| 1. | Lewis Hamilton | brit | McLaren | 107 pont |
| 2. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren | 103 |
| 3. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 100 |
| 4. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 86 |
| 5. | Nick Heidfeld | német | BMW | 58 |
| 6. | Robert Kubica | lengyel | BMW | 35 |
| 7. | Heikki Kovalainen | finn | Renault | 30 |
| 8. | Giancarlo Fisichella | olasz | Renault | 21 |
| 9. | Nico Rosberg | német | Williams | 15 |
| 10. | David Coulthard | brit | Red Bull | 14 |
| 11. | Alexander Wurz | osztrák | Williams | 13 |
| 12. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull | 10 |
| 13. | Jarno Trulli | olasz | Toyota | 7 |
| 14. | Sebastian Vettel | német | Toro Rosso | 6 |
| 15. | Jenson Button | brit | Honda | 6 |
| 16. | Ralf Schumacher | német | Toyota | 5 |
| 17. | Szato Takuma | japán | Super Aguri | 4 |
| 18. | Vitantonio Liuzzi | olasz | Toro Rosso | 3 |
| 19. | Adrian Sutil | német | Spyker-Ferrari | 1 |
| 20. | Scott Speed | amerikai | Toro Rosso | 0 |
| 21. | Anthony Davidson | brit | Super Aguri | 0 |
| 22. | Rubens Barrichello | brazil | Honda | 0 |
| 23. | Cristijan Albers | holland | Spyker | 0 |
| 24. | Jamamoto Szakon | japán | Spyker | 0 |
| 25. | Markus Winkelhock | német | Spyker | 0 |
Az összetettben éllovas Lewis Hamilton gyorsan túltette magát a csalódáson, pedig kedvező esetben már behozhatatlan előnnyel zárhatta volna az 58. Formula-1-es világbajnokság Kínai Nagydíját. A brit klasszis azonban abroncsproblémák és kicsúszás miatt a 31. körben feladta a sanghaji viadalt, búcsújáért a McLaren vállalta a felelősséget.

Reuters
Lewis Hamilton a boxutcánál csúszott ki

Reuters
Lewis Hamilton a boxutcánál csúszott ki
„Csalódott voltam, amikor kiszálltam az autómból, mert először hibáztam ebben a szezonban. Ráadásul éppen a boxutca közelében rontottam, pedig ez nem jellemző rám – kezdte nyilatkozatát a wokingi csapat klasszisa.
Hamilton ugyan a pályamunkások segítségével megpróbált kijutni a kavicságyból, folyamatosan járatta motorját, de esélye sem volt arra, hogy visszatérjen a pályára. Pedig abroncsgondjai ellenére a kicsúszás előtt a második helyen haladt, ha ezt megőrzi, akkor világbajnok lehetett volna.
„Persze nyilvánvaló, hogy senki sem élheti le az életét hiba nélkül. Már túltettem magam a kiesésen, bizakodva várom a brazíliai versenyt. A csapat keményen dolgozik majd azért, hogy elég gyors legyen a futamon, és mindig előnyből kezdhetem a versenyt.” – jegyezte meg Hamilton.
A brit pilóta hozzátette: a kicsúszást nem tudta megakadályozni, szinte irányíthatatlan volt az autója.
„Az abroncsok egyre rosszabbak lettek, már a vászon is előbukkant a gumifelület alól. Amikor a boxutca felé közeledtem, akkor már olyan érzésem volt, mintha jégen közlekednék. Semmit sem tehettem” – emlékezett a „tortúrára” a világbajnoki pontverseny éllovasa.
Lewis Hamilton nem hibáztatta a csapatot a gumiválasztásért, mert rendkívül bizonytalan idő „uralkodott” a sanghaji pálya környékén. A wokingiak azonban úgy vélik, túl későn hívták be kerékcserére a brit klasszist.
„A kelleténél egy körrel tovább tartottuk kint a pályán, pedig addigra már teljesen elhasználódtak az abroncsai. Az idő azonban nagyon változékony volt, nem akartunk túlságosan nagy kockázatot vállalni. Azt szerettük volna, ha tartani tudja a lépést Kimivel, de végül mégis a csere mellett döntöttünk. De sajnos már túl késő volt” – mondta Martin Whitmarsh ügyvezető igazgató.
Hamilton a Kínai Nagydíj után 4 ponttal előzi meg a kétszeres világbajnok Fernando Alonsót és további 3 ponttal a sanghaji győztes Kimi Räikkönent.
A VILÁGBAJNOKSÁG ÁLLÁSA, PILÓTÁK
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik







