Csak interneten rendezhették meg a világjárvány miatt 2021-ben, de így is akkora sikert aratott, hogy nem is lehetett kérdés: lesz folytatás. Ha így nézzük, másodszor, személyes jelenléttel pedig először rendeztek sportmarketingnapot a Szerencsejáték Zrt. szervezésében. Az esemény célja, hogy támogassa a magyar sportsikerek üzleti értékké formálását, és elősegítse a magyar élsport gazdasági és üzleti eredményességét.
„Az elmúlt tíz évben Magyarországon kiemelt stratégiai ágazatként kezelték a sportot – nyitotta meg a konferenciát a sportért felelős helyettes államtitkár, Schmidt Gábor. – Most láthatjuk, hogy azok a klubok, szervezetek reagáltak a legjobban a közelmúlt nehéz körülményeire, amelyek előrelátóan fenntartható fejlesztéseket eszközöltek.”
A fenntarthatóság több értelemben is központi témaként szolgált az előadások, beszélgetések során, egyrészt környezettudatossági szempontból, másrészt a sport mint termék fenntarthatóságának szempontjából. Ugyanis napjaink változó fogyasztói igényei mellett nem fér bele, hogy a régi, megszokott utakat járják a klubok, komplexebb élményt kell nyújtani, és meg kell célozni az új csatornákat, amelyeken keresztül a fiatal generációkat is meg lehet szólítani.
Mert ahogy több előadó is kiemelte, a tévés közvetítések csökkenő nézettsége ellenére nem arról van szó, hogy a fiatalokat nem érdekli a sport, csupán más felületeken követik az eseményeket – mivel a modern médiában a célközönség limitált idejére „túlkínálat” van a tartalmakból, így valószínűbb, hogy például nem ülnek le két órára a televízió elé, csak Facebookon nézik végig kedvelt csapatuk/bajnokságuk meccsösszefoglalóját.
Ezenkívül nagy hangsúlyt kapott a konferencián az e-sport, még akkor is, ha sokan csak legyintenének rá, vagy nem ismerik el valódi sportként. Ahogyan a Nemzetközi E-sportszövetség elnöke, Vlad Marinescu is rávilágított, a lebonyolítási rendszer egyezik a hagyományos sportokéval: csapatok szervezett szabályrendszerben mérik össze a tudásukat hivatalos versenyeken, amit különböző platformok közvetítenek a rajongóknak. Bánhegyi Zsófia, a Szerencsejáték Zrt. marketing- és kommunikációs igazgatója pedig elárulta, a sportfogadások között hazánkban a negyedik legtöbb kötés e-sportra érkezik. A jövőben tehát semmiképp sem lesz elhanyagolható tényező a piacon, a kluboknak is nyitniuk kell ebbe az irányba, ha a fiatal generációkat is megszólítanák, ha tetszik, ha nem.
Az eseményen a háromszoros olimpiai bajnok kardvívó, a Tippmix márkanagykövete, Szilágyi Áron is tartott kerekasztal-beszélgetést a mentális felkészülés és egészség témájában.