Egyszer minden sikersorozat megszakad. Márquez 2014-es dominanciája 10 futamgyőzelem után ért véget Brnóban, az volt az első verseny abban az évben, amit nem ő nyert meg.
Aztán ott volt az Egyesült Államokhoz fűződő speciális viszonya. Egyészen 2019-ig verhetetlen volt ott a MotoGP-ben, három különböző pályán 10 alkalommal nyert.
És most itt van Sachsenring. Vajon történhet akkor előrelépés, vajon segíthetik annyira a körülmények, hogy ez a széria tovább éljen?
„Őszintén szólva, talán ez lesz az a hétvége, amikor jobban érzem magam a vállam és a karom kapcsán, és azt remélem, hogy ez lesz az a fája, ahol végre nem lesznek fizikális korlátaim” – utalt arra, hogy a 13 kanyarból mindössze 3 jobbos forduló van, illetve, hogy gyors irányváltoztatású kanyarkombinációból is csak egy van, ami szintén nehézséget jelent most neki.
Márqueznek mindig is jobban feküdtek a balos pályák és kanyarok, ráadásul sérülése után a jobbos fordulókban jelentkeznek még mindig problémák, ami akadályozzák a mozgásban és ezáltal a hibátlan és gyors motorozásban.
„Persze nem színlelhetjük azt, hogy csak azért, mert itt vagyunk, teljesen megváltozik a helyzet.”
Bár a spanyol azt mondta, hogy a győzelemre nem áll készen, szinte mind ellenfele őt nevezte meg legnagyobb esélyesként a hétvégére.
Állapota kapcsán bíztató jel lehet, hogy a barcelonai futamot követő teszten múlt hétfőn 87 kört teljesített, a legtöbbet a mezőnyben.
„Végre kamerák és presszió nélkül motorozhattam. Fontos teszt volt ez a Hondának, de nekem is. Nem kellett a köridővel foglalkoznom, végre csak motorozhattam. Az is igaz, hogy utána két napig teljesen kész voltam, de később még egy lépéssel előbbre léptünk, mert pénteken már flat trackezni is tudtam, ráadásul egész jó formában.”
Márquez egyre kevesebb antibiotikumot szed, de december eleji műtétje óta még mindig szedi, ezek a fejlődések azonban lelkileg is pozitív hatással vannak rá.
A fizikális korlátok nélkül kiderülhet, hogy pontosan hol tart és mire képes, legalábbis egy olyan pályán, ahol mindig is jól ment, ami mindig is feküdt neki. De vajon arra is elég lesz mindez, hogy a motor gondjait felülmotorozza?
Mert a Honda bizony nagy bajban van. Eddigi leghosszabb nyeretlenségi sorozatát éli a legnagyobb költségvetéssel gazdálkodó gyár, 2019 novemberében a Valenciai Nagydíjon nyertek utoljára, épp Marc Márquez révén.
Az elmúlt 21 futamon azonban összesen két második hely jött össze nekik (tavaly) Álex Márqueznek köszönhetően.
Marc malmára hajthatja a vizet, hogy az idén stabil teljesítményt hozó Ducatiknak (és ducatisoknak) nem fekszik ez a pálya. Bár idén eddig szinte minden helyszínen másképp történtek a dolgok, mint, amire a korábbi évek alapján számítani lehetett.
Azonban a kevés és rövid egyenes több márkának is kedvezhet, így például a Suzukiknak vagy éppen az apriliás Aleix Espargarónak.
Fabio Quartararóval biztosan számolni kell, ahogy talán a KTM-esekkel is, és ki tudja, hogy Maverick Vinales éppen milyen vasárnapra ébred majd, szóval egyszerű dolga biztos nem lesz Márqueznek.
Kérdés persze, hogy csak a győzelem számít-e sikernek jelen helyzetben, vagy már egy dobogós helyezés is az lenne. És vajon képes lesz-e kontrollálni magát Marc, ha mégsem jönnek össze a dolgok, vagy mindent vagy semmire játszik majd, azaz győzelem vagy sóderágy? A következő három napban minden kérdésre választ kapunk.
A nagyon fontos üzenet
Álex Rins átment a kötelező orvosi vizsgálaton, így ma biztosan motorra ülhet csuklótörése után. Mint ismert, a spanyol két hete a katalán pályán kerékpározva szenvedett balesetet. Rins először beszélt nyilvánosan a történtekről, és nem tagadta a korábbi híreket, miszerint azért nem vette észre a pályán álló teherautót, és ment neki, mert mobiltelefonjával volt elfoglalva. „Igen, épp egy nagyon fontos üzenetet kellett elküldenem.” Vajon mi lehet annyira fontos, ami megér egy csonttörést, egy műtétet, egy futam kihagyását és legalább további két nehéz hétvégét....?
Rins múlt hétvégén ült először motorra a műtét óta, és bár csak minimotorozásról volt szó, így is voltak fájdalmai, főként féktávokon. Vajon mi lesz vele akkor egy MotoGP-s motoron?
Nyolc Ducati?
Amióta kiderült, hogy a Valentino Rossi nevét viselő VR46 alakulat fellép jövőre a MotoGP-be, ráadásul anyagi korlátok sem lesznek számukra, azóta megy a tanakodás, hogy milyen motorral látjuk majd őket a rajtrácson. Az nso már májusban azt kérdezte Paolo Ciabattitól, a Ducati Corse sportigazgatójától, elképzelhető-e, hogy nyolc motorral szerepeljenek 2022-től. „Soha ne mondd, hogy soha, de nem valószínű” – mondta akkor az olasz menedzser, amely válasznak úgy tűnik, az első fele lesz igaz.
E hét csütörtökön ugyanis hivatalossá vált, hogy a Gresini Racing két évre megállapodott az olasz gyárral, így velük térnek vissza független csapatként a királykategóriába. Versenyzőik Enea Bastianini és Fabio Di Giannantonio lesznek, akik mindketten az idei Ducatival állhatnak majd rajthoz 2022-ben, vagyis azokkal a verziókkal, amikkel Jack Miller és Pecco Bagnaia befejezik a mostani szezont.
Már csak a VR46 bejelentése hiányzik, akik nagyon meglepnének mindenkit, ha végül mégis a Yamahával állnának össze, akik a pletykák szerint nagyon szerették volna ezt a megállapodást, talán még annak árán is, hogy elveszítsék jelenlegi partnerüket, a Petronas SRT-t.
Valószínűleg ekkora váratlan fordulatokat nem tartogat a történet, és Rossi csapata is a bolognaiakkal áll majd össze, néhányan pedig már azt is tudni vélik, hogy Luca Marini 2022-es technikát kap majd.