Az eseményt felvezető szerdai sajtótájékoztatón Szujó Zoltán, a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség elnöke elmondta, hogy a rali ma egészen mást jelent, mint 8-10 évvel ezelőtt, ezért volt fontos egy új versenyszabályzat megalkotása. Örömének adott hangot, hogy soha nem látott összefogás mellett készült el a nagyon gondosan összeállított dokumentum.
Az idei bajnoksággal kapcsolatban kiemelte: régi kritika volt, hogy kevés a murvás futam hazánkban, ami így nem készítette fel a versenyzőket a külföldi futamokra. Idén, a hatból kettő is murvás futam lesz, ami szakmailag előrelépés – fűzte hozzá.
Hoffer Zsolt rali-szakágvezető szerint a teljes szakágat átfogó szabályozás született, amely szerdán kerül fel a szövetség weboldalára.
Lakatos Róbert, a verseny főszervezője közölte, hogy három év után rendez újra önálló futamot Székesfehérvár, és több mint 20 év után újra murvás futammal indul a bajnokság. Megemlítette, hogy a szokásoknak megfelelően szombat délután a belvárosban lesz egy szuperspeciál szakasz, amelyen a tereprali-autók is részt vesznek.
Jelezte, hogy öt helyszínen rendezik a versenyt, amely komoly kihívást jelent majd a versenyzőknek, hiszen nagyon tempós gyorsasági szakaszok várnak rájuk. Izgalmas verseny vár a nézőkre, akik a MOL Aréna Sóstó parkolóiban kialakított szervízpark egész területét látogathatják.
A versenyre az előzetes adatok szerint 61 rali- és 23 terepralipáros nevezett.