A Wrooom 23 éven át jelentette a Ferrari F1-es csapatának, majd a Ducati MotoGP-alakulatának szezonkezdetét. Az egyhetes sajtóesemény igazi luxusélményt adott a média képviselőinek (rengeteg ajándék, privát síoktató, hatalmas partik stb.), egészen 2013-ig, amikor is a globális gazdasági helyzetre hivatkozva, a Phillip Morris akkori alelnöke (neki köszönhetően jött létre az esemény), Maurizio Arrivabene bejelentette, hogy ez a korszak lezárult.
A gyári Ducati-pilóták közül utoljára tehát Andrea Doviziosónak és Nicky Haydennek adatott meg egy ilyen ünnepi szezonkezdés, amit azóta is minden versenyzőjük szomorúan és irigykedve emlegetett.
2022-es sikerüket követően, amikor is mindent megnyertek a MotoGP-ben és a WSBK-ban (beleértve az egyéni világbajnoki címeket is), a Ducati úgy döntött, ideje ismét életre kelteni az eseményt, ami Campioni In Pista, azaz Bajnokok a pályán fantázianévvel tért vissza, és kizárólag a kétkerekű bajnokságokra koncentrált.
Ezzel a két és fél nappal nemcsak a 2023-as évet szerették volna méltóképpen köszönteni, de egy utolsó ünneplése is volt a 2022-es sikereknek, ahol a MotoGP és a WSBK gyári csapatok és versenyzőik (Pecco Bagnaia, Enea Bastianini, Álvaro Bautista és Michael Ruben Rinaldi) teljesen egyforma bánásmódot és reflektorfényt kaptak.
A vasárnapi esti „nyitóvacsorán” (ahogy az összes többi programon is) a Ducati teljes vezérkara és a pilóták is részt vettek, Michael Pirro, tesztversenyzővel kiegészülve. Egész pontosan Bautista és Rinaldi az utolsó napot már kihagyták, mivel szólította őket a kötelesség, azaz a jerezi téli teszt.
A hangulat olyan volt, mint az első nap az iskolában, hiszen a jelenlévő közel 60 újságíró is most találkozott először november óta. Míg Bagnaia több kört is tett a vendégek között, vörösborral koccintva, és szinte mindenkivel beszélgetve, addig Bastianini inkább a sarokban meghúzódva töltötte az estét barátnője és néhány olasz újságíró társaságában.
Hétfőn következett a program hivatalos része, azaz a motorok leleplezése, az interjúk és sajtótájékoztatók, ahol többek között a Ducati MotoE motorját is megismerhettük közelebbről. Eközben a pilóták a jégen autókáztak az ott felsorakoztatott elektromos hajtású Audikkal, amit másnap mi, újságírók is kipróbálhattunk.
Az egész nap szakadó hó ellenére egészen szép kis tömeg gyűlt össze késődélután a Sissi téren, ahol a közönség is megtekinthette az idei motorfestéseket és némi autógramm-vadászatra is lehetőség nyílt.
A vacsoráról, amit 2500 m magasan rendeztek meg, a vendégek nagy része, köztük a pilóták is, sílécen távozott.
Az éjszakai lesiklás és önmagában a korai kelés ténye sem riasztotta el Bagnaiát a másnap hajnali siklástól, amit napfelkeltekor tartottak, ez pedig 5:30-as gyülekezőt jelentett.
Mint kiderült, Bastianininek nem kenyere a korai kelés, ezért ő a síversenyen csatlakozott a keddi programhoz. Hogy csupán a sítudáson múlt-e, vagy esetleg az is számított, hogy kipihentebb volt, azt nem tudni, de az biztos, hogy a MotoGP-bajnokság tavalyi bronzérmese megnyerte a lesiklást a Gazzetta dello Sport és az olasz Sky televízió híres riportere, Guido Meda előtt.
Pecco Bagnaia helyezését nem hozták nyilvánosságra, de így is egyértelmű, hogy az első csatát Bestia nyerte, ezt a labdát pedig az esemény házigazdája is lecsapta a búcsúbeszédek során. Míg Enea szája fülig ért, addig Pecco próbált tudomást sem venni a körülötte elhangzó mondatokról.
Mindezek ellenére, aki azt gondolja, hogy a két sportoló között már most óriási a feszültség, vagy hogy kimondottan utálják egymást, azokat ki kell ábrándítanunk. Nem kérdés, hogy a pályán ellenfelek lesznek (ahogy voltak már tavaly is), de mind a ketten pontosan a helyén tudják kezelni a dolgokat. A vacsorák alatt nemcsak egy asztalnál, de egymás mellett ültek, sőt a második este ehhez közösen rendezték át a terepet és tolták össze az asztalokat, hogy elférjenek.
„Régóta ismerjük egymást, azóta, hogy minimotorokkal versenyezni kezdtünk. Szóval egész életünkben ismertük egymást. Hogyan jellemezném Eneát? A helyes válasz az, amit saját maga mondott tavaly: egy gazfickó. Mert úgy nyomja, mint egy gazfickó, nem? Szerintem nagyon okos és versenyképes. Ugyanazt a dolgot akarjuk, és mindent megteszünk érte, hogy elérjük. Intenzív lesz a harc közöttünk, de intelligensnek kell lennünk és tisztelnünk egymást, hogy jó legyen a viszony közöttünk” – mondta a regnáló világbajnok a sajtótájékoztatón.
„A nagy különbség közöttünk, hogy Pecco MotoGP-világbajnok, én pedig nem vagyok az” – jött a válaszreakció Eneától. „De Pecco szerintem nagyon gyors. Amikor kicsik voltunk sokat harcoltunk egymás ellen minimotorokon, aztán a MiniGP-ben. Moto3-ban és Moto2-ben nem, mert előbb lépett fel, mint én, de most ő a leggyorsabb motoros a világon. Megtisztelő ellene küzdeni, vele harcolni idén a győzelemért.”