Hamiltont is megbüntette a FIA
Miután a McLaren-Mercedes brit pilótája, Lewis Hamilton, valamint Jenson Button (Honda) és Szato Takuma (Super Aguri) az engedélyezett egy helyett két szett esőgumit használt a tréningen, a csapatok képviselőinek és érintett pilótáinak meghallgatása után a FIA 15-15 ezer eurós büntetéssel sújtotta az istállókat, illetve a vétkesek eggyel kevesebb garnitúra gumit használhatnak a hátralévő két napon.
A szinte semmi igazi támpontot nem nyújtó első szabadedzésen a BMW egyik versenyzője sem tett meg mért kört, így nem meglepő, hogy a második teszten Nick Heidfeld azonnal kiment a száradó pályára. Az eső ezúttal már nem akadályozta a pilótákat, így várható volt, hogy Kimi Räikkönen első helyet érő „délelőtti” idejét sokan megjavítják.
Így is történt, még negyedóra sem telt el, amikor Mark Webber 1:16,900-zal került ideiglenesen az élre. Hamarosan az első gyakorlást szintén kihagyó Fernando Alonso vette át a vezetést 1:15,879-cel, de nyilvánvalónak tűnt, csak rövid időre.
A nyitó teszten ötödik Lewis Hamilton 1:15,477-tel „riogatta” riválisait, pedig igazán neki kellene tartania korábbi tettének következményeitől. Az első szabadedzésen ugyanis – Szato Takumával és Jenson Buttonnal együtt – a szabályoktól eltérően egynél több vizes pályára illő abroncsot használt. A Nemzetközi Automobil-szövetség illetékesei azonnal megvizsgálták az ügyet, majd pár órával később már meg is hozták döntésüket.
A második szabadedzés feléhez közeledve a világbajnoki pontverseny éllovasa 1:14,949-re javított, de hamarosan jött Felipe Massa és 1:14,869-cel vette át a vezetést. Az első óra végén már Robert Kubica (1:13,587) neve állt az eredménysor élén, vagyis rendkívül változatosan alakult a gyakorlás.
A következő bő negyedórában csak a második helyért zajlott „csata”, amelynek végén Alonso 1:13,239-cel már az élre száguldott. Hat perccel a leintés előtt Hamilton elsőként került 1:13 alá, 1.12,767-tel. Hamarosan Massa is megelőzte a kétszeres világbajnokot, ismét igazolva, rendkívül nagy csata várható a McLaren és a Ferrari között sz évzáró, a világbajnoki címet eldöntő futamon. Alonsónak azonban volt még egy „dobása”, így végül a wokingiak kettős részsikerével zárult a másfél órás száguldás.
58. FORMULA-1-ES VILÁGBAJNOKSÁG, 17. FUTAM, 35. BRAZIL NAGYDÍJ:
MÁSODIK SZABADEDZÉS 1. | L. Hamilton | brit, McLaren-Mercedes | 1:12.767 p | 27 megtett kör |
2. | F. Alonso | spanyol, McLaren-Mercedes | 1:12.889 | 28 |
3. | F. Massa | brazil, Ferrari | 1:13.075 | 30 |
4. | K. Räikkönen | finn, Ferrari | 1:13.112 | 30 |
5. | G. Fisichella | olasz, Renault | 1:13.579 | 22 |
6. | R. Kubica | lengyel, BMW-Sauber | 1:13.587 | 34 |
7. | N. Rosberg | német, Williams-Toyota | 1:13.655 | 33 |
8. | K. Nakadzsima | japán, Williams-Toyota | 1:13.664 | 38 |
9. | D. Coulthard | brit, Red Bull-Renault | 1:13.706 | 30 |
10. | N. Heidfeld | német, BMW-Sauber | 1:13.785 | 44 |
11. | R. Schumacher | német, Toyota | 1:13.829 | 29 |
12. | H. Kovalainen | finn, Renault | 1:13.879 | 28 |
13. | R. Barrichello | brazil, Honda | 1:13.892 | 45 |
14. | J. Button | brit, Honda | 1:14.095 | 44 |
15. | V. Liuzzi | olasz, Toro Rosso-Ferrari | 1:14.152 | 33 |
16. | J. Trulli | olasz, Toyota | 1:14.179 | 25 |
17. | S. Vettel | német, Toro Rosso-Ferrari | 1:14.409 | 37 |
18. | T. Szato | japán, Super Aguri-Honda | 1:14.431 | 27 |
19. | A. Davidson | brit, Super Aguri-Honda | 1:14.477 | 31 |
20. | M. Webber | ausztrál, Red Bull-Renault | 1:14.543 | 35 |
21. | A. Sutil | német, Spyker Ferrari | 1:15.095 | 35 |
22. | Sz. Jamamoto | japán, Spyker Ferrari | 1:15.715 | 32 |