Reuters
Alonsónak szerencséje is volt, de emellett fantasztikusan versenyzett
Reuters
Alonsónak szerencséje is volt, de emellett fantasztikusan versenyzett
A rajt egyetlen változást hozott az élmezőnyben: a címvédő Fernando Alonso nagycsarában elment Jarno Trulli mellett, megszerezte a 4. helyet, míg az élen a két ferraris, Felipe Massa és Michael Schumacher haladt.
A hétszeres világbajnok német klasszis a 2. kör végén simán megelőzte brazil csapattársát. Alonso a 8. körben a túl nagy tempó miatt kicsúszott a pályáról, így leszakadt a 3. helyen száguldó Ralf Schumacherről.
A 13. körben a Renault klasszisa a célegyenes végén elment a német mellett, így üldözőbe vette a két ferrarist.
Massa a 13., Alonso a 16. körben ment ki a boxba, s a spanyol megelőzte a brazilt. Michael Schumacher a 18. körben járt csapatánál, s előnye 5,2 mp maradt nagy riválisával szemben.
ALONSO LEHET A NYOLCADIK CÍMVÉDŐ
Fernando Alonso lehet a Formula–1 történetének nyolcadik olyan versenyzője, aki megvédi világbajnoki címét, amennyiben az október 22-i Brazil Nagydíjon egy pontot megőriz a Michael Schumacherrel szembeni előnyéből.
A száguldó cirkuszban eddig az olasz Alberto Ascari, az argentin Juan Manuel Fangio, az ausztrál Jack Brabham, a francia Alain Prost, a brazil Ayrton Senna, a finn Mika Häkkinen és Michael Schumacher tudott egymás után két évben a trónra ülni.
A 20. körben elképesztő eset történt: Christijan Albers autójáról menet közben leszakadt a teljes hátsó szárny és a jobb hátsó kerék, de nagyobb gond nélkül ment be a boxba.
A futam közepén Alonso 3,8 mp-re is megközelítette a hétszeres világbajnok, de a különbség 5 mp fölé nőtt, amikor néhány lekörözés miatt némileg lelassult.
A spanyol pilóta és a harmadik helyen haladó Massa a 36., míg Schumacher a 37. körben járt másodszor a boxban. És ekkor még nem sejthette, mi következik…
A hétszeres világbajnok Ferrarijának motorja a következő körben felmondta a szolgálatot – óriási dráma a szuzukai futamon! A világbajnoki címvédő került az élre, s közel kilenc másodperces előnnyel vezetett.
Reuters
Michael Schumacher tragikus hőssé vált. A legrosszabbkor érte utol a balszerencse, akkor, amikor már nem lehet javítani
MOTORHIBA TÖBB MINT HAT ÉV UTÁN
Michael Schumacher mechanikus probléma miatt – a 2005-ös spanyolországi defektet értelemszerűen nem számítjuk ide – nagyon régen adott fel versenyt, utoljára a 2005-ös év harmadik futamán, a Bahreini Nagydíjon esett ki a hidraulikus rendszer hibája után. Legutóbb az idén Ausztráliában nem fejezett be versenyt a hétszeres világbajnok, Melbourne-ben azonban kicsúszás miatt esett ki. A Schumacher Ferrarijára olyannyira nem jellemző a motohiba, hogy ezt megelőzően legutóbb a 2000. évi Francia Nagydíjon kellett kimondottan ilyen okból következően idő előtt kiszállnia az autóból.
Alonso ezután körről-körre szakadt el Massától, senki sem veszélyeztette futamgyőzelmét, amellyel óriási lépést jelenthetett a címvédéshez.
A Ferrari brazil versenyzője megelégedett a második hellyel, így pedig nem segített csapattársának.
Az utolsó körökben Fernando Alonso előnye 15 mp fölé került, vagyis magabiztos győzelmet aratott a Japán Nagydíjon.
A Renault spanyol csillaga 15. alkalommal nyert a Formula-1-ben, pályafutása egyik legfontosabb diadalát ünnepelte kitörő lelkesedéssel.
Ha az évzáró Brazil Nagydíjon egyetlen pontot szerez, akkor megvédi világbajnoki címét, de lehet, hogy már nem is kell a legjobb nyolc között végeznie.
Michael Schumacher csak győzelem esetén nyeri meg a pontversenyt, de csak akkor, ha Alonso nem gyűjt pontot.
A konstruktőrök között a Renault kilenc ponttal vezet a Ferrari előtt.
22. JAPÁN NAGYDÍJ, A 2006-OS VB-SOROZAT 16. FUTAMA
AZ 53 KÖRÖS VERSENY (307,573 km) VÉGEREDMÉNYE: 1. | F. Alonso | spanyol | Renault | 1:23:53,413 óra |
2. | F. Massa | brazil | Ferrari | + 16,151 mp |
3. | G. Fisichella | olasz | Renault | + 23,953 |
4. | J. Button | brit | Honda | + 34,101 |
5. | K. Räikkönen | finn | McLaren | + 43,596 |
6. | J. Trulli | olasz | Toyota | + 46,717 |
7. | R. Schumacher | német | Toyota | + 48,869 |
8. | N. Heidfeld | német | BMW | + 1:16,095 |
9. | R. Kubica | lengyel | BMW | + 1:16,932 |
10. | N. Rosberg | német | Williams | + 1 kör |
11. | P. de la Rosa | spanyol | McLaren | + 1 kör |
12. | R. Barrichello | brazil | Honda | + 1 kör |
13. | R. Doornbos | holland | Red Bull | + 1 kör |
14. | V. Liuzzi | olasz | Toro Rosso | + 1 kör |
15. | T. Szato | japán | Super Aguri | + 1 kör |
16. | T. Monteiro | portugál | Spyker MF1 | + 2 kör |
17. | S. Jamamoto | japán | Super Aguri | + 3 kör |
LEGGYORSABB KÖR: F. Alonso | Renault | 1:32,676 perc |
KIESETT A VERSENYBŐL: S. Speed | amerikai | Toro Rosso | + 4 kör |
M. Webber | ausztrál | Williams | + 14 kör |
M. Schumacher | német | Ferrari | + 17 kör |
D. Coulthard | brit | Red Bull | + 18 kör |
C. Albers | holland | Spyker MF1 | + 32 kör |
A VILÁGBAJNOKSÁG ÁLLÁSA, PILÓTÁK: 1. | F. Alonso | spanyol, Renault | 126 pont |
2. | M. Schumacher | német, Ferrari | 116 |
3. | F. Massa | brazil, Ferrari | 70 |
4. | G. Fisichella | olasz, Renault | 69 |
5. | K. Räikkönen | finn, McLaren-Mercedes | 61 |
6. | J. Button | brit, Honda | 50 |
7. | R. Barrichello | brazil, Honda | 28 |
8. | J. P. Montoya | kolumbiai, McLaren-Mercedes | 26 |
9. | N. Heidfeld | német, BMW-Sauber | 23 |
10. | R. Schumacher | német, Toyota | 20 |
11. | P. De la Rosa | spanyol, McLaren-Mercedes | 18 |
12. | J. Trulli | olasz, Toyota | 15 |
13. | D. Coulthard | brit, Red Bull Racing | 14 |
14. | M. Webber | ausztrál, Williams | 7 |
15. | J. Villeneuve | kanadai, BMW-Sauber | 7 |
16. | R. Kubica | lengyel, BMW-Sauber | 6 |
17. | N. Rosberg | német, Williams | 4 |
18. | C. Klien | osztrák, Red Bull Racing | 2 |
19. | V. Liuzzi | olasz, Toro Rosso | 1 |
A VILÁGBAJNOKSÁG ÁLLÁSA, KONSTRUKTŐRÖK: 1. | Renault | 195 |
2. | Ferrari | 186 |
3. | McLaren-Mercedes | 105 |
4. | Honda | 78 |
5. | BMW-Sauber | 36 |
6. | Toyota | 35 |
7. | Red Bull Racing | 16 |
8. | Williams | 11 |
9. | Toro Rosso | 1 |
----
Fernando Alonso a Kanadai Nagydíj óta először nyert futamot a Formula–1-ben, a címvédőnek ez volt az idei hetedik győzelme. A Renault spanyol klasszisa Michael Schumacher kiesésével tíz pont előnnyel vezet a pontversenyben, így a szezonzáró Brazil Nagydíjon egyetlen pont elég számára ahhoz, hogy kétszeres világbajnok legyen."A verseny elején úgy gondoltam, hogy nem vagyunk jó formában, mégis versenyképesek voltunk, azonos szinten a Ferrarival" – nyilatkozta a 15. futamgyőzelmét ünneplő Renault-pilóta a hivatalos sajtótájékoztatón.
"Kockáztattam, amikor Jarnót (Trulli) megelőztem, mert tudtam, hogy ott van előttem a lehetőség. Aztán amikor láttam, hogy Ralfnak gondjai vannak, megpróbáltam mellette is elmenni."
"Az autó végig egyenletesen jó teljesítményt nyújtott, remek volt az egyensúlya, és Michael kiesése után könnyű versenyünk volt."
"A különbség köztem és Schumacher között forgalomtól függően állandóan 5,9-6 másodperc körül mozgott. És ekkor arra gondoltam, miért ne nyerhetném meg a versenyt? Még csak féltávnál jártunk, és meglepetésre csak öt másodperccel maradtunk le."
"Az utóbbi versenyeken annyi, de annyi problémám volt. Magyarországon veszítettem, Olaszországban tönkrement a motor – persze, hogy szükségem volt némi szerencsére."
"Nem is akartam elhinni, amit láttam, hiszen nem fordul elő gyakran, hogy egy Ferrarinak mechanikai problémája van. Ez volt a második meglepetés, a nagyobb meglepetés."
"A győzelem nagyon sokat jelent, nem csak nekem, a csapatnak is. Már rég megérdemeltük volna, a Magyar Nagydíj óta bármikor, de soha nem sikerült."
"A versenyek hosszúak, végig kell menni a távon, ez nagyon fontos. A bajnoki cím sorsa Brazíliában dől el, és mi tudjuk, hogy mire számíthatunk. Ugyanaz megtörténhet velünk is, ami most Schumacherrel, ezért nem fogunk semmit kockáztatni."