A vb-éllovas Oliver Rowland szerezte meg a pole pozíciót a vasárnapi időmérőn Tokióban, így ő várhatta az élről a piros lámpák kialvását az idei kiírás kilencedik versenyén. Mellőle Dan Ticktum rugaszkodhatott el, míg a második sorban Pascal Wehrlein és Jean-Éric Vergne foglalhatott helyet. A fő kihívók közül António Félix da Costa a hetedik, míg Taylor Barnard kilencedik pozícióból várhatta a rajtot, miközben az utolsó szabadedzésen autót törő Mitch Evans el sem tudott indulni a futamon.
Rowland jól jött el, és sikerült megtartania a vezetést, miközben Ticktumnak védekeznie kellett az őt támadó Wehrleinnal szemben, de végül nem történt helycsere az első három helyen. A mögöttük érkezők közül Da Costa, Barnard és Jake Hughes volt az első, aki aktiválta a támadó módot, akiket a következő körben Rowland kivételével valamennyi pilótatárs követett. Ticktum a 8. körben vette át a vezetést, mögé Barnard zárkózott fel, míg a harmadik pozícióba Wehrlein lépett előre, így a vb-éllovas visszaszorult a negyedik helyre.
Nem sokkal később aztán a címvédő Barnardot is maga mögé utasította a második pozícióért, miközben Nyck de Vries hátrahagyott törmelékei miatt rövid ideig teljes pályás sárga zászlós jelezés lépett érvénybe. Wehrlein a 17. körben sikeres offenzívát indított a vezetésért, a német a 15-ös kanyarban előzte meg Ticktumot, miközben Rowland is ellőtte az első támadó módját, aminek következtében visszaszorult a hatodik helyre, de a vb-éllovas hamarosan megelőzte Nick Cassidyt, miközben előtte Dennis előzte meg Edorado Mortarát a negyedik pozícióért.
Rowland és Cassidy a 22. körben aktiválta az utolsó támadó üzemmódját, utóbbi egészen a második helyig tornászta magát előre, miközben az élcsoport is előtte a második támadó módját. A vb-éllovas az 50 kW-os teljesítménypluszt kihasználva sorra vadászta le az előtte haladókat, és noha Wehrlein megpróbált ellenállni, nem volt ellenszere Rowland ellen, aki öt körrel a vége előtt az élre állt, majd elsőként szelte át a célvonalat csapta hazai pályáján. A brit az újabb sikerének köszönhetően még tovább növelte az előnyét az egyéni összetettben, s első számú kihívójává a mögötte célba érő Wehrlein lépett előre.
Harmadikként Ticktum látta meg a kockás zászlót, aki pályafutása során először ünnepelhetett dobogón, míg az első ötös sorát Dennis és Lucas di Grassi zárta. A hatodik Vergne lett, majd Cassidy, Sam Bird, Sébastien Buemi, valamint Maximilian Günther tette teljessé az első tízest, miután a hajrában Mortara küldte a falba Barnardot, előbbi büntetést kapott az eset miatt, miközben a pályára kellett küldeni a biztonsági autót is. A korlátozást az utolsó körre oldották fel.
A világbajnokság élmezőnye 9 verseny után: 1. Oliver Rowland (brit, Nissan) 161 pont, 2. Pascal Wehrlein (német, Porsche) 84, 3. António Félix da Costa (portugál, Porsche) 73, 4. Taylor Barnard (brit, McLaren) 69, 5. Jake Dennis (brit, Andretti) 56, 6. Nyck de Vries (holland, Mahindra) 52, 7. Edoardo Mortara (svájci, Mahindra) 47.