Hétszázharmincan dolgoznak a BMW-nél az első futamgyőzelemért

Vágólapra másolva!
2008.01.14. 14:00
A korábbi dobogós helyezések után idén már az első futamgyőzelemért harcol majd a BMW-Sauber az 59. Formula-1-es világbajnokság versenyein. Az idei autó hétfői müncheni bemutatóján elhangzott, hogy a nagy cél eléréséért Hinwillben és a bajorországi városban összesen hétszázharmincan dolgoznak, ez már ideális létszámot jelent az egyre népszerűbb csapatnál.
Az új BMW a két pilótával: Robert Kubica és Nick Heidfeld
Reuters
Az új BMW a két pilótával: Robert Kubica és Nick Heidfeld
Az új BMW a két pilótával: Robert Kubica és Nick Heidfeld
Reuters
Az új BMW a két pilótával: Robert Kubica és Nick Heidfeld

BÁLINT ANDRÁS jelenti Münchenből

A sajtóprezentáció elején a jelenlévők egy virtuális pályán „tehettek” meg egy kört, majd felgördült a függöny és megjelent a kissé átalakított külsejű konstrukció. A technikai bemutató során elhangzott, hogy az új szabályok miatt az eddiginél is fontosabb lett a leszorítóerő maximalizálása, így még masszívabbá vált az első vezetőszárny és a kocsiszekrény többi része. A BMW reméli, hogy a korábbi váltóhibákat is kiküszöbölik az ausztráliai szezonnyitóra, hiszen ennek a technikai eszköznek ezentúl már négy futamhétvégét kell kibírnia.

„Magabiztos vagyok, hiszek az elvégzett munkában – kezdte nyitóbeszédét Mario Theissen csapatfőnök, majd így folytatta: - Két, erős szezon van mögöttünk, a megszerzett tapasztalatok sokat segíthetnek. Reméljük, hogy sikerül a nagy előrelépés és harcban lehetünk az első futamgyőzelemért. Szeretnénk csökkenteni a hátrányunkat a két élcsapattal szemben.”

A kiváló szakember ezt követően elárulta, hogy az elmúlt két év az „építkezés” jegyében telt, mostanra kialakult a véglegesnek tekinthető létszám a BMW-Saubernél. A svájci Hinwillben négyszázharmincan, míg Münchenben háromszázan dolgoznak a sikerekért.

A tavalyi szezonban egyértelműen a német Nick Heidfeld volt az istálló első számú versenyzője: összetettben az ötödik lett 61 ponttal, két futamon állt a dobogóra.

„Ez a legszebb autónk, amit valaha láthattam, de ez még semmit sem jelent. A győzelemhez ugyanis a kocsi kiváló teljesítményére is szükségünk lesz. Szeretnénk csökkenteni a hátrányunkat a legjobbakkal szemben, de tudjuk nehéz feladat vár ránk” – mondta Heidfeld.

A tapasztalt pilóta kitért a szabályváltoztatásokra is, amelyek előnyeit elsősorban a szurkolók élvezhetik majd. Az elektronikus „segédeszközök” betiltása ugyanis megnehezíti a versenyzők dolgát.

„Több lesz a hiba, de így az előzésre is több esélyünk lesz” – jegyezte meg Nick Heidfeld.

A lengyel Robert Kubica tavalyelőtt éppen a Magyar Nagydíjon versenyzett először a száguldó cirkuszban, az Olasz Nagydíjon dobogóra is állhatott. A legutóbbi szezonban nem láthattuk az eredményhirdetések során, igaz háromszor is a negyedik helyen ért célba.

„Ugyanolyan optimista vagyok, mint a többiek. Szeretnénk örömet okozni a szurkolóinknak, és ehhez megfelelő hátteret ad a csapat összetétele. A megfelelő emberek dolgoznak a megfelelő helyeken” – mondta a krakkói fiatalember.

A lengyel versenyző szerint az első futamgyőzelem mellett a rendszeres pontszerzést is szem előtt kell tartaniuk.

„Mindenhol törekednünk kell arra, hogy a lehető legtöbbet nyújtsuk – mondta Kubica, majd kitért a versenynaptár úgy helyszíneire is: - Imádom az utcai versenyeket, így nagyon várom már a valenciai és szingapúri futamot is, persze Monte-Carlóval együtt”.

A BMW-Sauber idei autója először kedden Valenciában fut majd igazi versenypályán.
Legfrissebb hírek

Jöjjön a negyvenedik! – Zsoldos Barna jegyzete

F1
49 perce

Spában már a Q1-ben kiesett mindkét Aston Martin, a Hungaroringen kibérelték a harmadik sort

F1
1 órája

„Bernie kinézett az ablakon a Halászbástyára és közölte, hogy ide kell hozni a versenyt” – Dávid Sándor-interjú

F1
2 órája

Leclerc: Ez a valaha volt egyik legjobb rajtelsőségem, és biztos, hogy ez a legváratlanabb

F1
4 órája

Charles Leclerc meglepte a McLarent, az övé az első rajthely a Hungaroringen

F1
6 órája

A szuperhős Amerika kapitány is feltűnt a Hungaroring paddockjában

F1
7 órája

Hungaroring: ikonikus szakaszok, legendás pillanatok – összeállítás

Képes Sport
9 órája

A McLaren maradt az élen, de Piastri megelőzte Norrist a hungaroringi időmérő előtt

F1
10 órája
Ezek is érdekelhetik