MotoGP: Quartararo a Ducatik ellen? Erről az égiek döntenek

KOVÁCS NIKOLETTKOVÁCS NIKOLETT
Vágólapra másolva!
2021.09.19. 09:32
null
Bagnaia is száraz versenyt szeretne (Fotó: Kovács Nikolett)
Az eget felesleges kémlelni vasárnap reggel a Marco Simoncelli nevét viselő pálya felett, mert az eső percek alatt képes ideérni a néhány kilométerre található tenger felől. Az előrejelzések persze épp a MotoGP-futam rajtjára jeleznek csapadékot, de mindannyian tudjuk, hogy sokszor mennyire megbízhatóak.

Hogy miért pörög jelen sorok írója ennyit az időjáráson egy sport tematikájú cikkben? Mert a bajnokság szempontjából is sorsdöntő lehet, hogy mit dobnak az égiek.

Ahogy arról már a pénteki napot követően is szó volt: a pilóták többsége száraz versenyt szeretne, még a pole-ból induló Pecco Bagnaia is, annak ellenére, hogy ő is tudja, vízen rengeteg pontot hozhatna Fabio Quartararón. „Vízen sokkal kritikusabb minden és könnyebb hibázni. Már csak azért is, mert a pálya nem annyira tapad, szóval jobb lenne szárazon menni. Tudom, hogy vízen több esélyünk lenne, hogy faragjunk a hátrányból, de szerintem 53 pont sok, és továbbra is pontokat kéne hoznom Fabión.”

Márpedig a világbajnoki éllovasnak nem megy a vízen való motorozás, nagy eséllyel a pontszerző helyek végére lenne csak esélye eső esetén, míg Bagnaia minden körülmények között gyors.

Szárazon nagy valószínűséggel kettejük között dől majd el a futamgyőzelem, legalábbis az FP4-ben látottak alapján. Fabio azonban itt is hátrányban lehet, hiszen egyedül kell harcba mennie négy Ducati ellen, merthogy az első ötben négy bolognait találunk a rajtrácson.

Bár Quartararo sokszor elmondta az utóbbi hetekben, hogy nem nagyon érdekli, ki a csapattársa, és hogy mi történik a boksz másik oldalán, most ő is elismerte, hogy bizony jól jönne egy kis erősítés a vörösök ellen. Márpedig Franco Morbidelli a 16. helyről vagy a két szatellit pilóta az utolsó kettőről nem sok segítséget jelent.

Ezzel szemben Jack Miller csütörtökön elmondta, hogy ha úgy alakul, nincs ellenére segíteni a csapattársát, sőt. „Csapatjátékos vagyok, és boldogan segítek, ahogy csak tudok. Minden rossz nélkül, ha lehetőséget látok rá, akkor segíteni fogom Peccót, mindenképpen megpróbálom majd, ez a tervünk. Végtére is azért vagyunk itt, hogy egy vörös szörnyeteg legyen a csúcson.”

Ez persze nem azt jelenti, hogy Jack már a futam előtt lengeti a fehér zászlót, de ha azt látja a rajt után, hogy Bagnaia el akar lépni, akkor nem fog keresztbe tenni neki, inkább felsorakozik mögötte, a többi pedig majd alakul

Millernek egyébként izgalmas volt a szombat reggeli edzés, a pálya néhány pontján ugyanis bogár- és szúnyoginvázió volt az előző napi esőt követően, és persze, hogy a szemében is kikötött egy rovar. „Furcsa volt az egész, mintha csőben jöttek volna le bizonyos helyeken. Az leggyorsabb FP3-as köröm alatt is volt bent egy a sisakomban, de próbáltam keresztül nézni rajta. Amelyik belement a szemembe, az rosszabb volt, de szerencsére Gigi (Dall'Igna) mérnök, és egy speciális eszközzel kivette a szememből. Még jó, hogy Gigi a fedélzeten van” – utalt a Ducatit újraálmodó briliáns elmére.

Ha már csapatjáték, szombaton a Hondánál is láthattunk belőle egy kis ízelítőt. Marc Márquez ugyanis Stefan Bradl mögött futotta meg a Q1-ben továbbjutást érő körét.

„Nagyon jó munkát végeztünk. Az én ötletem volt, és a HRC, meg persze Stefan is elfogadta. Ő ment elöl, én pedig jó kört tudtam menni mögötte. A motorsportban normális, hogy a lassabb versenyző a gyors mögött próbál menni, persze csak addig, amíg nem zavarod a másikat” – mondta Márquez, akinek nem ez volt az egyedüli nem egyedül futott köre.

A Q2-ben Bagnaia mögött próbálkozott, ám annak esés lett a vége.

„Tudjuk, hogy az időmérőn gondjaink vannak, és megtaláltam a leggyorsabb embert a pályán. Pecco hihetetlenül ment ma, gyorsabb volt mindenkinél, értelemszerűen nálam is. Próbáltam utánamenni, de azon a féktávon túl későn fékeztem. Még úgy is, hogy közepes (első) gumin mentem, pedig keményen szoktam, ráadásul a második gumim volt, szóval ezek együtt nem segítettek elkerülni az esést.”

Ahogy a fenti példa is mutatja, hiába megy előtted egy gyors versenytárs, ha nem tudod tartani a tempóját.

Márquezt persze ismét érte némi kritika, főként miután az FP4-et szinte végig Joan Mir mögött motorozta le, aki nem volt valami lelkes a történtek után, ami nem először fordul elő vele.

„Mindannyian tudjuk, Marcnak folyton szüksége van valakire maga előtt, hogy gyors tudjon lenni, vagy nem tudom... Nehéz megértenem, hogy egy nyolcszoros világbajnok hogyan nem tudja saját maga elvégezni a munkáját, és miért kell mindig valaki után mennie. Marc szereti ezt a játékot játszani, és ennyi. Ma rajtam volt a sor. Próbálok magamra figyelni, és nem arra, hogy ki van mögöttem.”

Mir és Márquez később a tv-s interjúknak helyet adó kamionban találkoztak, ahol Mir figyelmeztette Marcot (akinek csak később volt az online sajtótájékoztatója), hogy ha ezzel kapcsolatban kap majd kérdést, akkor ő semmi rosszat nem mondott rá, ne üljön fel az újságírói provokációnak. Valakit idézni messze nem hangulatkeltés, de úgy látszik, Joan megbánta a kemény szavakat.

A regnáló világbajnoknak szintén eseménydús napja volt, így a 100. világbajnoki futamát ismét nehezített helyzetből kezdi majd meg, annak ellenére, hogy jó a versenytempója szárazon, és vízen sem ment rosszul pénteken. Az időmérő azonban csak nem akar összeállni neki. A MotoGP-ben még sosem rajtolhatott az első sorból, de a Moto3-ban is csak kilencszer. A mostani rosszul sikerült kvalifikációnak is megvolt a saját története.

„Az első kimenetelnél az első gumival volt valami gond, nem tudom, hogy a guminyomás, vagy mi nem volt jó. Aztán gumit cseréltünk, és amikor kimentem, megjelent a 'box' felirat a kijelzőmön. Azt hittem, a gumival van valami megint vagy valami műszaki hiba, ezért visszajöttem a bokszba, ám mint kiderült, véletlenül küldték az üzenetet, az időmérőm azonban ezzel el is úszott. A csapat is csalódott emiatt a hiba miatt, és elnézést is kértek, de ettől még a 11. helyről kell rajtolnom. Persze én is hibáztam már, most ők hibáztak.”

embed_kod=
|
nso_uj_cikk_embed
nso_uj_cikk_embed
mceBlockPasteEnd

 

Mir tavaly a nyolcadik helyről rajtolva lett harmadik Misanóban, egy héttel később pedig tizenegyedikről másodiknak jött fel ugyanitt, de akkor egy másik bajnokságot írtunk más erőviszonyokkal.

Csapattársa, Álex Rins egy sorral előrébb kvalifikált, és egy hajszálnyival talán a versenytempója is jobb, viszont saját bevallása szerint is nehezebb itt előzni, mint a Motorland Aragónon, még akkor is, ha több előzési pont van.

Pol Espargaró sem fűz nagy reményeket az előzéshez a hatodik helyről, úgy érzi, nem fog tudni beleszólni a Ducatik és Quartararo harcába.

A gumiválasztás most nem annyira egyértelmű, mint egy hete, hátul a puha és a közepes keverék is opció lehet, míg elöl annak ellenére a kemény lehet a befutó, hogy pillanatok alatt képes visszahűlni a bal oldala. Ez volt az egyik oka a szombaton látott 14 bukásnak.

embed_kod=
|
nso_uj_cikk_embed
nso_uj_cikk_embed
mceBlockPasteEnd

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik