MotoGP: bámulatos Bastianini a Bugatti-pályán

KOVÁCS NIKOLETTKOVÁCS NIKOLETT
Vágólapra másolva!
2022.05.15. 16:46
null
Nemhogy triplázni, de duplázni sem tudott még idén senki Bastianinin kívül (Fotó: Fotó: <a href="https://www.motogp.com/" target="_blank">motogp.com)</a>
Aki erre a befutóra tippelt a Francia Nagydíj MotoGP-futamán, az bizonyosan sokat kaszált ma. Enea Bastianini menedzsere, Carlo Pernat ugyan határozottan állította szombat este, hogy az ő versenyzőjével is számolni kell ma, de erre talán ő sem számított. A francia közönség izgalmas futamot láthatott, de hazai versenyző végül még dobogóra sem állhatott.

 

Az első körökben akkora volt a lökdösődés, mintha egy kétkerekű dodzsemmenetet láttunk volna, egyedül talán az első helyen haladó Jack Millert maradt ki mindebből.


A harmadik kör elején Álex Rins borzolta a kedélyeket, aki az 1-es kanyarban elvesztette az irányítást a motorja felett Bagnaia szélárnyékában. Ahogy a hétvégén korábban Johann Zarco, a spanyol is hatalmas tempóval száguldott át a kavicságyon. Az aszfaltra visszatérés azonban neki nem jött össze, egyszerre vágódott ki alóla mindkét kerék, kis híján visszaesve a vezető boly elé.

„Tele lett a gatyám” – fogalmazott a maga laza módján Miller, hogy mit érzett, amikor meglátta Rinst a földre csapódni.

Pecco Bagnaia a negyedik körben tudott az élre állni, de ehhez Miller hibája és ívről lesodródása kellett a 7-es kanyarban.

 

A vezető Ducati-trió szépen lopta a métereket a többiek előtt Bagnaia, Miller, Bastianini sorrendben, a nyolcadik körben már egy másodperc volt az előnyük Joan Mir előtt, akit Aleix Espargaró és Fabio Quartararo követett.

Ahogy azt Jerezben és sok más pályán is láthattuk már, egyre nehezebb a MotoGP-ben előzni. Az egységes elektronika, az ültetőrendszerek, illetve főként az aerodinamikai elemek olyan korszakot hoztak a királykategóriába, amit valószínűleg egyikünk sem szeretett volna...

Bastianini is látványosan gyorsabb volt Millernél a futam feléhez közeledve, mégsem tudott előzni, ami azt eredményezte, hogy a többiek elkezdtek megérkezni rájuk. Bestia végül a 8-as kanyar féktávján talált fogást az ausztrálon, és azonnal az addigra közel fél másodperccel ellógó Bagnaia nyomába eredt. Ők ketten szépen el is húztak az üldözők elől, a 18-ik körben már két másodperc volt az előnyük.

 

Közben viszont elvesztettük Joan Mirt, aki a 13-as kanyar kigyorsításán bukott a negyedik helyről.


Bastianini annyira formában volt ma, és annyival gyorsabb volt a többieknél, hogy a Dunlop-sikánnál a 21-ik körben Bagnaiát is ki tudta fékezni, aki ugyan visszajött a hatos kanyarban, de ehhez Bestia hibája kellet. A nyolcasban Bagnaia teljesen elfékezte magát, és csak a hosszú körös büntetés vonalán tudta összeszedni a motort. Pedig amikor jól megy neki és megvan a tempója, akkor nem arról híres, hogy sokat hibázna. Ma viszont kétszer is rontott. Ugyanezen kör végén a 13-as kanyar kigyorsításánál elment alóla a motor, ez pedig a futamának végét jelentette és egy kövér nullázást.

Bastianini győzelmét ezután már senki és semmi sem veszélyeztette, így idén harmadik alkalommal állhatott fel a dobogó legfelső fokára, hogy aztán Miller társaságában megízlelhesse a shoey-mámort.

A harmadik helyért Aleix Espargaró és Fabio Quartararo voltak „versenyben”, igen, így, idézőjelben, ugyanis a franciának esélye sem volt támadási pozícióba kerülni, az apriliás pedig nem tette meg neki azt a szívességet, hogy hibázzon.

Aleix így zsinórban harmadjára lett harmadik, és öt futam alatt már negyedik alkalommal távozott haza serleggel a kezében. Ráadásul három ponttal közelebb került a bajnoki tabellán Quartararóhoz, akinek jelenleg négy pontra olvadt az előnye.

Ötödikként Johann Zarcót intették le, aki Marc Márquezzel volt harcban a 21-ik körig. Márquez végül négy másodperccel zárt a ducatis mögött, és csupán másféllel márkatársa, Nakagami Takaaki előtt, aki egész szép versenyt futott ma.

Az egyedüli KTM-es célba érő, Brad Binder nyolcadik lett, míg Miguel Oliveira (a 25. körben), Raúl Fernández (a 7. körben) és Remy Gardner (a 4. körben) bukott.

A kiesők sorát Jorge Martín teszi teljessé, akinek ez a negyedik futama, amit nem tudott befejezni.


GYORSASÁGIMOTOROS-VB, FRANCIA NAGYDÍJ
MOTOGP (27 kör, 115.371 km)

1. Enea Bastianini (olasz, Ducati) 41:34.613 p
2. Jack Miller (ausztrál, Ducati) 2.718 mp hátrány
3. Aleix Espargaró (spanyol, Aprilia) 4.182 mp h.
A pontverseny állása 7 verseny után (14 van még hátra):
1. Fabio Quartararo (francia, Yamaha) 102 pont, 2. A. Espargaró 98, 3. Bastianini 94

A futam teljes végeredménye itt tekinthető meg!

Acosta hatalmas esélyt dobott el, Fernández élt a lehetőséggel

Úgy tűnt, Pedro Acosta kezd végre kilábalni a lejtmenetből, amiben a szezon kezdete óta volt. A második szabadedzéstől kezdve ő volt a leggyorsabb, és első Moto2-es pole-ja után minden esélye megvolt a győzelemre is.

A rajtja remekül sikerült, az élen maradt, és Augusto Fernándezzel a sarkában azonnal el is léptek a többiektől. Az Ajo-fiúk három kör alatt közel két másodperces előnnyel haladtak a mezőny előtt, a hetedik körben pedig már öt másodperccel vezettek.

Acosta Fernández előtt is lopta a métereket, egészen az ötödik körig, amikor majdnem kiesett alóla a motor a célra fordítóban.

A tavalyi Moto3-as világbajnok a 10-ik körben kezdett ritmust váltani, megfutotta saját leggyorsabb körét a futamon, és már épp kezdett ellépni csapatársától, amikor a 6-os kanyarban elkapott egy kisebb huplit, s azonnal elment alóla a motor hátulja. Nehezebb tanulószezonnak bizonyul tehát az első Moto2-es idénye, mint arra bárki számított, de előbb-utóbb biztosan beérik a belefektetett munka, hiszen a tehetsége nem kérdéses.

Fernándeznek ezután már csak arra kellett figyelnie, hogy ne hibázzon, az ugyanis biztos volt, hogy a további dobogós helyekért harcoló trió nem fogja tudni utolérni őt, főleg úgy, hogy Arón Canet, Somkiat Chantra és Cameron Beaubier kemény harcot vívott egymással.

Chantra a 19-ik körben hibázott a 8-as kanyarban, ami elég volt ahhoz, hogy a másodikról a negyedik helyre csússzon vissza, sőt egy kicsit le is szakadt a Canet, Beaubier duó mögött.

Canet biztosan hozta le a második helyet, míg Beaubier kezei közül az utolsó előtti kör végén csúszott ki első világbajnoki dobogós helyének esélye, miután a thai versenyző nem adta fel a harcot.

Fernández válláról hatalmas teher hullott le, eddig utoljára ugyanis a 2019-es San Marinó-i Nagydíjon állhatott fel a dobogó legmagasabb fokára.

A világbajnoki éllovas Celestino Vietti nehéz napon van túl. A 18-ik helyről rajtolva látványosan nem volt meg a tempója ahhoz, hogy beleszóljon a mai futamba. Ehhez képest boldog lehet, hogy csupán három ponttal csökkent az összetettbeni előnye Ogura Aijal szemben, aki az ötödik helyen zárta a Francia Nagydíjat.

MOTO2 (25 kör, 106.825 km)
1. Augusto Fernández (spanyol, Kalex) 40:31.726 p
2. Arón Canet (spanyol, Kalex) 3.746 mp h.
3. Somkiat Chantra (thaiföldi, Kalex) 4.628 mp h.
A pontverseny állása: 1. Celestino Vietti (olasz, Kalex) 108 pont, 2. Aj Ogura (japán, Honda) 92, 3. Canet 89

A futam teljes végeredménye itt tekinthető meg!

Masia nyerte a rövidített futamot

A hét eleje óta ígért eső csak nem kerülte el a pályát. A MotoGP rajtja helyett a Moto3-as futam rajtját követő pillanatokban szemerkélni kezdett. A kör végén a 13-as és a 14-es kanyarokban heten is buktak egymástól függetlenül, a második kör felénél pedig meg is szakította a futamot a versenyigazgató. A célra fordító bukóterében nem kis nevek voltak: a bajnoki éllovas Sergio García, csapattársa, az előző futamot megnyerő, Izan Guevara, Andrea Migno és Szaszaki Ajumu is.


Ezúttal szerencsére egyikük sem lett áldozata az ötperces szabálynak (ennyi idejük van a pilótáknak motorjukkal együtt szabályosan visszatérni a bokszutcába versenymegszakítás esetén), és a szerelők is eszméletlen munkát végeztek, hogy nagyjából 13 perc alatt újraépítették a motorokat.


Az eső persze közben elállt, a nap kisütött, így bár esős versenyt hirdettek, mindenki száraz pályára való gumival vágott neki a 14 körösre rövidített távnak.

Ahogy az első rajtot, úgy a másodikat is remekül kapta el a negyedik helyről rajtoló Diogo Moreira, aki a második kanyarban a vezetést is átvette.

A szombaton élete első világbajnoki pole-ját megszerző Dennis Foggia a második körben az élre állt, de nem sokáig élvezhette ezt a pozíciót Jaume Masia miatt.

Masia egészen a 11-ik körig vezetett, miközben mögötte folyamatos harc zajlott Foggia, García, Szaszaki, Guevara és Szuzuki Tacuki között, már ami az élmezőnyt illeti.

García az utolsó előtti körben hibázott, ami elég volt ahhoz, hogy már ne legyen esélye a győzelemre, sőt a dobogós helyezésre sem.

Az utolsó kört Foggia kezdte meg a vezető ötös boly élén, akik mögött több mint egy másodperces űr alakult ki. A Dunlop-sikánból Masia elsőként jött ki, de akkor még sok volt vissza a körből. A 12-es kanyarban Szaszaki vetődött az élre, ám Masia nem hagyta magát, a 13-asban visszatámadott. Ugyanott Guevara is előzni tudott, így Masia, Szaszaki, Guevara, Foggia, Szuzuki sorrendben intették le őket.

Masia ezzel zsinórban negyedik alkalommal állhatott dobogóra, és Foggiával pontegyenlőségben a második helyről várja a folytatást. A bajnoki összetettet továbbra is García vezeti 17 pontos előnnyel.

MOTO3 (22 kör, 94.006 km)
1. Jaume Masiá (spanyol, KTM) 24:04.119 p
2. Szaszaki Ajumu (japán, Husqvarna) 0.150 mp h.
3. Izan Guevara (spanyol, GasGas) 0.220 mp h.
A pontverseny állása:
1. Sergio García (spanyol, GasGas) 112 pont, 2. Masiá 95, 3. Dennis Foggia (olasz, Honda) 95

A futam teljes végeredménye itt tekinthető meg!

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik