Lewis Hamilton és Michael Schumacher) szerepel a mezőnyben.
Bernie Ecclestone, a Formula–1 első számú vezetője azonban úgy véli, egy futam után nem szabad kijelenteni, hogy a tankolás betiltása elhibázott döntés volt. „Nincs pánik, nincs krízis az F1-ben – jelentette ki a brit sportvezető az autosport.com szakportálnak nyilatkozva. – Úgy vélem, jelenleg semmit sem tehetünk, nem ugorhatunk fejest a változtatásokba."
„A szabálymódosításokat követő első futam mindig is egyfajta tanuló hétvége volt a csapatoknak. Most már tudják, hol javulhatnak, hogyan versenyezhetnek kicsit bátrabban, és így több lesz az akció a nagydíjakon" – próbálta megnyugtatni az aggódókat Ecclestone.
KÖSZÖNJÜK, HOGY SZAVAZOTT!
A PA Sport hírügynökség a 79 éves brit azon nyilatkozatát idézi, miszerint legalább három futamot várni kell még ahhoz, hogy el lehessen dönteni, valóban hiba volt-e a verseny közbeni üzemanyagfelvétel megtiltása.
„Elismerem, a hétvégi nem olyan viadal volt, amely nagyon sok embert lázba hozna – mondta Ecclestone. – Úgy gondolom azonban, később kellene megítélni ezt, most még kicsit korai lenne. Várjunk még három futamot, és a Kínai Nagydíj után döntsünk erről."
A Bahreini GP után a McLaren, a Red Bull és a Mercedes azt szeretné elérni, hogy kötelezővé tegyék a két boxkiállást, de Ecclestone nem biztos benne, hogy az istállók egyöntetűen támogatnák a javaslatot. „Talán vannak, akik csodálkoznak, hogy a csapatok miért dönthetnek egyáltalán a gumiválasztás kérdésében. Esetleg ha csak lágy keverékkel mehetnének, kétszer kellene bemenniük kereket cserélni, de nem vagyok benne biztos, hogy megszavaznák a Red Bull által javasolt két kiállást" – vélekedett Ecclestone.
„Gyakorlatilag ugyanaz a probléma, mint ami az elmúlt néhány évben: az autók nem tudnak elég közel kerülni az előttük lévőhöz, és így nem láthatunk több előzést. Az istállók is tudják ezt, de nem tesznek semmit ellene, mivel mindegyik csak a saját érdekét nézni: győzni akar. Találkoztam a csapatfőnökökkel és elmondtam nekik, miről szól ez az üzlet: a versenyzésről és a közönség szórakoztatásáról. Nem az a lényeg, hogy a számítógépeikkel játsszanak és menjenek egy gyors kört az időmérőn" – füstölgött a sportvezető.