A McLaren szerint ki kell zárni a BMW-Saubert és a Williamst

Vágólapra másolva!
2007.10.22. 09:02
A McLaren-Mercedes a nemzetközi szövetséghez (FIA) fordul a Brazil Nagydíj után, mert a Williams-Toyota és a BMW-Sauber autóiban az üzemanyag hőmérséklete alacsonyabb volt a megengedettnél. A versenyfelügyelői testület nem zárta ki a két istállót a Brazil Nagydíjon, de a McLaren jogorvoslatot keres. A világbajnoki címet a finn Kimi Räikkönen (Ferrari) nyerte meg, Lewis Hamilton (McLaren) hetedik helye kevés volt az üdvösséghez. A Williams és a BMW kizárása esetén viszont a brit negyedik – és ezzel utólag világbajnok – lenne.
Rácsok mögé zárták a két Williamst és a két BMW-t. Lesz-e újabb botrány?
XPB/LAT
Rácsok mögé zárták a két Williamst és a két BMW-t. Lesz-e újabb botrány?
Rácsok mögé zárták a két Williamst és a két BMW-t. Lesz-e újabb botrány?
XPB/LAT
Rácsok mögé zárták a két Williamst és a két BMW-t. Lesz-e újabb botrány?

Jo Bauer, az FIA műszaki delegáltja közleményben erősítette meg: a Nick Heidfeld (BMW) autójába töltött benzin az első tankolásnál 13, a másodiknál 12 század fokkal volt „hidegebb” a megengedettnél.

Robert Kubica esetében 14, 13, illetve 13 század fok volt az eltérés, Nico Rosbergnél 13 és 12. Az FIA Formula–1-re vonatkozó műszaki szabályzata szerint az autóban lévő üzemanyag hőmérséklete legfeljebb tíz század fokkal lehet alacsonyabb, mint a külső hőmérséklet.

A hasonló ügyekben első fokon döntést hozó versenyfelügyelői testület hat és fél órával a futam után ismertetett határozatában nem büntette meg a Williamst és a BMW-t, mondván, az ő olvasatukban emiatt „helytelen lenne büntetést kiróni”.

A versenyfelügyelők határozatának indoklásában az olvasható: nem lehet biztonsággal megállapítani, hogy a Williams és a BMW autóiban valóban a megengedett 10 század foknál hidegebb volt a benzin.

Ennek az az oka, hogy a Formula One Management (FOM) által megadott 37 Celsius-fokos külső hőmérséklet, illetve az FIA és a csapatoknak hivatalosan információkat szolgáltató Meteo France adatai között eltérés van. Ez utóbbi néhány fokkal alacsonyabb hőmérsékletet közölt.

Nem másról van itt szó, mint arról, hogy Nico Rosberg (4.), Robert Kubica (5.) és Nick Heidfeld (6.) kizárásával Lewis Hamilton a negyedik helyen végezne, és ezzel utólag mégis világbajnok lenne Kimi Räikkönen előtt.

Az FIA nemzetközi fellebviteli bizottságának még be kell fogadnia a McLaren-Mercedes jogorvoslati kérelmét, ezért egyelőre nem tudni, lesz-e utólagos tárgyalás ebben az ügyben.

Az mindenesetre az idei, fegyelmi határozatokkal telített szezonban a zűrzavar csimborasszója lenne, ha egy hét múlva mondjuk mégis Lewis Hamiltont hirdetnék ki világbajnoknak Kimi Räikkönen helyett. Erre viszont nagyon kicsi az esély, mert nem bizonyítható, hogy szándékos csalásról van szó.

Az 58. FORMULA-1-ES VILÁGBAJNOKSÁG VÉGEREDMÉNYE

PILÓTÁK
1. K. Räikkönen Finn, Ferrari 110 pont
3. L. Hamilton Brit, McLaren-Mercedes 109
3. F. Alonso Spanyol, McLaren-Mercedes 109
4. F. Massa Brazil, Ferrari 94
5. N. Heidfeld Német, BMW-Sauber 61
6. R. Kubica Lengyel, BMW-Sauber 39
7. H. Kovalainen Finn, Renault 30
8. G. Fisichella Olasz, Renault 21
9. N. Rosberg Német, Williams-Toyota 20
10. D. Coulthard Brit, Red Bull-Renault 14
11. A. Wurz Osztrák, Williams-Toyota 13
12. M. Webber Ausztrál, Red Bull-Renault 10
13. J. Trulli Olasz, Toyota 8
14. S. Vettel Német, Toro Rosso-Ferrari 6
15. J. Button Brit, Honda 6
16. R. Schumacher Német, Toyota 5
17. T. Szato Japán, Super Aguri-Honda 4
18. V. Liuzzi Olasz, Toro Rosso-Ferrari 3
19. A. Sutil Német, Spyker-Ferrari 1
20. R. Barrichello Brazil, Honda 0
21. S. Speed Amerikai, Toro Rosso-Ferrari 0
22. A. Davidson Brit, Super Aguri-Honda 0
23. S. Jamamoto Japán, Spyker-Ferrari 0
24. C. Albers Holland, Spyker-Ferrari 0
25. M. Winkelhock Német, Spyker-Ferrari 0
26. K. Nakadzsima Japán, Williams-Toyota 0

KONSTRUKTŐRÖK
1. Ferrari 204 pont
2. BMW-Sauber 101
3. Renault 51
4. Williams 33
5. Red Bull 24
6. Toyota 13
7. Toro Rosso 8
8. Honda 6
9. Super Aguri 4
10. Spyker 1
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik