A Formula-1-ben szereplő McLaren-Mercedes azonnali hatállyal felfüggesztette egyik vezető szakemberének munkaviszonyát, miután bebizonyosodott, hogy április végén titkos adatokat vett át a Ferrari egyik vezető munkatársától, a kedden elbocsátott Nigel Stepneytől. Megbízható információk szerint a wokingi istálló Mike Coughlan főtervezővel szemben hozta meg a döntését.
Az idén fej fej melletti küzdelmet vív a Ferrari és a McLaren-Mercedes. Lehet, hogy egyesek tisztességtelen eszközökkel harcolnak?
Az idén fej fej melletti küzdelmet vív a Ferrari és a McLaren-Mercedes. Lehet, hogy egyesek tisztességtelen eszközökkel harcolnak?
A McLaren 48 éves szakemberét adatlopással gyanúsítják. Az autosport.com szerint a rendőrségi házkutatás során Ferrari-adatokat találtak Mike Coughlannél.
A wokingi csapat közleményében hangsúlyozta, a főtervező egyéni „akciójáról” van szó. A McLaren természetesen mindenben segíti a nyomozást és a Ferrari külön vizsgálatát.
Mike Coughlan 2002-ben az Arrowstól igazolt a McLarenhez, korábban a Benettonnál, a Tyrrellnél és a Ferrarinál is dolgozott.
Az ügy június végén robbant ki, amikor a maranellóiak szabotázzsal gyanúsították meg Nigel Stepney fejlesztésért felelős főnököt. Az olasz razziaszerű házkutatást tartott a szakember Maranello közelében lévő otthonában. Az ok: állítólag titokzatos fehér port találtak a Ferrarik benzintankjában a Monacói Nagydíj előtt. Stepney úgy reagált: ő egy „piszkos lejárató kampány” áldozata.
A szezon elején remeklő Ferrari visszaesését korábban egyrészt a hétszeres világbajnok Michael Schumacher visszavonulásával magyarázták, másrészt azzal, hogy a kiváló technikai vezető, Ross Brawn legalább egy évre szabadságra ment.
A Times szerint Stepney szemét nagyon csípte, hogy nem ajánlották fel neki Brawn pozícióját, majd amikor az elégedetlenségét a nyilvánosság előtt is megfogalmazta, akkor kinevezték fejlesztésért felelős főmérnöknek, és a fizetését évi 750 ezer brit fontra emelték.
Feltételezések szerint Schumacher és Brawn kiszállásával kezd egyre jobban megbomlani a kohézió a Ferrari csapaton belül. Luca Colajanni szóvivő ezt cáfolván megjegyezte:
„Ez csupán annak a jele, hogy – amennyiben a nyomozás ezt megerősíti – valaki elveszítette a hűségét a csapathoz, miután nem értett egyet a menedzsment döntésével. Nem tisztességes azt mondani, hogy csapat darabjaira hullik szét.”
A Times szerint Stepney néhány hete a Hondával is tárgyalt a jövőbeli együttműködésről.