Ahol rendszeresen sportolnak, ott kevesebb a válás, nagyobb a gyerekvállalási kedv, a lakosság egészségesebb testileg-lelkileg, jobb a kedve, így magasabb minőségű munkára képes; mindennek pedig hatalmas nemzetgazdasági jelentősége van. Az év sportkampányainak egy része éppen arra hívta fel a figyelmet, hogy sokkal többet kellene sportolnunk és jóval rendszeresebben.
A Coca-Cola testébresztő programja a nők példamutató szerepkörére hívja fel a figyelmet a családban, nekik ezért fontos a több mozgás, de jóval több megbecsülést is érdemelnek. A Samsung Hope Relay minden felnőttnek és gyereknek szól, sportra buzdítja a nagyobbakat is, hogy jó mintát lássanak maguk előtt a fiatalok, ezzel párhuzamosan helyi gyermekszervezeteket támogat.
A Média Unió 3x1 és jobban megy kampánya heti három óra sportolásra biztat, amit, valljuk be, mindannyian be tudunk illeszteni az időbeosztásunkba, ha elég leleményesek vagyunk. Mi járunk jobban, mert a sport – nem csak a kampány szerint – kapcsolatokat, közösséget teremt és oldja a feszültséget, amire oly nagy szükség van ebben a kapkodó világban. A cél az, hogy sportoló nemzet legyünk, ne csak sportnemzet. Hiszen utóbbi, Londonban láttuk, valóság: az a kevés versenyzőnk, aki megmaradt, a világ legjobbjai közé tartozik.
Az E.ON LOND.ON az olimpizmus eszméjét hirdeti a MOB támogatásával. Olimpikonjaink támogatása áll a középpontjában a MOL – Le a kalappal! kampányának, a Soproni – Emeljük a poharunkat! programja pedig a digitális kapcsolatot segíti a sportolók és a szurkolók között.
Az oly fontos felsőoktatási tanulást helyezi előtérbe az MVM Olimpikon Életútprogram, hogy az élversenyzők a civil életre is felkészülhessenek.
A Spar Budapest-maratoni pedig az utcára hív mindenkit, hogy legalább nézőként résztvevője legyen a hatalmas és látványos tömegsportrendezvénynek.
Bővebben az evsportoloja.hu oldalon lehet megismerni a fenti sportkampányokat, és itt is lehet szavazni arra, melyiket tartjuk a legjobbnak.