Hamilton túltette magát a csalódáson, a McLaren vállalta a hibát

Vágólapra másolva!
2007.10.07. 11:15
Az összetettben éllovas Lewis Hamilton gyorsan túltette magát a csalódáson, pedig kedvező esetben már behozhatatlan előnnyel zárhatta volna az 58. Formula-1-es világbajnokság Kínai Nagydíját. A brit klasszis azonban abroncsproblémák és kicsúszás miatt a 31. körben feladta a sanghaji viadalt, búcsújáért a McLaren vállalta a felelősséget.
Lewis Hamilton a boxutcánál csúszott ki
Reuters
Lewis Hamilton a boxutcánál csúszott ki
Lewis Hamilton a boxutcánál csúszott ki
Reuters
Lewis Hamilton a boxutcánál csúszott ki

„Csalódott voltam, amikor kiszálltam az autómból, mert először hibáztam ebben a szezonban. Ráadásul éppen a boxutca közelében rontottam, pedig ez nem jellemző rám – kezdte nyilatkozatát a wokingi csapat klasszisa.

Hamilton ugyan a pályamunkások segítségével megpróbált kijutni a kavicságyból, folyamatosan járatta motorját, de esélye sem volt arra, hogy visszatérjen a pályára. Pedig abroncsgondjai ellenére a kicsúszás előtt a második helyen haladt, ha ezt megőrzi, akkor világbajnok lehetett volna.

„Persze nyilvánvaló, hogy senki sem élheti le az életét hiba nélkül. Már túltettem magam a kiesésen, bizakodva várom a brazíliai versenyt. A csapat keményen dolgozik majd azért, hogy elég gyors legyen a futamon, és mindig előnyből kezdhetem a versenyt.” – jegyezte meg Hamilton.

A brit pilóta hozzátette: a kicsúszást nem tudta megakadályozni, szinte irányíthatatlan volt az autója.

„Az abroncsok egyre rosszabbak lettek, már a vászon is előbukkant a gumifelület alól. Amikor a boxutca felé közeledtem, akkor már olyan érzésem volt, mintha jégen közlekednék. Semmit sem tehettem” – emlékezett a „tortúrára” a világbajnoki pontverseny éllovasa.
Lewis Hamilton nem hibáztatta a csapatot a gumiválasztásért, mert rendkívül bizonytalan idő „uralkodott” a sanghaji pálya környékén. A wokingiak azonban úgy vélik, túl későn hívták be kerékcserére a brit klasszist.

„A kelleténél egy körrel tovább tartottuk kint a pályán, pedig addigra már teljesen elhasználódtak az abroncsai. Az idő azonban nagyon változékony volt, nem akartunk túlságosan nagy kockázatot vállalni. Azt szerettük volna, ha tartani tudja a lépést Kimivel, de végül mégis a csere mellett döntöttünk. De sajnos már túl késő volt” – mondta Martin Whitmarsh ügyvezető igazgató.

Hamilton a Kínai Nagydíj után 4 ponttal előzi meg a kétszeres világbajnok Fernando Alonsót és további 3 ponttal a sanghaji győztes Kimi Räikkönent.

A VILÁGBAJNOKSÁG ÁLLÁSA, PILÓTÁK

1. Lewis Hamilton brit McLaren 107 pont
2. Fernando Alonso spanyol McLaren 103
3. Kimi Räikkönen finn Ferrari 100
4. Felipe Massa brazil Ferrari 86
5. Nick Heidfeld német BMW 58
6. Robert Kubica lengyel BMW 35
7. Heikki Kovalainen finn Renault 30
8. Giancarlo Fisichella olasz Renault 21
9. Nico Rosberg német Williams 15
10. David Coulthard brit Red Bull 14
11. Alexander Wurz osztrák Williams 13
12. Mark Webber ausztrál Red Bull 10
13. Jarno Trulli olasz Toyota 7
14. Sebastian Vettel német Toro Rosso 6
15. Jenson Button brit Honda 6
16. Ralf Schumacher német Toyota 5
17. Szato Takuma japán Super Aguri 4
18. Vitantonio Liuzzi olasz Toro Rosso 3
19. Adrian Sutil német Spyker-Ferrari 1
20. Scott Speed amerikai Toro Rosso 0
21. Anthony Davidson brit Super Aguri 0
22. Rubens Barrichello brazil Honda 0
23. Cristijan Albers holland Spyker 0
24. Jamamoto Szakon japán Spyker 0
25. Markus Winkelhock német Spyker 0
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik