Mosley szerint is csak a csapatok fele fog jelentkezni május végéig

Vágólapra másolva!
2009.05.18. 18:17
Az utóbbi hetekben a konstruktőri mezőny jövő évi összetétele jelenti az egyik legfőbb beszédtémát a Formula–1-ben. Amint arról korábbi írásainkban beszámoltunk, több istálló is ellenzi a tervezett szabályváltoztatásokat, s emiatt eddig a Ferrari, a Renault, a Toyota és a Red Bull helyezte kilátásba a kivonulását, míg több csapat hallgatásba burkolózott. Max Mosley, a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) elnöke is valószínűnek tartja, hogy akár a jelenleg mezőny fele is „le fogja késni” a május 29-i jelentkezési határidőt.
Mosley nem aggódik a lehetséges kivonulások miatt
Fotó: Action Images
Mosley nem aggódik a lehetséges kivonulások miatt
Mosley nem aggódik a lehetséges kivonulások miatt
Fotó: Action Images
Mosley nem aggódik a lehetséges kivonulások miatt

„Baráti találkozó volt a mai. A csapatok azzal álltak fel, hogy megvizsgálják, tudnak-e az általunk megfogalmazott javaslatnál jobbal előállni" – mondta Mosley még a London melletti pénteki tárgyalást követően.

Az FIA elnöke az egyeztetést követően bejelentette, hogy a Ferrari egy francia bírósághoz fordult a tervezett intézkedésekkel összefüggésben, egyéb részletekkel azonban nem szolgált. Később kiderült, hogy az olasz istálló Párizsban igyekszik elérni a bejelentett szabályváltoztatások felfüggesztését, és kedden már meg is lesz az első meghallgatás.

A Formula–1-es Csapatok Szövetsége (FOTA) legközelebb holnap találkozik Monacóban, hogy megvitassa a javaslatát.

Azon istállók egyébként, amelyek késve adják be nevezésüket, pénzbüntetésre számíthatnak, valamint kockáztatják, hogy nem is tudnak bekerülni a mezőnybe, ha az közben feltöltődik az újonnan belépőkkel.

„Szerintem legalább három, de akár hat csapat sem fog nevezni határidőig. Ha utána mégis részt akarnának venni a vébésorozatban, és lesz számukra hely, akkor csatlakozhatnak, ha nem lesz már hely, akkor nem” – mondta Max Mosley.

Sokak szerint ez a bizonytalan szituáció akár a télig is eltarthat, ám az FIA első embere nem osztja ezeket a nézeteket: „Nem hinném, hogy olyan sokáig elhúzódna az ügy, ha beleképzeljük magunkat ezen csapatok helyzetébe: már hamarabb el kell határozniuk, mihez akarnak kezdeni. Ha nem akarják az F1-ben folytatni, akkor is választaniuk kell: saját szériát indítanak, egy már létező másikhoz csatlakoznak, vagy egyszerűen kiszállnak teljesen.”

„Ha mindenki leül egy kicsit és átgondolja a dolgot, beláthatja, hogy nincs abban semmi rossz, ha mindenki egy meghatározott összegig költekezhet, és a teljesítmény a tervezőkön múlik. A mostani viszonyok között ha egy istállónak tízszer annyi pénze van, az olyan, mintha nagyobb motorja lenne, ami nem igazságos” – zárta mondandóját Mosley.
Legfrissebb hírek

A Red Bull-lal a Hungaroringen jubiláló Verstappen nem számít több győzelemre az idén

F1
1 órája

Minden idők legszorosabb végjátékát hozta a hungaroringi időmérő

F1
2 órája

F1 75: huszonegy indulóból csupán három ért célba

F1
3 órája

Mark Webber: A McLaren-pilóták jobban kezelik a bajnoki belharcot

F1
4 órája

Jöjjön a negyvenedik! – Zsoldos Barna jegyzete

F1
13 órája

Spában már a Q1-ben kiesett mindkét Aston Martin, a Hungaroringen kibérelték a harmadik sort

F1
14 órája

„Bernie kinézett az ablakon a Halászbástyára és közölte, hogy ide kell hozni a versenyt” – Dávid Sándor-interjú

F1
15 órája

Leclerc: Ez a valaha volt egyik legjobb rajtelsőségem, és biztos, hogy ez a legváratlanabb

F1
18 órája
Ezek is érdekelhetik