Fotó: Reuters
Kimi Räikkönen ismét futamgyőzelmet ünnepelhetett
Fotó: Reuters
Kimi Räikkönen ismét futamgyőzelmet ünnepelhetett
Már a felvezető kör is nem várt izgalmakat hozott. Fernando Alonso gumimelegítés közben túlrántotta a kormányt, és épphogy elkerülte az ütközést a fallal.
A rajtot a két Ferrari jól kapta el, Kimi Räikkönen maradt az élen, Felipe Massa megelőzte Alonsót, és feljött a második helyre. Sebastian Vettel és Adrian Sutil ütközése miatt már az első kör végén bejött a biztonsági autó. Mielőtt a safety car kiment, Alonso lelassított, csak arra koncentrált, hogy Lewis Hamiltont maga mögött tudja, így a két Ferrari simán elhúzott.
A 16. körig szinte semmi nem történt, ekkor – a várakozásoknak megfelelően – Alonso kezdte meg a kiállások sorát. Azonban hamarosan, három körrel később követte őt Massa, majd Räikkönen is. Hamilton és Kubica egy kört haladtak együtt az élen, majd ők is kijöttek.
Így a figyelem Heikki Kovalainenre terelődött, aki ráijesztett a rajongókra. Az egyik kanyarban Mercedesének bal első kereke durrdefektet kapott, így megállás nélkül (körülbelül 230 km/h-s sebességgel) száguldott a gumifalba. A brutális ütközés mindenkit megijesztett, mert Kovalainent percekig nem tudták kiszabadítani az autóból.
A biztonsági autó mellett az orvosi stáb is a pályára érkezett, és óriási volt a megkönnyebbülés, amikor a finn pilótát hordágyra tették, és integetve jelezte, hogy a körülményekhez képest jól van.
A biztonsági autó pályára érkezése után Nick Heidfeld kihajtott a boxba, amit szabálytalannak minősítettek, ezért 10 mp-es büntetést kapott a német pilóta. Barrichellónak a légterelőjét cserélték le, ám mivel a rögzítés nem sikerült, ezért még egyszer ki kellett mennie.
A verseny folytatódása után a két Ferrari haladt az élen, Hamilton és Kubica mögöttük, majd Alonso. A spanyol futama azonban csak a futam feléig tartott, ekkor Alonso autója kifüstölt, így nem tudta befejezni a hazai futamot.
Tizenegy körrel a futam vége előtt David Coulthard defektje adott okot az izgalomra, majd Heidfeld előzésében gyönyörködhettek a nézők, a kárvallott Fisichella bánatára.
Räikkönen 2,7 mp-cel haladt Massa előtt, és a különbség nem nagyon változott. Az utolsó körökben Massa és Hamilton is faragott a hátrányon, de a világbajnok elsősége nem forgott veszélyben, és Malajzia után második sikerét aratta.
38. SPANYOL NAGYDÍJ
A VÉGEREDMÉNY 1. Räikkönen | Ferrari | |
2. Massa | Ferrari | + 3.2 |
3. Hamilton | McLaren | + 4.1 |
4. Kubica | BMW | + 5.6 |
5. Webber | Red Bull | + 35.9 |
6. Button | Honda | + 53.0 |
7. Nakajima | Williams | + 58.2 |
8. Trulli | Toyota | + 59.4 |
9. Heidfeld | BMW | + 63.0 |
10. Fisichella | Force India | + 1 kör |
11. Glock | Toyota | + 1 kör |
12. Colulthard | Red Bull | + 1 kör |
13. Szato | Super Aguri | + 1 kör |
NEM FEJEZTÉK BE A FUTAMOT Rosberg | Willams | 41. körben esett ki |
Alonso | Renault | 34. |
Barrichello | Honda | 34. |
Kovalainen | McLaren | 22. |
Davidson | Super Aguri | 9. |
Bourdais | STR-Ferrari | 8. |
Piquet | Renault | 7. |
Sutil | Force India | 1. |
Vettel | STR-Ferrari | 1. |
A VILÁGBAJNOKSÁG ÁLLÁSA
PILÓTÁK 1. Räikkönen | 29 pont |
2. Hamilton | 20 |
3. Kubica | 19 |
4. Massa | 18 |
5. Heidfeld | 16 |
6. Kovalainen | 14 |
7. Trulli | 9 |
8. Webber | 8 |
9. Rosberg | 7 |
10. Alonso | 6 |
11. Nakajima | 5 |
12. Button | 3 |
13. Bourdais | 2 |
KONSTRUKTŐRÖK 1. Ferrari | 47 |
2. BMW | 35 |
3. McLaren | 34 |
4. Williams | 12 |
5. Toyota | 9 |
6. Red Bull | 8 |
7. Renault | 6 |
8. Honda | 3 |
9. STR-Ferrari | 2 |