Jelentős változtatásokat eredményeztek a költségcsökkentő újítások

Vágólapra másolva!
2008.12.12. 16:20
Címkék
Mint azt korábban megírtuk, a Formula–1-es csapatok és a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) jelentős költségcsökkentésről állapodott meg. A jövő szezontól tervezett „spórolás” részleteit pénteken hozták nyilvánosságra. Ezek alapján például 2009-től tilos lesz a versenyek között tesztelni, és egy csapat csak húsz motort használhat a szezon során. 2010-től további változtatások kerülnek bevezetésre.
Jövőre a többi pilótához hasonlóan Alonso sem tesztelhet a versenyek között
Fotó: Action Images
Jövőre a többi pilótához hasonlóan Alonso sem tesztelhet a versenyek között
Jövőre a többi pilótához hasonlóan Alonso sem tesztelhet a versenyek között
Fotó: Action Images
Jövőre a többi pilótához hasonlóan Alonso sem tesztelhet a versenyek között

A Formula–1-es csapatok egyhangúlag elfogadták a Motorsport Világtanács költségcsökkentő javaslatait, melynek értelmében a változások egy része már a következő idényben életbe lép, míg a többire az azt követő években kerül sor.

Az egyik legjelentősebb változtatás, hogy ezentúl szezon közben csak a versenyhétvégéken lehet tesztelni, a hivatalos programban szereplő szabadedzéseken.

A motorok élettartamát megduplázzák, egy erőforrást csak három versenyt követően cserélhetnek le a pilóták büntetlenül, akik tesztelésre további négy motort használhatnak fel az évad során.

További korlátozás, hogy a motorok fordulatszáma maximum 18 ezer lehet percenként, valamint a szélcsatornában végzett kutatásokat is szabályozzák (legfeljebb 50 m/s sebességű lehet a légáramlat, és maximum 60 százalékos lehet a méretaránya az alkalmazott modellnek).

Az újításoknak köszönhetően mintegy felére csökkennek a csapatok motort érintő költségei.

A csapatok gyárait évente hat hétre be kell zárni, összhangban az adott országban hatályos törvényekkel.

A 2010-es idénytől a nem gyári csapatok kevesebb mint évi 5 millió euróért tetszés szerint gyári csapatok és külső cégek motorjait is használhatják, de utóbbi esetben még 2008. december 20. előtt alá kell írniuk a megállapodást, melynek értelmében 2011-ben és 2012-ben is használniuk kell az adott szállító erőforrását.

Ugyancsak 2010-től kezdődően tilos lesz az abroncsmelegítők használata, nem lesz futam közbeni tankolás, valamint a rádiós és telemetria rendszerek használatát is szabályozzák majd.
Legfrissebb hírek

„Azt szoktam mondani: nagyon sok helyről hívtak, hogy nem kellek” – Horváth Ferenc a jelenlegi helyzetéről

Labdarúgó NB I
32 perce

Összejött az álomdöntő! Alcaraz a Djokovicsot kiejtő Sinnerrel vívja a wimbledoni finálét

Tenisz
38 perce

Kajak-kenu: az Eb-aranyak után már csak a vb-re fókuszál Mircse Iván

Utánpótlássport
40 perce

Az UEFA visszasorolta a Crystal Palace-t az Európa-ligából a Konferencialigába

Európa-liga
1 órája

Felkészülés: döntetlent játszott osztrák ellenfelével a DVTK

Labdarúgó NB I
1 órája

Neszmély Boglárka: A meccs közben nem foglalkoztunk az állással

Vizes vb 2025
1 órája

Kosárlabda: szombaton rajtol a brnói U19-es leány-világbajnokság

Utánpótlássport
1 órája

Elődöntős a magyar férfiválogatott a strandkézilabda Eb-n

Kézilabda
2 órája
Ezek is érdekelhetik