„Hihetetlen volt ma az időjárás, elállt az eső, újra esni kezdett, megint elállt, hatszor változott 15 perc alatt. A verseny 42 perces, szóval nehéz lesz” – mondta a kvalifikáció utánValentino Rossi, aki a 9. helyről várja a mai futamot. Az utóbbi versenyeket elnézve ez bizakodásra ad okot, főként, ha száraz lesz a futam. De sokkal jobban is sikerülhetett volna számára az időmérő, ha nincs az a bizonyos megcsúszás a második gyors körén. Az igazság az, hogy a Doctor ott beijedt. „Rámentem egy vizes foltra az utolsó kanyarban és nagyon közel voltam hozzá, hogy elessek, emiatt pedig veszítettem valamennyit az érzésből. Főleg a négyes szektorban túlságosan óvatos voltam utána.”
A felemás körülmények eddig nem kedveznek a yamahásoknak, de vízen sem tűnnek túlságosan erősnek. Előbbi esetén főként az okoz gondot, amikor még esőgumikon vannak és száradni kezd a pálya, de teljesen vizes körülmények között is nehézségeik akadnak a kigyorsításnál, ez derült ki legalábbis Rossi és a poleman, Fabio Quartararo szavaiból.
Eső esetén az eddig látottak alapján a Ducatik versenye lehet ez, főként Jack Milleré, aki az első sorból rajtolhat. Johann Zarcónak kellhet majd néhány kör, hogy elkapja a ritmust vízen, ám abban bízik, hogy honfitársa, Quartararo nagyobb gondban lesz majd, mint ő.
Akik egészen biztosan esőtáncot jártak szombat este, azok a Márquez testvérek, még akkor is, ha mindketten tudják, hogy a rizikó is nagyobb ilyenkor.
„Vízen jobban érzem magam, mert fizikálisan kevésbé megterhelő. Szárazon, amikor minden kiélezettebb, és jobban oda kell tenni magad, akkor vannak gondjaim. Dobogós helyezés? Soha ne mondd, hogy soha, de szárazon 95 százalékra mondom, hogy nem látok rá esélyt. Esőben azonban bármi megtörténhet, főleg, hogy jól éreztem ma magam” – mondta Marc.
Álexnek folytatódott az idei formája: amikor már kezdett volna jobban menni, jött egy újabb esés. Érhetően nagyon el volt kenődve, de az nso.hu-nak a következőket mondta: „A holnap egy új nap lesz. A Moto2-ben is voltak már rossz periódusaim, de a végén mégis világbajnok lettem. Amiből ma erőt tudunk meríteni, az az, hogy tavaly is a 18. helyről rajtoltam. Este esőtáncot járunk majd, a többit pedig meglátjuk” – utalt arra, hogy tavaly a 19. pozícióból lett második, megszerezve első MotoGP-s dobogós eredményét.
A másik két hondás, azaz Pol Espargaró és Nakagami Taka épp ellentétes oldalon állnak, ők száraz versenyt szeretnének. Mindketten csalódottak voltak az időmérő után. Hasonló hibát követtek el, amikor lelassítottak az utolsó percekben, mikor szemerkélni kezdett. A japán „csak” a lehetőséget késte le emiatt egy utolsó gyors körre, Espargaró azonban a kavicságyban fejezte be a napot a visszahűlt gumik miatt.
Aki még nagy meglepetést okozhat vízen, az Lorenzo Savadori, aki elárulta, hogy miért megy ilyen jól a sokak által nem kedvelt csapadékos körülmények között: „Őszintén megvallva, nem nagyon szeretek esőben motorozni. De vízen tudok olyan stílusban motorozni, mint ahogy a Superbike motorral tettem. Azon a gépen teljesen normális, hogy sokat mozog alattad a motor, míg itt, a MotoGP-ben minden sokkal merevebb, és ehhez még mindig nem sikerült hozzászoknom.”
Amit Marc Márquez (és nagyjából az egész mezőny) szeretne elkerülni, az a flag-to-flag verseny. Bár Marc ennek mindig is nagy mestere volt, ahogy a változó körülményeknek is, jelenleg nincs még olyan fizikai állapotban, hogy uralni tudja a motoron a váratlan helyzeteket. Franco Morbidelli érthető módon nem vágyik egy éles motorcserére a sérült térde miatt, és szintén nem érzi erősségének a változó körülményeket.
A suzukisok állítják, hogy minden eshetőségre felkészültek, és megvannak a megfelelő motorbeállítások, de nem lesz könnyű dolguk a 14. és 15. helyről, még akkor sem, ha már hozzászoktak ehhez a nehezítéshez.
Miguel Oliveira szintén késznek érzi magát a mai futamra, és ami még fontosabb, jól érzi magát Le Mans-ban a motoron, élvezi a motorozást, ha esik, ha fúj. Ez pedig kulcs lehet a mai versenyen.
Pecco Bagnaia elrontotta az időmérőt, amikor puha vizes keverékkel ment ki a közepes helyett a Q1-re. „Ez csak az ötödik verseny, és normális, hogy vannak olyan hétvégéid, mint ez” – mondta a világbajnoki éllovas, akinek a 18. pozícióból lesz mit ledolgoznia.
Kérdés, hogy Bagnaia (és a többi ducatis) ki tudja-e használni a motorja adta előnyöket a startnál, és használja-e majd az ún. hole shot mechanizmust.
Az egyes kanyar ugyanis egy gyors kanyar, ahol nehéz deaktiválni a rendszert, azaz leültetett motorral kellene menniük egészen a kettes fordulóig.