Március 29-én megkezdődik Ausztráliában a 60. Formula–1-es idény, amelyet a korábbi évektől eltérően látványos szabálymódosítások előztek meg. A mezőny megmaradt tízcsapatosnak, igaz, nem sok hiányzott ahhoz, hogy a gazdasági világválság miatt csak 9 istálló autói vágjanak neki az idei 17 versenynek. Idénybeharangozó sorozatunkban egyesével nézzük végig, melyik csapatnál hogyan telt a téli szünet. Eseményekben sehol sem volt hiány. Sorozatunk nyolcadik részében a BMW Sauberrel foglalkozunk.

Fotó: Action Images
Nagyon készülnek a szezonra

Fotó: Action Images
Nagyon készülnek a szezonra
Mivel a Kubica, Heidfeld páros 2008-ban tarolt a Kanadai Nagydíjon – a lengyel győzött, a német a második helyen végzett –, eddig száz százalékosan valósították meg a terveiket. Az idén a következő, ám a legnehezebb lépcsőfokra szeretnék fellépni: a világbajnoki címet akarják elhódítani.
A csapat sikerének alapköve lehet a KERS, amelyet a vetélytársaknál korábban elkezdtek készíteni – 15 hónapja folyamatosan dolgoznak a tökéletesítésén, így ezen a téren a többieknél előrébb járnak. Ezért fordulhatott elő, hogy a BMW kardoskodott az eszköz idei bevezetése mellett, és nem hagyta, hogy az energiaátalakító rendszer bemutatását a következő idényre tolják.
„Vegyes érzelmeim vannak a KERS-szel kapcsolatban, mert magas vagyok, és nehezebb, mint az átlagos versenyzők, így pedig a kocsi súlyeloszlásánál hátrányban vagyok. Ugyanakkor nagy előnyt jelenthet a pluszenergia, amelyet nyújtani tud a rendszer – mondta a csapat első számú versenyzőjének számító Robert Kubica, akinek az autójában nem is lesz ott az új rendszer.
Az autó a teszteken nem is szerepelt rosszul, rendre olyan időket futottak a pilóták, amelyekkel a dobogó közelében zártak volna. A nagy kérdésre, hogy megérte-e feladni a tavalyi idény közepén a harcot a konstruktőri világbajnoki címért, nem válaszolható meg egyértelműen.
Tény, hogy a Kanadában diadalmaskodó Kubica meg is orrolt kissé Mario Theissen csapatvezetőre, hogy feláldozta az előző idényt az idei autóért, ám azért sokat elmond a BMW erősségéről, hogy tavaly még így is a vb 4. helyére futott be a lengyel, akit hazájában megválasztottak az év sportolójának.
Kubicától amúgy is tart a komplett élmezőny, a képességeit pedig kivétel nélkül mindenki elismeri, és ha tavaly nem döntenek úgy a BMW-nél, hogy inkább az idén mennek biztosra, elképzelhető, hogy már világbajnok lenne.
A TÖBBI CSAPAT
- McLaren
- Ferrari
- BMW Sauber
- Renault
- Toyota
- Toro Rosso
- Red Bull
- Williams
- Brawn GP
- Force India
A tizedik idényére készülő német pilóta az egyik legrutinosabb a mezőnyben, és ő az, aki talán a legbiztosabb a dolgában, ha előzésre kerül sor. Ez azonban kevés, ha a BMW idei célkitűzését is figyelembe vesszük, így tőle elsősorban Kubica támogatását várhatja a csapat. A tesztek ugyanakkor azt mutatják, Heidfeld nem feltétlenül ért egyet az istállójával az idei célokkal kapcsolatban.
„Az az igazság, hogy az eredmények alapján a Brawn egyértelműen kiemelkedik a többiek közül, aztán jön a Ferrari, a Toyota, a Red Bull és a Renault, majd egy újabb csoport, amelyet a Williams, a McLaren és a Toro Rosso alkot, végül kicsit mögöttük a Force India. Mi valahol a második csoportban helyezkedünk el” – fogalmazott Nick Heidfeld, aki ha esetleg megnyerne egy versenyt, máris rekordot állítana be a száguldó cirkuszban: nála többet ugyanis senki sem várt az első futamgyőzelmére.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik