Talán a legnehezebb próba: hogy csinálja Räikkönen, Hamilton és Massa?

JANECSKÓ ADRIÁNJANECSKÓ ADRIÁN
Vágólapra másolva!
2008.10.17. 01:10
Nagyító alá vettük az F1 egyik, ha nem a legnehezebb kanyarkombinációját. Ez Sanghajban az első két kanyar, ezeket a versenyzők egyetlen hosszú, folyamatosan szűkülő kanyarként teljesítik, amelynél egyértelműen látszik a határ a jó és a tökéletes között. A kanyar beláthatatlan, öt részre bontva vizsgáltuk meg.
Ez az a kanyarkombináció, amely a legnagyobbaknak is komoly megpróbáltatás
Fotó: Imago
Ez az a kanyarkombináció, amely a legnagyobbaknak is komoly megpróbáltatás
Ez az a kanyarkombináció, amely a legnagyobbaknak is komoly megpróbáltatás
Fotó: Imago
Ez az a kanyarkombináció, amely a legnagyobbaknak is komoly megpróbáltatás

A Formula–1-es létesítmények közül a legnagyobb költséggel felépülő, 240 millió dollárt felemésztő sanghaji pálya kanyarról kanyarra történő leírását már korábban közöltük, most irány az első kanyar!

1. Megközelítés: Az autók a célegyenes végén hetedik sebességi fokozatban haladnak, a csúcstempó eléri a 305 km/órát, és a versenyzőknek már valószínűleg az egész célegyenesben az elkövetkező kanyar motoszkál a fejükben.

2. Első csúcspont: Az első kanyar gyors elnyújtott jobbos, emelkedőnek. A bal oldali kerékvető mellől indítják, a kanyarodás megkezdése után, a csúcspont felé vezető íven fékeznek nagyjából 30 métert, és negyedikig váltanak le. A sebesség 210 km/ó körüli.

3. A két kanyar között: Negyedikben gázt adnak, és a pálya külső széle felé sodródnak. A két kanyar között csak rövid időre és puhán, nagyjából 75%-os fékerővel lassítanak. Ezzel kerülik el az alulkormányzottságot, amit az egyszerre fékezés és az erős kanyarodás, valamint a 60%-ban előreállított fékerő okozhat.

4. Befordulás: A második csúcspont előtt szinte kifelé áll az autó a pálya külső széle felé, és túl van a képzeletbeli felezővonalon, amikor elengedik a féket, és megkezdik befordítani autójukat. Mielőtt érintenék a csúcspontot, kettesig váltanak vissza, a sebesség 96 km/ó körüli. A csúcspont a jobbról a kerékvetőt merőlegesen érintő bekötőútnál található.

5. Kigyorsítás: a csúcspont után rövid időre gázt adnak a harmadik kanyar előtt, és a pálya közepén egyenesen levágják az utat. A váltó végig kettes fokozatban van.

A fent leírtak alapján közlekedett Kimi Räikkönen.

És Lewis Hamilton, a tavalyi pole pozíciós? Ő egészen egyedi módon oldotta meg, a második kanyar előtt csupán leváltásokkal lassította le autóját. Az első csúcspont után nem adott gázt, hanem egyenletesen váltogatott lefelé, a két kanyar között széles, majd egyre szűkülő ívet írva le az egyre növekvő szögű kormányelfordítással.

Felipe Massa pedig előbb lassított a két kanyar között, és már a második kanyar előtt „megpiszkálta” a gázpedált, persze padlót csak a csúcspont után nyomhatott.

LEWIS HAMILTON TAVALYI KÖRE SANGHAJBAN, AMELY POLE POZÍCIÓT ÉRT

Legfrissebb hírek

Leclerc hisz benne, hogy harcba szállhat a pole pozícióért a Ferrari hazai nagydíján

F1
9 órája

Norris vette át a vezetést Monzában, de rendkívül szoros az élmezőny

F1
12 órája

Hamilton vezérletével a két Ferrari a leggyorsabb a monzai nyitányon

F1
16 órája

FORMULA–1: Villámtempóban fogynak a jegyek a Magyar Nagydíjra

F1
17 órája

F1: Norris már nem foglalkozik a Zandvoortban történtekkel

F1
18 órája

Eltüntethető még Piastri előnye? Tud-e meglepetést okozni a Ferrari a tifosi előtt?

F1
2025.09.04. 18:17

Amerikai versenyzőt is szerződtetett a Cadillac – hivatalos

F1
2025.09.03. 18:47

F1: Oscar Piastri jelentős áttörést ért el a vb-címért zajló csatában – sajtóvisszhang

F1
2025.09.01. 12:53
Ezek is érdekelhetik