A világbajnok Ferrari bemutatta új versenyautóját, az F2008-ast

Vágólapra másolva!
2008.01.06. 17:45
A híres maranellói gyárban bemutatta új, 2008-as autóját a Formula–1-es világbajnok Ferrari csapat. Az új, 659-es kódjelű tűzpiros autón a leginkább szemmel látható változás az új orr és az orr alatti első légterelő-rendszer átalakítása. Az istálló megerősítette: az F2008-as teljesen új tervezésű autó.VIDEÓ – bemutatták az új Ferrari F2008-at (RAI)VIDEÓ – bemutatták az új Ferrari F2008-at (finn nyelvű híradó)
Így néz ki elölről az új Ferrari. Nem lehet tagadni, hogy esztétikai probléma most sem lesz vele
Reuters
Így néz ki elölről az új Ferrari. Nem lehet tagadni, hogy esztétikai probléma most sem lesz vele
Így néz ki elölről az új Ferrari. Nem lehet tagadni, hogy esztétikai probléma most sem lesz vele
Reuters
Így néz ki elölről az új Ferrari. Nem lehet tagadni, hogy esztétikai probléma most sem lesz vele

Gyönyörű autót mutatott be a Ferrari vasárnap Maranellóban, amely bár jelentősen emlékeztet elődjére, a tavaly világbajnoki címet nyerő F2007-esre, számos nagyon szembeötlő külső változást lehet felfedezni rajta, nem beszélve, a belső átalakításokról.

Az orr-részen első ránézésre is feltűnőek a változtatások, és mivel az autókat jórészt elölnézetből látjuk majd a versenyeken, az új Ferrarinak az orra lesz az egyik szexepilje.

Más az első kerékfelfüggesztés is (a lengőkarok lassan hovatovább szintén szárnyak is lesznek), és az első kerekek mögötti légterelőket is áttervezték. Az oldalszekrények nagy levegőbeömlő nyílásai előtti modulok összekapcsolódnak, és felülnézetből látszik, hogy az autó ettől még áramvonalasabb lett, mint az elődje.

Még kisebbek lettek egyébként az oldalszekrények is, valamint az egész motor- és váltóblokk, a hátsó kerekek előtti légterelő-rendszeren pedig további finomításokat végeztek el.

Magasabbak lettek a pilótaülés oldalán a versenyző fejét védő elemek is. A karosszéria anyagába a legfrissebb biztonsági előírások szerint új komponensek kerültek, ettől az F2008-as nehezebb a 2007-es változatnál.

Ami a belsőt illeti, a Formula–1-es autókba 2008-tól szabványos elektronikus vezérlő egységet (ECU) kell építeni, a váltóblokknak pedig már négy versenyt kell majd kibírnia. Ez utóbbi az új technikai igazgató, Aldo Costa munkája.

A Ferrari már most közölte, hogy az idénynyitó futamig az aerodinamikai csomagon további jelentős változtatásokat végeznek el, tehát a kocsi még korántsem nyerte el végleges formáját.

Az F2008-as a pilóták közül elsőként a világbajnok Kimi Räikkönen teszteli majd, mégpedig január 7-én, hétfőn a csapat fioranói pályáján (ez szintén Maranellóban van).

AZ FIA ÁLTAL KIADOTT 2008-AS FORMULA–1-ES RAJTLISTA

Ferrari 1 Kimi Räikkönen (finn) 2 Felipe Massa (brazil)
BMW Sauber 3 Nick Heidfeld (német) 4 Robert Kubica (lengyel)
Renault 5 Fernando Alonso (spanyol) 6 Nelson Piquet (brazil)
Williams 7 Nico Rosberg (német) 8 Nakadzsima Kazuki (japán)
Red Bull 9 David Coulthard (brit) 10 Mark Webber (ausztrál)
Toyota 11 Jarno Trulli (olasz) 12 Timo Glock (német)
Toro Rosso 14 Sebastien Bourdais (francia) 15 Sebastian Vettel (német)
Honda 16 Jenson Button (brit) 17 Rubens Barrichello (brazil)
Super Aguri 18 Szato Takuma (japán) 19 Anthony Davidson (brit)
Force India 20 Adrian Sutil (német) 21 még ismeretlen
McLaren 22 Lewis Hamilton (brit) 23 Heikki Kovalainen (finn)
----
----
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik