Alesi és Firman is bukott, de sokkal szerencsésebbek voltak a brazilnál

H. T.H. T.
Vágólapra másolva!
2009.07.28. 07:25
Hiába nyerte meg hosszú idő után ismét az időmérőt Fernando Alonso, és hiába intették le elsőként a futamon végig remeklő Lewis Hamiltont, az idei Magyar Nagydíjon – sajnálatos módon – nem ők voltak fókuszban. A mogyoródi GP elsősorban Felipe Massa miatt marad sokáig emlékezetes, aki még szombaton szenvedett csaknem végzetes balesetet.
Felipe Massa igazán balszerencsés volt
Fotó: Reuters
Felipe Massa igazán balszerencsés volt
Felipe Massa igazán balszerencsés volt
Fotó: Reuters
Felipe Massa igazán balszerencsés volt

Massára fokozottan igaz a „rosszkor volt rossz helyen” megállapítás, Formula–1-es pályafutása során ugyanis először került igazán bajba, és kis híján az életével fizetett érte.

Eddigi 116 világbajnoki fellépéséből csupán másodszor mulasztotta el a rajtot, ezt megelőzően a 2005-ös Egyesült Államok Nagydíján nem indult el. Az volt az az emlékezetes verseny, amelyet a Michelin gumigyár biztonsági okok miatt bojkottált: a felvezető kör végeztével mind a 14 michelines autó – köztük Massa Sauberje is – a boxba hajtott.

A brazil 92-szer ért el értékelhető eredményt karrierje során, ezenkívül 11-szer technikai malőr, 10-szer pedig ütközés vagy kicsúszás miatt nem tudta befejezni a száguldást, míg egy alkalommal diszkvalifikálták. A Ferrari színeiben, nem számítva a teszteket, valamint a korábbi szabad- és időmérő edzéseket, negyedszer szenvedett balesetet – legutóbb tavaly Malajziában, azt megelőzően pedig a 2006-os Ausztrál, illetve Kínai Nagydíjon.

Korábbi balesetei persze korántsem voltak olyan súlyosak, mint ez a mostani…

A szerencsétlenül járt pilóta visszalépésével egy negatív rekord is megdőlt a Hungaroringen: a mogyoródi lankák közt még sohasem foglaltak helyet olyan kevesen a rajtrácson, mint az idén. Legalább húszan mindig elstartoltak, ezúttal viszont csak 19-en.

Arra a múltban is akadt példa, hogy egy versenyző számára hamarabb befejeződött a Magyar Nagydíj, de egészen más okból. Mégpedig azért, mert nem kvalifikálta magát a futamra, vagy már az előkvalifikáción sem jutott túl. (1989-ben például 13-an, egy évre rá pedig kilencen nem tudták megfutni a különböző szintidőket!)

Ám emlékszünk egy Massáéhoz hasonló balesetre is, amelynek elszenvedője képtelen volt rajthoz állni. Ralph Firmanről van szó, aki 2003-ban a szombat délelőtti szabadedzésen, akárcsak most a brazil, a 4-es hajlatban bukott hatalmasat. Akkor is helikopter, s akkor is kórház következett, csakhogy az ír sérülései nem voltak súlyosak.

Ezzel együtt Firman azon a hétvégén már nem ült autóba – a debütáló Baumgartner Zsolt helyettesítette a Jordanben.

1995-ben sokak kedvence, a Ferrarit kormányzó Jean Alesi vágta magát oda, de nagyon a pénteki tréningen, ő azonban, miután két budapesti kórház „vendégszeretetét” is élvezte, később rajthoz állhatott.

Hétvégi adatok

Lewis Hamilton pályafutása 10. győzelmét aratta, így az örökranglistán beérte James Huntot, Ronnie Petersont, Jody Schecktert és Gerhard Bergert. Mark Webber először futotta meg az adott verseny leggyorsabb körét – ő a 116. pilóta, akinek ez sikerült. A 19 éves, 4 hónapos és 3 napos Jaime Alguersuari lett minden idők legfiatalabbja, aki valaha rajthoz állt a Formula–1-ben.


KAPCSOLÓDÓ ÍRÁSAINK


NEM INDULHAT A RENAULT AZ EURÓPAI NAGYDÍJON
A versenyzők veszélyeztetése miatt nem indulhatnak el a Renault pilótái a Formula–1-es világbajnokság soron következő, Európai Nagydíján, Valenciában. A versenybírók a magyar futam után visszahallgatták a Fernando Alonso és csapata között lezajlott rádióbeszélgetést, amelyből kiderült, hogy a spanyol pilóta defektre gyanakodott, de a Renault-nál erre nem reagáltak, s ezzel veszélyeztették a többi pilótát is. A Renault valószínűleg fellebbez majd a döntés ellen.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik