A magyar hajós – aki pénteken reggel fedélzeti videokonferencián keresztül adott exkluzív interjút az MTI-nek – elmondta: mindketten boldogok, hogy megkerülték a Horn-fokot, melyet az tesz különösen értékessé, hogy nem csupán egyik oldalról a másikra hajóztak át, hanem előtte a teljes déli óceáni körtkörbevitorlázták.
Fa Nándor hangsúlyozta, hogy a Horn-fok elérését megelőző öt-hat hét nagyon kemény volt, s ennek a csúcspontja volt Dél-Amerika legdélebbi pontjának megkerülése.
„Természetesen érzi az ember ezt a több mint két hónapnyi vitorlázást itt az óceánon, annak ellenére, hogy igyekszünk karban tartani magunkat, de sok idő ez kint a vízen, s nekünk eléggé kemény utunk volt mindenféle szempontból, technikailag és taktikailag is” – jelezte Fa Nándor hozzátéve, fáradnak, de annyira nem, hogy ez problémát okozna a számukra.
Jelenleg Fa és Colman is élvezi, hogy kapaszkodnak fel az Atlanti-óceánon, s egyre jobb körülmények közé kerülnek.
„A hajó kiválóan bizonyít, minden rendben van vele, de tengernyi apró problémánk van. Ezek a bizonyos gyermekbetegségek, amiken egyrészt túl vagyunk, másrészt valahogy megoldjuk” – beszélt Fa a Spirit of Hungaryről, amellyel nagyon elégedett, mert jó sebességgel tudtak vele haladni mindenhol, ugyanakkor sok olyan kisebb gondjuk van, melyekkel együtt kell hajózzanak már egészen a célig.
A vitorlással kapcsolatban azt is elmondta, hogy összehasonlítva a korábbi hajóival, azoknál lényegesen jobb, úgy iránystabilitásban, mint a nagy hullámok közötti hajózásban, illetve a huzamosabb időn át nagy tempóban haladásban.
A Spirit of Hungary a hetedik helyen halad a versenyben, a hatodik Renault Capturtől közel 1200, míg az éllovas Cheminées Pujoulat-tól több mint 4700 tengeri mérföldre leszakadva.
„Nyomjuk tovább. Tudjuk, hogy van előttünk még legalább három hét vitorlázás, de erre fel is vagyunk készülve” – hangsúlyozta Fa Nándor.
Fa Nándor hangsúlyozta, hogy a Horn-fok elérését megelőző öt-hat hét nagyon kemény volt, s ennek a csúcspontja volt Dél-Amerika legdélebbi pontjának megkerülése.
„Természetesen érzi az ember ezt a több mint két hónapnyi vitorlázást itt az óceánon, annak ellenére, hogy igyekszünk karban tartani magunkat, de sok idő ez kint a vízen, s nekünk eléggé kemény utunk volt mindenféle szempontból, technikailag és taktikailag is” – jelezte Fa Nándor hozzátéve, fáradnak, de annyira nem, hogy ez problémát okozna a számukra.
Jelenleg Fa és Colman is élvezi, hogy kapaszkodnak fel az Atlanti-óceánon, s egyre jobb körülmények közé kerülnek.
„A hajó kiválóan bizonyít, minden rendben van vele, de tengernyi apró problémánk van. Ezek a bizonyos gyermekbetegségek, amiken egyrészt túl vagyunk, másrészt valahogy megoldjuk” – beszélt Fa a Spirit of Hungaryről, amellyel nagyon elégedett, mert jó sebességgel tudtak vele haladni mindenhol, ugyanakkor sok olyan kisebb gondjuk van, melyekkel együtt kell hajózzanak már egészen a célig.
A vitorlással kapcsolatban azt is elmondta, hogy összehasonlítva a korábbi hajóival, azoknál lényegesen jobb, úgy iránystabilitásban, mint a nagy hullámok közötti hajózásban, illetve a huzamosabb időn át nagy tempóban haladásban.
A Spirit of Hungary a hetedik helyen halad a versenyben, a hatodik Renault Capturtől közel 1200, míg az éllovas Cheminées Pujoulat-tól több mint 4700 tengeri mérföldre leszakadva.
„Nyomjuk tovább. Tudjuk, hogy van előttünk még legalább három hét vitorlázás, de erre fel is vagyunk készülve” – hangsúlyozta Fa Nándor.