Glock a Toyotát dicsérte a számára hibátlan Magyar Nagydíj után

Vágólapra másolva!
2008.08.06. 17:10
Címkék
Kétség nem fér hozzá, hogy a 23. Formula–1-es Magyar Nagydíjon a meglepetést a Toyota és Timo Glock hozta, és ez még akkor is így van, ha a McLaren finnje, Heikki Kovalainen élete első futamát nyerte meg. Glock ugyanis a második helyre hozta a Toyotát, pályafutása legjobb rajthelyét hozta össze, a mostani ötödik előtti legjobbja a nyolcadik kockás indulás volt. Ráadásul két héttel a verseny előtt Hockenheimben, a Német Nagydíjon roppant csúnya balesetet szenvedett.
Timo Glock a másodiknak járó serleget vehette át a Magyar Nagydíj eredményhirdetésén
Fotó: Action Images
Timo Glock a másodiknak járó serleget vehette át a Magyar Nagydíj eredményhirdetésén
Timo Glock a másodiknak járó serleget vehette át a Magyar Nagydíj eredményhirdetésén
Fotó: Action Images
Timo Glock a másodiknak járó serleget vehette át a Magyar Nagydíj eredményhirdetésén

A 27 éves német versenyző valóban élete eddigi legjobb eredményeit produkálta a mogyoródi aszfaltcsíkon, és második helye nemcsak saját, hanem csapata, a Toyota idei legelőkelőbb helyezését is jelenti.

„Egyszerűen hihetetlen” – mondta Glock a technikai sportokkal foglalkozó autosport.com kérdésére válaszolva. „A végén meg kellett csípjem magam, amikor láttam, hogy Massa motorja füstöl, alig hittem a szememnek.”

„Három kör volt hátra, és tudtam, hogy második vagyok. Räikkönen kemény nyomás alá helyezett Massa kiesése előtt, ráadásul még a lágyabb gumijaimmal is küzdenem kellett. Az utolsó körökben úgy kellett nyomnom a gázt, hogy közben a gumikat se használjam el teljesen” – fogalmazott Glock.

A német versenyző autója hibátlanul működött, jól látszott, hogy a Toyota képes rá, hogy felvegye a versenyt a legjobbakkal, a McLarennel és a Ferrarival – feltételezve, hogy náluk sem volt minden rendben, hiszen a végén a ferraris Kimi Räikkönen körönként fél másodpercet vert Glockra.

„Már Hockenheimben is remek sebességet sikerült elérnünk, csak akkor ugye nagyot buktam – emlékezett vissza a német. – Azzal a céllal érkeztünk Budapestre, hogy azt a sebességet azért tartsuk meg. Az autó már pénteken is remek volt, nem is kellett rajta nagy változtatást végrehajtani. Tökéletesen működött addig az utolsó, lágy gumis időszakig, ami egy kicsit azért trükkös volt. Ezt leszámítva tökéletes hétvégénk volt, nagyszerűen működött a kocsi."

A tökéletes hétvégéhez sokat tett hozzá, hogy Glock nagyszerű időmérő edzést teljesített, és pályafutása legelőkelőbb rajtpozícióját tudta kiharcolni. Korábban a nyolcadiknál előrébbről sosem indulhatott, most az ötödik kockából vághatott neki a 70 körös távolságnak.

„A startnál sok gondom volt korábban a reakcióidőmmel, de ez alkalommal pazarul kaptam el a rajtot, és sikerült megelőznöm Kubicát. Úgy érzem egyébként, hogy az időmérőn végezhettem volna előrébb is, de az utolsó szakaszon apró gondok akadtak az abroncsaimmal” – magyarázta Glock.

Mindenesetre a Toyota versenyzője bebizonyította, hogy már nyoma sem volt a német futamon elszenvedett csúnya balesetnek, hiszen felszabadultan, könnyedén autózott, a hockenheimi ütközés nem nyomasztotta.

„Sokáig azt hittem, hogy hibáztam, mert nagyon kiengedtem a kocsit a kanyarnál, aztán a csapat közölte, hogy eltört a hátsó felfüggesztés. Amikor a csattanásról készült felvételt megnéztem, sokkal látványosabbnak tűnt, mint ahogy a kocsiban megéltem.”

Glock a baleset után megfigyelésre bent maradt a kórházban éjszakára, aztán eljött a Hungaroringre, s megmutatta, hogyan kell hordágyról a dobogóra kerülni.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik