A THE ICON egy 13,15 méter hosszú, nagyfeszültségű akkumulátorral szerelt hajó, mely 30 csomó végsebességre képes. Kategóriája úttörőjének számít, hisz eddig a gyorsabb és nagyobb hatótávolságú vízi járművek között kizárólag belsőégésű erőforrással szerelteket gyártottak. Az újdonság megalkotásához a jachtsport egyik innovációját használta a BMW és a TYDE hajóépítő vállalat – ez nem más, mint a hordszárnyas kialakítás. Ennek köszönhetően a hajó a vízszint alatt lévő szárnyszerkezeten támaszkodik, a hajótest pedig a vízfelszín felett lebeg. Ez magasabb szintű utazási kényelmet és nagyobb utazósebességet garantál.
Jól tükrözi a vízi és a közúti mobilitás gyümölcsöző kapcsolatát, valamint a bajorok fenntarthatósággal kapcsolatos holisztikus látásmódját, hogy a THE ICON hajtásához szükséges energiát a BMW i3 prémium kompakt autó nagyfeszültségű akkumulátorai biztosítják. A márka első sorozatgyártásban kínált tisztán elektromos – ma már nem gyártott – modelljének akkumulátorai tehát a vízi közlekedésben élnek tovább. A Magyarországon is népszerű i3 helyébe pedig számos másik elektromos modell lépett.
Mi sem mutatja jobban az elektromobilitás térnyerését – amely az autóiparban már évekkel ezelőtt elindult –, mint az a tény, hogy az idén bemutatott BMW i5-tel már féltucatra nőtt az elérhető zéró emissziójú BMW-k száma. Az opciókkal együtt a modellek teljesítménye és hatótávja is nőtt – azaz rohamléptekben fejlődik a technológia. A BMW i5 már úgy kínál kényelmes otthoni töltést, 205 kW-os ultratöltést és akár 582 km-nyi hatótávot, hogy közben a sportosságról sem kell lemondania a jövőbeni tulajdonosoknak. Az erősebb modellváltozat, a BMW i5 M60 442 kW / 601 lóerő maximális teljesítményre képes, csúcs forgatónyomatéka pedig 820 Nm.
Közben a fenntarthatóságról sem feledkezik meg a márka, amely fokozatosan növeli az újrahasznosított anyagok arányát a modelljeiben. Az i5 lett az első BMW, amely már alapfelszereltségként teljes egészében vegán utastérrel gurul le a gyártósorról, miközben egyes modellek szőnyegei újrahasznosított nejlonhulladékból előállított, szintetikus fonalból készülnek. Az ECONYL néven ismert anyag alapját a kidobott halászhálók, az elhasználódott padlóburkolatok és a műanyaggyártásból származó hulladékmaradványok adják.
A THE ICON-t nem tanulmány- vagy koncepciójárműnek szánták az alkotói. A műszaki alapjaira megálmodott jövőbeni hajók viszont felgyorsíthatják az emisszió-mentes vízi mobilitás elterjedését. Utópiának tűnik az utóbbi gondolat? Néhány éve sokak szemében az elektromobilitás térnyerése is az volt.