Mint elhangzott: az ősztől elérhető Sakkjátszótér komplex képességfejlesztő program beépítésével már ötéves kortól felkészíthetik a gyerekeket az iskolai életre és a digitális kor kihívásaira a szülők és a pedagógusok.
A Sakkpalota-program 2013-ban került be a Nemzeti alaptantervbe, s az általános iskolák alsó tagozatában választható tantárgyként szerepel.
„Amikor gyerekeink óvodások lettek, akkor gondoltam arra, hogy őket sem kellene kihagyni a sakk öröméből” – mondta Polgár Judit, aki elismerte, kezdetben nem hitték volna, hogy ilyen pozitív visszajelzéseket kapnak a pedagógusoktól és a szülőktől, hogy ilyen nagyságúra növi ki magát az iskolai program.
„A kezdeti nehézségek után ma már önbizalommal telve végezzük a munkánkat” – tette hozzá. Eddig több mint 700 pedagógus kapta meg a képzést és több mint 250 iskolában alkalmazzák a Sakkpalota-programot.
Mészáros Ibolya, a Brumi Óvoda vezetője kijelentette, büszke arra, hogy intézményük részt vett a Sakkjátszótér-program kidolgozásában, pedagógusaik ötleteikkel segítették a végleges forma kialakítását.
„A program segítségével zökkenőmentes lehet az óvoda és az iskola közötti átmenet” – hangsúlyozta.
A háttér megteremtésében segítséget nyújtott a Magyarországi Evangélikus Egyház, amely – mint az az írásos tájékoztatóból kiderül – „felismerve a Sakkjátszótérben rejlő nevelési, oktatási, fejlesztési lehetőségeket, együttműködési megállapodás keretében biztosítja az anyagi és logisztikai hátterét a szakmai munkának”.
A Sakkjátszótér-programról Polgár Judit kiemelte, fő eleme, hogy „játékos, nemcsak az oktatási intézményekben, hanem otthon is használhatják a gyerekek és a szülők„. A figurák megelevenednek, történik velük valami, és az események elmesélésével fejlődik a gyerekek kommunikációs készsége.
A programokat kidolgozó Polgár Judit Sakk Alapítvány az ismertetés szerint küldetésének tekinti a társadalmi fejlődést, a sakkot mint oktatási eszközt alkalmazva úttörő szerepet vállal a gyermekek megismerési és gondolkodási készségeit fejlesztő programok, illetve eszközök kifejlesztésében.