A 22. Magyar Nagydíj időmérő edzésén kezdetén 25 fokot mértek, a pályaán pedig 31 fok volt. A versenyzők 30 százalékos páratartalomban száguldhattak a tiszta időben.
Az első negyedórás szakasz kezdetén Sutil és Liuzzi próbálkozott, majd Heidfeld, Szato és Jamamoto következett. Az elején még a mezőny második feléhez tartozó pilóták vezették a listát, majd jött a keményebb keverékű abroncsokat használó Hamilton és a pálya némi „kiszélesítésével” 1.19,570-nel vette át a vezetést. A pontversenyt vezető brit klasszis lett az első olyan pilóta, aki ezen a hétvégén 1:20 alá került. A többiek ezután már meg sem tudták közelíteni, a legjobbak sorrendje a következően alakult: Kovalainen, Kubica, Massa, Alonso, Räikkönen.
Az első szakasz után a tavalyi győztes Button, valamint Barrichello, Szato, Vettel, Sutil és Jamamoto fejezte be szereplését.
A második negyedórás etap elején Wurz vezetett, majd Trulli 1:19,951-gyel „robbantott”, megközelítette Hamilton nem sokkal korábbi hétvégi csúcsát. A brit újonc hamarosan 1:19,301-re javult, pedig az elvileg gyengébbnek tartott szuperlágy-keverékű gumikat használta. Alonso 1:19,661-gyel „válaszolt, feljött a második helyre.
Massa első próbálkozásra nem került a legjobb tíz közé, majd gyors gumicseréje után autója lefulladt a boxutcában. A brazil pilóta kocsijába némi üzemanyagot kellett tölteni…
A Ferrari brazil klasszisa a leintés előtti pillanatokban próbált javítani, de alaposan elmaradt a limittől, így óriási meglepetésre a délelőtti szabadedzés legjobbja kiesett!
A végén a hatalmas lengyel szurkolótábor örömére Kubica minimális különbséggel, 15 ezreddel megelőzte Coulthardot, így megszerezte a 10. helyet, bennmaradt az utolsó körre. A legjobbak sorrendje a következően alakult. Hamilton, Alonso, Trulli, Räikkönen, Rosberg. Búcsúzott: Coulthard, Kovalainen, Wurz, Massa, Davidson, Liuzzi.
A döntő szakasz első éllovasa Heidfeld volt, ideje 1:21,822 p volt, mögötte Hamilton és Schumacher következett. Öt és fél perccel a leintés előtt Trulli 1:21,796-tal vette át a vezetést, de az igazi „verseny” természetesen a végére maradt.
Räikkönen 1:20,930-cal kezdte a hajrát, majd Heidfeld 1:20,922-re javított. Alonso 1:20,133-mal vette át a vezetést, majd jött Hamilton és szuperlágy gumikkal 1:19,781-gyel száguldott az élre.
A végén Hamilton 2-3 mp-cel lekéste gyors körét, így nem javíthatott. Nagy kérdés, hogy a brit újonc csak magának köszönheti-e a "bakit", ugyanis a boxban jóval több időt keleltt eltöltenie a látszólag különösebb ok nélkül várakozó csapattárs mögött. Heidfeld feljött a 3. helyre, majd Alonso au utolsó pillanatban megelőzte az idei pontverseny éllovasát, 1:19,674-gyel szerezte meg a legjobb rajthelyet.
22. MAGYAR NAGYDÍJ, A VB-SOROZAT 11. FUTAMA (HUNGARORING)
IDŐMÉRŐ EDZÉS: 1. | F. Alonso | McLaren-Mercedes | 1:19.674 p |
2. | L. Hamilton | McLaren-Mercedes | 1:19.781 |
3. | N. Heidfeld | BMW-Sauber | 1:20.259 |
4. | K. Räikkönen | Ferrari | 1:20.410 |
5. | N. Rosberg | Williams-Toyota | 1:20.632 |
6. | R. Schumacher | Toyota | 1:20.714 |
7. | R. Kubica | BMW-Sauber | 1:20.876 |
8. | G. Fisichella | Renault | 1:21.079 |
9. | J. Trulli | Toyota | 1:21.206 |
10. | M. Webber | Red Bull-Renault | 1:21.256 |
11. | D. Coulthard | Red Bull-Renault | 1:20.718 |
12. | H. Kovalainen | Renault | 1:20.779 |
13. | A. Wurz | Williams-Toyota | 1:20.865 |
14. | F. Massa | Ferrari | 1:21.021 |
15. | A. Davidson | Super Aguri-Honda | 1:21.127 |
16. | V. Liuzzi | Toro Rosso-Ferrari | 1:21.993 |
17. | J. Button | Honda | 1:21.737 |
18. | R. Barrichello | Honda | 1:21.877 |
19. | T. Szato | Super Aguri-Honda | 1:22.143 |
20. | S. Vettel | Toro Rosso-Ferrari | 1:22.177 |
21. | A. Sutil | Spyker Ferrari | 1:22.737 |
22. | Sz. Jamamoto | Spyker Ferrari | 1:23.774 |