A magyar hajó 3 nap 10 óra 28 perc és 57 másodperc alatt vitorlázta végig az angliai Cowes és a franciaországi Cherbourg közötti távot, és a jónak számító 35. helyet érte el az egytestűek között. Weöres Szabolcsék a befutó után nem kötöttek ki, hanem lendületből elindultak Les Sables d'Olonne-ba, a Vendée Globe anyakikötőjébe.
„Nagyon élveztem a versenyt, szerintem nagyon jól sikerült, kihoztuk a körülményekhez képest a maximumot. Végig küzdöttünk, itt a végén élveztük a játékot, mert tiszta kishajós hátszél volt. Nagyon jól sikerültek a manőverek. Az elején az erős szelet jól abszolválta a hajó, a hibalista nőtt, apró szerelnivalók vannak, de ez ilyenkor természetes. Az is volt a cél, hogy ez most jöjjön ki, és majd ne egy transzatlanti versenyen. Alig várjuk, hogy pihenjünk, mert nagyon intenzív volt az utolsó két nap és két éjszaka. Most visszamegyünk Les Sable d'Olonne-ba és elpakoljuk a hajót, de aztán haladunk tovább lépésről lépésre” – nyilatkozott Weöres Szabolcs a célba érkezés után csapata tájékoztatása szerint.
Fa Nándor szintén kiemelte, hogy a hajó jól teljesített.
„Befutottunk a versenyben, nagyon elégedettek vagyunk. Főleg a végjátékban mentünk jól, fantasztikus navigációval kihasználva az áramlatokat még két hajót megelőztünk. Tulajdonképpen nagyon szépen vitorlázva, ember, hajó rendben teljesített” – mondta Fa Nándor.
Weöres Szabolcs hajójának, a New Europe-nak az átépítés után ez volt az első megmérettetése. Az IMOCA 60 lábas vitorlás 2007-ben, Új-Zélandon épült és már többször megkerülte a Földet. A tavalyi Route du Rhum (A rum útja) sikeres teljesítése után Weöres Szabolcs úgy döntött, hogy szükség van az átalakításokra, így a hajót teljesen szétszedték és átvizsgálták.
A világ legnehezebbnek tartott sportversenye, a 10. Vendée Globe, amelyen az indulóknak egyedül, kikötés és külső segítség nélkül kell megkerülniük a Földet egy 60 láb hosszú vitorlással, jövő novemberben rajtol.
(MTI)