XPB/LAT
Rácsok mögé zárták a két Williamst és a két BMW-t. Lesz-e újabb botrány?
XPB/LAT
Rácsok mögé zárták a két Williamst és a két BMW-t. Lesz-e újabb botrány?
Jo Bauer, az FIA műszaki delegáltja közleményben erősítette meg: a Nick Heidfeld (BMW) autójába töltött benzin az első tankolásnál 13, a másodiknál 12 század fokkal volt „hidegebb” a megengedettnél.
Robert Kubica esetében 14, 13, illetve 13 század fok volt az eltérés, Nico Rosbergnél 13 és 12. Az FIA Formula–1-re vonatkozó műszaki szabályzata szerint az autóban lévő üzemanyag hőmérséklete legfeljebb tíz század fokkal lehet alacsonyabb, mint a külső hőmérséklet.
A hasonló ügyekben első fokon döntést hozó versenyfelügyelői testület hat és fél órával a futam után ismertetett határozatában nem büntette meg a Williamst és a BMW-t, mondván, az ő olvasatukban emiatt „helytelen lenne büntetést kiróni”.
A versenyfelügyelők határozatának indoklásában az olvasható: nem lehet biztonsággal megállapítani, hogy a Williams és a BMW autóiban valóban a megengedett 10 század foknál hidegebb volt a benzin.
Ennek az az oka, hogy a Formula One Management (FOM) által megadott 37 Celsius-fokos külső hőmérséklet, illetve az FIA és a csapatoknak hivatalosan információkat szolgáltató Meteo France adatai között eltérés van. Ez utóbbi néhány fokkal alacsonyabb hőmérsékletet közölt.
Nem másról van itt szó, mint arról, hogy Nico Rosberg (4.), Robert Kubica (5.) és Nick Heidfeld (6.) kizárásával Lewis Hamilton a negyedik helyen végezne, és ezzel utólag mégis világbajnok lenne Kimi Räikkönen előtt.
Az FIA nemzetközi fellebviteli bizottságának még be kell fogadnia a McLaren-Mercedes jogorvoslati kérelmét, ezért egyelőre nem tudni, lesz-e utólagos tárgyalás ebben az ügyben.
Az mindenesetre az idei, fegyelmi határozatokkal telített szezonban a zűrzavar csimborasszója lenne, ha egy hét múlva mondjuk mégis Lewis Hamiltont hirdetnék ki világbajnoknak Kimi Räikkönen helyett. Erre viszont nagyon kicsi az esély, mert nem bizonyítható, hogy szándékos csalásról van szó.
Az 58. FORMULA-1-ES VILÁGBAJNOKSÁG VÉGEREDMÉNYE
PILÓTÁK 1. | K. Räikkönen | Finn, Ferrari | 110 pont |
3. | L. Hamilton | Brit, McLaren-Mercedes | 109 |
3. | F. Alonso | Spanyol, McLaren-Mercedes | 109 |
4. | F. Massa | Brazil, Ferrari | 94 |
5. | N. Heidfeld | Német, BMW-Sauber | 61 |
6. | R. Kubica | Lengyel, BMW-Sauber | 39 |
7. | H. Kovalainen | Finn, Renault | 30 |
8. | G. Fisichella | Olasz, Renault | 21 |
9. | N. Rosberg | Német, Williams-Toyota | 20 |
10. | D. Coulthard | Brit, Red Bull-Renault | 14 |
11. | A. Wurz | Osztrák, Williams-Toyota | 13 |
12. | M. Webber | Ausztrál, Red Bull-Renault | 10 |
13. | J. Trulli | Olasz, Toyota | 8 |
14. | S. Vettel | Német, Toro Rosso-Ferrari | 6 |
15. | J. Button | Brit, Honda | 6 |
16. | R. Schumacher | Német, Toyota | 5 |
17. | T. Szato | Japán, Super Aguri-Honda | 4 |
18. | V. Liuzzi | Olasz, Toro Rosso-Ferrari | 3 |
19. | A. Sutil | Német, Spyker-Ferrari | 1 |
20. | R. Barrichello | Brazil, Honda | 0 |
21. | S. Speed | Amerikai, Toro Rosso-Ferrari | 0 |
22. | A. Davidson | Brit, Super Aguri-Honda | 0 |
23. | S. Jamamoto | Japán, Spyker-Ferrari | 0 |
24. | C. Albers | Holland, Spyker-Ferrari | 0 |
25. | M. Winkelhock | Német, Spyker-Ferrari | 0 |
26. | K. Nakadzsima | Japán, Williams-Toyota | 0 |
KONSTRUKTŐRÖK 1. | Ferrari | 204 pont |
2. | BMW-Sauber | 101 |
3. | Renault | 51 |
4. | Williams | 33 |
5. | Red Bull | 24 |
6. | Toyota | 13 |
7. | Toro Rosso | 8 |
8. | Honda | 6 |
9. | Super Aguri | 4 |
10. | Spyker | 1 |