Egy szabad hétvége után folytatódott a Formula–E kiírása, a mezőny Japán után Kína felé vette az irányt, ahol Maximilian Günther sajátította ki a pole pozíciót. Mellőle Taylor Barnard rugaszkodhatott el, míg a második sorban a címvédő Pascal Wehrlein és Nick Cassidy foglalhatott helyet. Az első ötöst Nyck de Vries tette teljessé, miközben az egyéni vb-összetettet vezető Oliver Rowland várhatta a piros lámpák kialvását.
Wehrlein fantasztikusan jött el a harmadik rajtkockából, és az első kanyar után már ő vezetett, miközben mögé Rowland zárkózott fel, aminek következtében Günther gyorsan a harmadik pozícióban találta magát. Az első körökben ugyanakkor eléggé sokat változott a helyzet az élmezőnyben, ami balesetben csúcsosodott ki.
A második körben Jean-Éric Vergne egy kései manővert indított Edoardo Mortara ellen az utolsó kanyarban, a két autó összeért, aminek következtében utóbbi kiforgatta Cassidyt. Az incidensben a svájci és az új-zélandi kocsija is megsérült, így útjuk a bokszutcába, majd a mezőny végére vezetett.
Elsőként Stoffel Vandoorne használta fel az 50 kW-os támadó módját, aki többek között az egymással csatázó Jake Hughes és Rowland mellett is elment. A támadó módok aktiválása nyomás sokat változott a sorrend, a 9. körben De Vries állt az élen, mögötte Lucas di Grassi, Rowland, Günther, valamint Sébastien Buemi alkotta az első ötöst, miközben Wehrlein egészen a 12. helyig szorult vissza.
A Porsche-versenyző ugyanakkor nem adta fel, és visszazárkózott az ötödik pozícióig, míg az élen De Vries, Nico Müller és Robin Frijns állt, mielőtt elkezdődtek volna a kötelező kiállások. Elsőként Müller jött ki a bokszba a 12. körben, miközben Rowland megint arra játszott, hogy a kiállása előtt használja el az első támadó módját. A taktikát azonban lekövette De Vries is, míg Wehrlein az 50 kW-os energiatöbbletet lőtte el.
Günther visszatért az élre, mögötte Rowland érkezett, de utóbbira nagy nyomást gyakorolt Wehrlein, aki hamarosan sikeres offenzívát indított a vb-éllovas ellen. Rowlandot aztán a tizenhárom helyet javító Frijns is megelőzte. Günther győzelme onnantól fogva már nem került veszélybe, s az idén másodszor állhatott fel a dobogó felső fokára. Mögötte Vergne az utolsó körben két ellenfelét, Barnardot és remek felzárkózást bemutató Dan Ticktumot is meglepte, hogy aztán csapata, a DS Peske váratlan kettős sikerrel irányítsa magára a figyelmet.
Harmadikként Barnard szelte át a célvonalat, és lépett előre a második helyre a bajnokságban, miközben Ticktumnak meg kellett elégednie a negyedik pozícióval. Az ötödik a vb-éllovas Rowland lett, majd Norman Nato, Sam Bird, De Vries, Buemi és Frijns tette teljessé az első tízest.
Folytatás vasárnap a második sanghaji fordulóval.
A világbajnokság élmezőnye 10 verseny után: 1. Oliver Rowland (brit, Nissan) 171 pont, 2. Taylor Barnard (brit, McLaren) 85, 3. Pascal Wehrlein (német, Porsche) 84, 4. António Félix da Costa (portugál, Porsche) 73, 5. Maximilian Günther (német, DS Penske) 71, 6. Jean-Éric Vergne (francia, DS Penske) 64, 7. Nyck de Vries (holland, Mahindra) 56.