Herczig Norbert (Fotók: fiaerc.com)

 

Nyerni jött. Nem keresett kifogásokat (hogy most van itt először), nem maszatolt, megmondta, hogy egy cél lehet: a győzelem. És már rögtön szombat reggel elindult az efelé vezető úton. Annak ellenére átvette a vezetést az összetettben, hogy a nyitó szakaszon megpördült és veszített vagy tíz másodpercet; onnantól vissza se nézett. Andreas Mikkelsen nem véletlenül nyert világbajnoki futamokat és nem véletlenül állt többször is a dobogón, olyan profizmussal alkalmazkodott a folyamatosan változó körülményekhez, mint senki más.

„Jó kis nap volt, nem hibáztunk, nem kaptunk defektet és viszonylag megnyugtató előnnyel vezetünk – mondta Mikkelsen. – A rajt előtt bíztam benne, hogy harcolhatunk a győzelemért és így is lett, úgyhogy a tervek szerint halad minden. A hosszú gyorsasági volt a kedvencem, nagy kihívást jelentett mindenkinek.”

„NAGYON ÖRÜLÜNK”
„Most mellénk állt egy kicsit a szerencse, de fel is készültünk rendesen, mert tudtuk, hogy ez egy nagyon nehéz verseny lesz – értékelt Hadik András, a magyar bajnoki futam győztese. – Egyrészt az időjárás miatt, másrészt a pályák okán, amelyek a hideg és a sár miatt eléggé csúszósak. Nagyon örülünk, hogy megnyertük a bajnoki futamot, és az összetettben is átvettük a vezetést. Eddig az volt a fontos, hogy a magyar értékelésben megtartsuk a vezetést, de vasárnap megpróbálunk egy kicsit jobban rápattanni a gázra.”

Sokáig úgy tűnt, hogy Mikkelsen legfőbb ellenfele a kétszeres Európa-bajnok Alekszej Lukjanjuk lesz, mígnem az orosz öt perccel korábban érkezett az egyik időellenőrző állomásra, ami öt perc büntetést jelentett számára. Elképzelni sem akarjuk, milyen beszélgetés zajlott ezek után az autóban, hiszen ezzel elúszott nem csupán a győzelem, de ebben a bitang erős mezőnyben talán még a pontszerzés lehetősége is.

A legjobb magyar a Herczig Norbert, Ferencz Ramón kettős, amely szépen építkezett a nap folyamán, s mivel szerencsére elkerülték a nagyobb problémák, a negyedik helyről várja a folytatást.

„A szombati nyolc szakasz közül talán csak az első nem sikerült úgy, ahogy szerettük volna: óvatos is voltam, és utol is értük az egyik ellenfelünket, aki az árokba csúszott, s elénk tették vissza az útra – mondta a négyszeres abszolút bajnok Herczig. – A további gyorsaságikon jó tempót diktáltunk, egyáltalán semmi rumlink nem volt, amit pedig a nézőktől kaptunk, az szívet melengető. Sokan vannak a pályák szélén, és óriási szeretetet adnak.”

Herczig Norbert

 

Az idén nem azonos a kontinensviadal és az országos bajnoki futam távja, a magyar verseny az első napon véget ért, ezt Hadik András nyerte meg. S még értékesebbek a most szerzett pontok, ha hozzátesszük, hogy a bajnokság első két helyezettje idejekorán búcsúzni kényszerült.

A verseny rajtja előtt Vincze Ferenc egy ponttal vezetett Velenczei Ádám előtt, s most a harmadik-negyedik hegyen állnak.

Vincze rögtön a szombati első szakasz 200. méterénél félreállt: „A turbó ment tönkre, el sem tudom mondani, mennyire csalódott vagyok.”

Ugyanígy érezhet Velenczei is, akinek autójában eltört a hátsó felfüggesztés. „A hatodik szakasz végén, a katlanban túl gyorsan érkeztünk meg az egyik szűkebb részre... Eltört a hátsó felfüggesztés, kifordult a kerék, esélyünk sem volt folytatni...” – mondta a navigátor, Szőke Tamás.

Így azután Hadik mögött az elképesztő hajrát produkáló Turán Frigyes, Bagaméri László kettős szerezte meg a második helyet, pontosan egészen addig ezt hittük és hitte, amíg két órával később célba nem értek a kizárólag a magyar bajnokságba nevezők, mert közülük ketten (Klausz Kristóf és Német László) is megelőzték. „Ebből a napból kihoztuk a maximumot, teljesen megváltozott a bajnokság állása, Hadik Andris vezet, mi vagyunk a másodikok, de négyen vagyunk tízegynéhány ponton belül, úgyhogy őrület, ami itt lesz a hajrában” – mosolygott Turán.

A magyar bajnokság december első hétvégéjén a Mikulás ralin fejeződik be, ám a jelenlegi két éllovast vasárnap még láthatja a közönség az Európa-bajnoki mezőnyben!

RALLY HUNGARY, AZ EB 4. FUTAMA, NYÍREGYHÁZA
Abszolút sorrend 9 gyorsasági szakasz után:
1. Andreas Mikkelsen, Ola Floene (norvég, Skoda Fabia Rally2 Evo) 1:07:55.9, 2. Breen, Nagle (ír, Hyundai i20 R5) 23.6 másodperc hátrány, 3. Munster, Louka (luxemburgi, belga, Hyundai i20) 1:21.3 p h., 4. Herczig, Ferencz (magyar, Volkswagen Polo R5) 1:57.0 p h., ...12. Hadik, Kertész (magyar, Ford Fiesta R5) 3:13.2 p h., ...19. Turán, Bagaméri (magyar, Volkswagen Polo R5) 5:42.9 p h.

Érdi Tibor

 

ÉRDI VEZET ERC2-BEN
Mindenképp szót kell ejteni az ERC2-es kategóriáról, amelyben az ifjabb Érdi Tibor, Csökő Zoltán kettős vezet az összetettben és a versenyen is – méghozzá viszonylag megnyugtató előnnyel. A kategóriában korábban két Európa-bajnoki címet szerző Érdi arcáról letörölhetetlen volt a mosoly a szervizparkban: „Szenzációs napunk volt, minden a terveink szerint alakult. Az autó jó, a taktika is beválik, úgyhogy néhány szakaszon már arra is volt lehetőség, hogy nyújtsunk valami extrát a nézőknek – Mádon többet mentünk lapjával, mint egyenesen. Egyáltalán semmi kalandunk nem volt, négy perc fölött vezetjük a kategóriát, nagyon boldogok vagyunk” – mondta Érdi Tibor.